LaCie schijf wordt niet herkend in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 81707

Topicstarter
Ik hoop dat dit topic goed staat hier, ik plaats hem bewust in Apple Talk omdat ik zonder m'n Mac het probleem niet zou hebben, vandaar.. ;-)

Het zit namelijk zo dat ik onlangs een LaCie D2 externe HD heb aangeschaft voor mijn MacBook. Deze is dus ook als Mac schijf geformatteerd. Echter als ik deze schijf via USB aan m'n Windows PC wil hangen dan wordt deze niet herkend. Zou opgelost moeten worden met het programma'tje MacDrive, maar ook daarmee wordt ie niet gezien.

Hij ziet 'm overigens wel zodra ik via Computerbeheer naar Schijfbeheer ga, maar ik krijg hem niet als fysiek station in Deze Computer.

Iemand een oplossing hiervoor?

Anoniem: 60963

euh, een driveletter misschien? netwerkschijf aangemaakt, die nu de ext hdd wil gebruiken?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Windows kan niet met Mac geformatteerde schijven omgaan. Oplossing: formatteren als FAT32, dan kunnen zowel Windows als Mac OS er mee om gaan.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hebt de schijf hoogstwaarschijnlijk geformatteerd als HFS+. Dit is onder MacOSX razendsnel, in tegenstelling tot FAT32. Helaas kan windows native geen HFS+ lezen.

Echter zijn er meerdere shareware oplossingen voor het bekijken en gebruiken van een interne en externe HFS+ schijf onder windows. In mijn ervaring is MacDrive 6 veruit de beste, helaas geen freeware, maar daar deinst een gemiddelde computergebruiker niet voor terug ;)

Topicstarter
Het is me inderdaad bekend dat Windows geen Mac schijven kan lezen.

FAT32 is helaas geen optie vanwege de nadelen die daaraan kleven..

Ik heb verder ook geen netwerkschijven, enkel een C: en D: partitie, E: voor m'n DVD en F: voor een mountschijf.

MacDrive 6 heb ik ook geïnstalleerd, maar zodra ik daar "View Mac disks in My Computer" selecteer, krijg ik nog steeds niets te zien. Moet ik daarvoor soms eerst een andere handeling doen?

Anoniem: 37526

Daemon Tools 4 eraf knikkeren, en 3.47 erop zetten. Alcohol 120% moet ook eraf.

Heeft iemand trouwens enig idee waar je bij Macdrive een serial inklopt? In de helpfile staat een shortcut naar de registratiepagina / applicatie, maar die doet niks.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 07-09-2006 23:38 ]

Topicstarter
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:28:
Daemon Tools 4 eraf knikkeren, en 3.47 erop zetten. Alcohol 120% moet ook eraf.

Heeft iemand trouwens enig idee waar je bij Macdrive een serial inklopt? In de helpfile staat een shortcut naar de registratiepagina / applicatie, maar die doet niks.
Zojuist geprobeerd, maar helaas geen effect

Het bekende geluidje klinkt overigens wel wanneer de schijf ingeplugd wordt, en ook verschijnt dat icoontje in de system tray. Maar tóch verschijnt er niks in Deze Computer.

Anoniem: 37526

Reboot even in safemode, als hij zegt: "Press ESC to cancel loading SPTD.sys" even op escape rammen, daarna in verkenner naar C:\Windows\System32\Drivers en dan alles met SPTD in de naam weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 08:55
Wat bij mij het grootste probleem gaf, was dat mijn LaCie ook onder OS X was gepartitioneerd.

Ik heb'm toen onder Windows opnieuw gepartitioneerd, met drie HFS+ parts en een FAT32 deel en nu werkt ie perfect.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 06:20:
Wat bij mij het grootste probleem gaf, was dat mijn LaCie ook onder OS X was gepartitioneerd.

Ik heb'm toen onder Windows opnieuw gepartitioneerd, met drie HFS+ parts en een FAT32 deel en nu werkt ie perfect.
Met welk programma heb je dat toen gedaan, met MacDrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186456

Ik kamp momenteel met het exact hetzelfde probleem als Kiepauto. Mijn lacie schijf wordt middels macdrive niet meer herkend binnen windows xp via bootcamp. Heel apart omdat dit in het verleden (3 maand geleden) nog prima ging. Kiepauto, je probleem was al een poosje geleden, dus het moet wel opgelost zijn... hoe? :)

Iemand anders mag uiteraard ook ;)
Pagina: 1