Toon posts:

MxStream... monteur of zelf doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga zo snel mogelijk MxStream aanvragen, want als ik een vriend van mij mag geloven loopt KPN hier voor op hun planning (eigenlijk geloof ik het ook niet...)

Maar goed, zal ik kiezen voor zelf instaleren of een KPN-monteur vragen? Scheelt wel weer 300 piek, maar ik weet niet hoe het zit met die splitter enzo... Wat moet je doen, en hoe is het degenen die het zelf deden vergaan? Bedankt voor de info!

Groeten,
TheRaptoR B-)

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Het door KPN laten doen vind ik zonde van het geld, er zit een duidelijke handleiding bij en het stelt echt niks voor dat monteren, ff een splitter ertussen stekkertjes prikken en het werkt.

Even ter info, als je ADSL in combinatie met ISDN neemt, check dan even welke model NT1 je hebt, is dit een S1 dan werkt ADSL niet en moet je dat model omruilen voor een nieuwere.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52
Zelf doen..

Verwijderd

Topicstarter
Die splitter, daar maakte ik me dus een beetje zorgen om... Het is dus in ieder geval geen kwestie van in de meterkast vage draadjes doorknippen en in dat apparaat stoppen enzo? Maar wat is het nou wel precies? Waar zit ie dus bijvoorbeeld?

BTW: Ik heb geen ISDN

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Op maandag 29 januari 2001 19:03 schreef R2 het volgende:
Even ter info, als je ADSL in combinatie met ISDN neemt, check dan even welke model NT1 je hebt, is dit een S1 dan werkt ADSL niet en moet je dat model omruilen voor een nieuwere.
Waar heb je deze informatie vandaan, ik heb het namelijk nooit ergens gelezen.

Verwijderd

Splitter is heel eenvoudig, gewoon kast je met drie aansluitstukjes, line in, telefoon uit en adsl modem uit. Wijst echt vanzelf, tang en stekkertjes en draadjes erbij en spelen maar.

• R2

R2

Op maandag 29 januari 2001 20:18 schreef Epitome het volgende:

[..]
Waar heb je deze informatie vandaan, ik heb het namelijk nooit ergens gelezen.
Heb het probleem zelf ondervonden, 3 dagen bezig geweest om ADSL aan de gang te krijgen, uren met de helpdesk aan de telefoon en toen bleek het eigenlijk toch wel een bekend probleem te zijn, ik kon gratis mijn NT1 model S1 omruilen voor een model S4 (de laatste nieuwe), de boel aangesloten en binnen 5 minuten was ik in de lucht, heb wel even boos met de heren van de helpdesk gesproken voordat eea geregeld was.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, oké dan... Ik heb net besteld, doe-het-zelf dus... Bedankt voor de reacties!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ligt er wel aan hoe je telefoonlijnen door je huis liggen. Ik heb een 'problematische telefoonlijn' volgens de cd-rom (ik heb vandaag het pakket ontvangen) en ik moet dus wel gaan kutten in de meterkast.. 4 draden doorknippen, waarvan 1 wegkan, op de andere 3 een stekkertje monteren, verdeelkastje ertussen, en aansluiten die handel.. ach, moet ook wel lukken dit 8-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Epitome
Op maandag 29 januari 2001 21:53 schreef R2 het volgende:
Heb het probleem zelf ondervonden, 3 dagen bezig geweest om ADSL aan de gang te krijgen, uren met de helpdesk aan de telefoon en toen bleek het eigenlijk toch wel een bekend probleem te zijn, ik kon gratis mijn NT1 model S1 omruilen voor een model S4 (de laatste nieuwe), de boel aangesloten en binnen 5 minuten was ik in de lucht, heb wel even boos met de heren van de helpdesk gesproken voordat eea geregeld was.
Ik heb dus zo'n model S1 NT1 kastje! :(
Maar er is ook ADSL-storing van KPN in Nieuwegein zie deze topic!
  • Wat was de foutmedling die je kreeg toen je nog je oude NT1 kastje (Model S1) had?
  • Woon je toevallig in Nieuwegein?
  • Hoe heb je het geregeld dat je je kastje moest omruilen, wie kwam daar op en was dat bij een Primafoon of zo?
Graag iets meer informatie over je ervaringen gewenst
Alvast bedankt :)

• R2

R2

Op maandag 29 januari 2001 23:51 schreef Epitome het volgende:

[..]
Ik heb dus zo'n model S1 NT1 kastje! :(
Maar er is ook ADSL-storing van KPN in Nieuwegein zie deze topic!<ul> <li></li>Wat was de foutmedling die je kreeg toen je nog je oude NT1 kastje (Model S1) had?
<li></li>Woon je toevallig in Nieuwegein?
<li></li>Hoe heb je het geregeld dat je je kastje moest omruilen, wie kwam daar op en was dat bij een Primafoon of zo? </ul>Graag iets meer informatie over je ervaringen gewenst
Alvast bedankt :)
Ik kreeg geen foutmelding, als ik de plitter plaatste had ik geen telefoonlijn meer, deze was gewoon dood, ik kreeg echter wel linesync op het ADSL modem. Mxstream helpdesk vertelde mij dat het inderdaad een bekend probleem was waarop ik om een nieuwe NT1 vroeg, ze moesten eerst eea uitzoeken waarna zij mij belden dat het probleem inderdaad in de NT1 S1 zat en dat ik deze kosteloos kon omruilen bij de primafoon. Ik ben langs geweest met het verhaal die ik van de helpdesk medewerker had gekregen en kreeg zonder problemen een Nt1 S4 mee, deze thuis geinstalleerd en daarna de oude NT1 terug gebracht.
Ik woon trouwens in Rotterdam. Ik heb sindsdien geen centje problemen meer, kan nu tenminste downloaden met dik 50kb :)

• Jasper
Op dinsdag 30 januari 2001 01:16 schreef R2 het volgende:
...Ik heb sindsdien geen centje problemen meer, kan nu tenminste downloaden met dik 50kb :)
Blij dat ik het fast abbo heb! :P

• Epitome
Op dinsdag 30 januari 2001 10:20 schreef Jasper het volgende:Blij dat ik het fast abbo heb! :P
Wat is de snelheid van jouw verbinding dan?

• Jasper
Max 110.. Het dubbele dus. :7

• Epitome
Nu werkt alles :)
Dus ook met het ISDN NT-1 kastje model S1!

• Jasper
Top!

* Jasper is happy voor je! [img=15,15]i&#047;s&#047;puh2.gif[/img]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Heb isdn maar bij het aanvragen kreeg ik deze vraag : U hebt geen meervoudige-, groeps-, of een doorkiesaansluiting en U hebt geen doorschakelkastje (ODA), maar wat houdt dat in ?

Ik heb een centrale met een NT1 kastje maar ik heb geen idee wat die dingen zijn hierboven!

Willem

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Epitome
U hebt geen meervoudige-, groeps-, of een doorkiesaansluiting en U hebt geen doorschakelkastje (ODA), maar wat houdt dat in ?
Dat zijn diensten die bij ISDN aangeboden worden, waar voornamelijk gebruik van wordt gemaakt door kleine en middelgrote bedrijven.
Waarschijnlijk heb je geen van deze diensten als je gewoon ooit ISDN voor particulieren heb laten installeren, tenzij je speciaal iets bij hebt laten installeren!

ADSL kan namelijk niet in combinatie met deze diensten worden gebruikt. (8>

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Mensen, lees de FAQ nou eens!! Er staat gewoon letterlijk in hoe het moet etc.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.