Toon posts:

Geen verbinding naar irc met windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben sinds kort met mijn mcse cursus bezig en nu wilde ik irc installeren onder win 2k3.
Specs:
Windows 2003 enterprise server evalution copy
DNS/domain controller
static ip address op het netwerk en forward naar de dns servers van mijn provider voor internet
Alles loopt goed behalve irc.
Als ik wil connecten naar mijn irc server krijg ik het volgende.
[21:03] * Connect retry #2 irc.hell.at (7000)
-
[21:03] Local host: CPXXXXX-A.contoso.com (192.168.0.1)
-
[21:03] -irc.hell.at- *** Looking up your hostname...
-
[21:03] -irc.hell.at- *** Checking Ident
-
[21:03] -irc.hell.at- *** Found your hostname
-
[21:03] -irc.hell.at- *** No Ident response
-
[21:03] -irc.hell.at- *** Banned Invalid username
-
[21:03] Closing Link: 127.0.0.1 (*** Banned )
-
[21:03] * [10050] Network is down
-

nu wil ik vragen hoe ik kan zorgen dat hij via de externe link naar irc gaat.
Probleem is dus hoe krijg ik het voor elkaar dat ipv intern ip gebruik.
Het externe net ip wordt gebruikt.
Ik had al op google gezocht maar er is niks over te vinden.

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

mexxim

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt me duidelijk genoeg, gewoon een juiste username invullen? :)

Windows Servers en Software >> Client Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:55:

Lijkt me duidelijk genoeg, gewoon een juiste username invullen? :)

Windows Servers en Software >> Client Software Algemeen
nee die invalid username is het niet ik ben zelf ircop( 4 jaar nu) daar daar had ik ook nog wel op gekomen ;)
Username is gewoon het zelfde ik boot hem van me xp partitie. ( dus hij staat niet geinstalled op windows 2003) Nee hij banned me username omdat linknet een ident request en die kan hij niet opvragen omdat die niet ingesteld staat in win 2003. Neem gewoon aan dat ik port 113 moet forwarden dan?
De vraag is waar doe ik dat.
Geen firewall/geen router hier. Hopelijk lost dat ook mijn interne ip probleem op.
[21:03] -irc.hell.at- *** Found your hostname
-
[21:03] -irc.hell.at- *** No Ident response
-

no ident response betekend dat ident niet active is en dan zegt linknet automatisch banned.
Wij wilde geen no ident users op linknet
Anders maar gewoon mijn fellow opers mailen misschien weten hun raad.
Maar als iemand nog een idee heeft dan graag.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 06:46 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

veel servers blocken users zonder ident.
Maar ik vind het vaag dat het op je XP bak dan wel werkte.
Of hangt de XP bak direct aan je internet verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:52:
veel servers blocken users zonder ident.
Maar ik vind het vaag dat het op je XP bak dan wel werkte.
Of hangt de XP bak direct aan je internet verbinding?
Ja die zit direct op de internet verbinding. Net zoals win 2003 dat ook zit.
Daarom vind ik dit raar. Ze hebben me al gezegd dat ik moest kijken bij Roothints en daar die punt moet verwijderen. Kan dat helpen ?

Overigens is poort 113 gewoon geopend op winxp ik moet gewoon die poort ook forwarden in 2003 maar waar doe ik dat ?

Ik ben op het werk dus kan het niet testen atm.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 06:43:
Username is gewoon het zelfde ik boot hem van me xp partitie. ( dus hij staat niet geinstalled op windows 2003) Nee hij banned me username omdat linknet een ident request en die kan hij niet opvragen omdat die niet ingesteld staat in win 2003. Neem gewoon aan dat ik port 113 moet forwarden dan?
De vraag is waar doe ik dat.
Hmm, een PC direct op internet :)

Normaal gesproken heb je ten minste nog een firewall - ik mag dat toch hopen. Misschien dat je in je XP firewall een uitzondering hebt gemaakt voor port 113, hetzelfde moet je doen in Windows 2003 voor de ingebouwde firewall :)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

elevator schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:51:
[...]
Hmm, een PC direct op internet :)
Ja mooi is dat.
De pc hangt direct aan het internet maar toch heeft ie het over poorten forwarden.
Die twee horen meestal niet bij mekaar, dus ik snap er echt geen ruk meer van..

Verwijderd

Topicstarter
De PC hangt direct aan het internet. Ik geloof niet in firewalls ( ik had norton maar zonder gaat ook prima ook geen xp/2003 firewall aan ) maar in 2003 zitten toch ook services die bepaalde poorten default blokkeren of ben ik nu gek ? Dit heb je toch voor de clients op het netwerk ?
Ik ben net mcse aan het doen dus forgive me als ik nog niet zoveel wat als jullie. Daarom vraag ik hulp.
Het draait er gewoon om dat ik kan zorgen dat my externe provider ip wordt gebruikt ipv de interne van mijn server.
Zal straks een die Root Hints aanpassen.

• elevator
  • Niet online

elevator

De root hints hebben niks met gebruik van externe of interne IP te maken - niet geloven in firewalls is leuk maar ook erg naief als je direct op internet zit. Je wilt een computer (en zeker een Windows domain controller) gewoon niet direct op internet hebben, dat is niet handig :)

Ik denk dat je moet beginnen met het troubleshooten of je port 113 wel open staat - zet dus in miRC eens aan dat de ident server altijd draait ipv. enkel bij connecteren, en zorg daarna dat mirc blijft draaien.

Controleer dat port 113 ook daadwerkelijk open staat - start -> run -> cmd -> netstat -an | findstr 113, zie je daar een poort 113 op listening staan?

Als dat zo is, pak dan eens een andere computer (als je MCSE wilt doen heb je sowieso meer computer nodig dus ik ga er van uit dat je meer dan 1 computer hebt) en telnet dan vanaf die andere computer eens naar jouw computer z'n IP address? Krijg je dan connectie?

Verwijderd

Topicstarter
Port 113 is listening dus daar krijgt hij wel verbinding mee.
telnetten naar 192.168.0.1 brengt niets
Die tweede pc zit wel in het domain is ook benaderbaar en heeft internet via RA ( niet ics)

Ik wilde zoiezo een wireless router gaan halen ( aangezien ik een Wii ga halen) dus dan is die firewall niet meer nodig tot die tijd wil ik het zo proberen.

Alvast bedankt voor het proberen helpen allemaal.

[edit]
Als ik het ip niet static maak op de server pakt hij wel het externe ip maar pakt nog altijd de interne dns.

pcname.contoso.com

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 19:15 ]

Verwijderd

Het kan er totaal los van staan, maar naar mijn weten draait op port 7000 van link-net ssl only, deze optie heb je dan ook aangevinkt met de client de je gebruikt?

Zoniet wat krijg je bji het connecten op port 6667.

mvg,

Jeroen

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat je bij 'Routing & remote access' moet kijken naar je firewall instelling.
Je zult daar de juiste poort (113 hier?) moeten forwarden naar je interne ip (127.0.0.1 of 192.168.0.1), daarmee lijkt me het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden door even te zoeken ( dank zij fraggar ) in routing en remote access. Wat bleek. Ondanks dat ik de firewall uitgezet had stond hij op de externe lan verbinding enabled. Na het disablen hiervan ( en het enabled houden van NAT) werkte het gewoon.
ik run nu ook outpost firewall btw :) Had hem besteld daarstraks gekregen vandaar dat ik geen andere firewall gebruikte.

Bedankt allemaal voor de hulp ( vooral fraggar voor de directions)

Nog even dus voor mensen die dit probleem ook krijgen ( future references dus)
Ga naar routing and remote access
ga naar de servername
ga naar Ip Routing
ga dan naar NAT/Basic Firewall
en vervolgens de LAN of internet connection dubbel aanklikken naar je provider toe
untick Enable basic firewall on this connection save en hij werkt :)

Nogmaals bedankt allemaal hoopt dat het mensen helpt. Ik kon echt niks vinden hierover op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:02:
Het kan er totaal los van staan, maar naar mijn weten draait op port 7000 van link-net ssl only, deze optie heb je dan ook aangevinkt met de client de je gebruikt?

Zoniet wat krijg je bji het connecten op port 6667.

mvg,

Jeroen
Ik gebruik stuntour voor me ssl maar zoals je kan lezen is het opgelost :)
Ik blij kan ik teminste weer helpen netwerk te managen
Als iemand ooit eens een chanfix daar nodig heeft.
msg gewoon mexxim doe het graag :)
Pagina: 1