SLIsupport op werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 21:17
ik heb net een nieuw computer samengesteld en heb nog steeds geen werkgeheugen gekocht omdat ik onzeker ben over mijn keuze.

Ik ben er achter dat mijn moederbord snel werkt met corsair geheugen en dit wil ik dan ook gaan kopen.
Ook heb ik mijn moederbord en videokaart uitgezocht met het criterium dat ze beide SLI ondersteunen.

Nu zag ik op http://www.corsairmemory.com/corsair/xms2.html#twinxms2 dat er bij twee setjes van 2gb aaggegeven was dat ze SLI-ready zijn en bij eentje niet. Ook zag ik dat deze twee EPP ondersteunen.

Nu heb ik twee vragen:

- Als er geen SLI-ready bij staat betekend het dan dat je geen SLI op je systeem kan toepassen?
(dit klinkt logisch maar het lijkt me zo vreemd)

- Wat is EPP en geeft een een grote prestatieverbetering?

Alvast bednkt voor jullie tijd jongens. _/-\o_

Verwijderd

SLI heeft niks met je RAM geheugen te maken.
Wat je waarschijnlijk bedoeld is Dual Channel.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Derice al aangeeft SLI heeft absoluut niets te maken met je interne geheugen (RAM). SLI heeft alleen betrekking op het samen laten werken van VGA kaarten welke een GPU van Nvidia gebruiken. Daarbij dient het moederbord ook SLI te ondersteunen. Bij SLI is het ook nog zo dat je identieke kaarten dient te gebruiken. De kaarten mogen eventueel beide van een ander merk zijn, maar de specificaties en het model GPU's dient hetzelfde te zijn. (in tegenstelling tot CrossFire van ATI)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 07-09-2006 22:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TrsvK
ik weet het maar waarom hebben ze het dan over SLI Certified??
http://www.corsairmemory.com/corsair/xms2.html#twinxms2

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 11:26
Waarschijnlijk zijn die geheugenreepjes geoptimaliseerd voor moederborden met SLI (ondersteuning).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

TRASH_LORD schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:52:
Waarschijnlijk zijn die geheugenreepjes geoptimaliseerd voor moederborden met SLI (ondersteuning).
En wat zou dat moeten zijn dan?
Komt op mij over als geldklopperij.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 11:02

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Marketingpraat ;)
Zoals gezegd heeft SLI niets te doen met het geheugen dat je gebruikt, dus stop er gewoon in wat jou het beste lijkt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Marketing

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 11:26
job schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:55:
[...]

En wat zou dat moeten zijn dan?
Komt op mij over als geldklopperij.
Dat is het dus ook mocht het je niet duidelijk zijn.
Dit is gewoon een marketingtruc om meer reepjes te kunnen verkopen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik het begrijp geven ze hiermee alleen maar aan dat dit geheugen geschikt is voor de Nforce4 SLI (Intel Edition) chipset. Waarschijnlijk zijn deze geheugen modullen door hun getest op een moederbord(en) met deze chipset en wordt de werking door hun gegarandeerd. Men had dit ook kunnen testen met een ATI chipset, maar het Nvidia SLI logootje heeft wat meer bekendheid. Dus het is ook eenstukje reclame.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

fout fout fout fout SLI memory is memory met EPP (enhanched performance profiles) als je moederbord dit werkgeheugen ondersteunt zal het veel helpen bij overclocken want het stelt automatisch de beste timings enz. in voor hoe jij je cpu hebt ingesteld meer info hier: http://www.guru3d.com/article/content/348/3/

EPP (SLI memory) kan je alleen gebruiken op nforce 590 moederborden
En jullie noemen je zelf tweakers ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 23:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:12:
[...]
En jullie noemen je zelf tweakers ;)
Liever niet weten wat een misbruikte naam betekent dan dat je aan de anders ongebruikte upper 128 bit van je SPD overlaten hoe je je geheugen instelt :+

EPP is een perfect normale naam voor dit soort gedoe, maar hoe dan ook is het onzinnig en alleen nuttig voor de "tweaker" die lekker wil overclocken zonder ook maar zelf een enkele setting in te vullen :Z

Maar goed, ik ben misschien wat extreem de andere kant op...

* dion_b houdt niet van PnP, resources dmv jumpers instellen was veel duidelijker en aangezien conflicts enkel door de user veroorzaakt konden worden, konden ze ook *altijd* door de user opgelost worden - en sinds PnP is het bergafwaards gegaan, de jeugd van tegenwoordig etc etc (8>

Oslik blyat! Oslik!

• TrsvK
OK bedankt jongens,
echt geweldig dit forum!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 17:47
Nu heb ik een E6600 en een P5W DH Deluxe in bezit en heb 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2GN) Sli Ready geheugen besteld.

Maar gaat dit nu wel werken of werkt dit alleen op NForce Sli based chipsets?

De P5W DH Deluxe is een Crossfire supported mobo, dus niet Sli supported (wel met hack, maar dat terzijde). Ik ga ook niet met een dubbele videokaart draaien, maar ik dacht als ik nog eens van plank wissel, heb ik i.i.g. SLi Ready geheugen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hou videokaart SLI en geheugen SLI uit elkaar. Met een beetje zoekwerk zou je vinden dat de intel 975X-chipset niet EPP-compatible is. Dat maakt niet uit, maar die EPP-profiles kan je dan niet gebruiken. Echter kan je de voornaamste settings handmatig instellen, dus ach... ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is volstrekt standaard geheugen in elk opzicht. Enig verschil is dat bij 'normaal' geheugen de bovenste 128 bits van de SPD EPROM leeg is, terwijl het hier informatie bevat, onder andere van de aanbevolen voltages.

Een moederbord die EPP ("SLI gehegen" :r ) ondersteunt leest die info uit. Een willekeurige andere mobo leest gewoon de onderste 128b uit en werkt in beginsel prima. Enig verschil is dat je evt hogere voltages handmatig in BIOS moet instellen (veel 'performance' geheugen wil minstens 0.2V hoger draaien om de aanbevolen timings te halen).

Overigens staat bovenstaande los van de 'gewone' compatibilitykwesties. Asus moederborden zijn ranzig slecht compatibel met geheugen. Als je dan toch een Asus bord koopt, zorg er sowieso voor dat je alleen geheugen koopt wat in de QVL staat. Doe je dat niet, dan kan het werken, maar zeker weten doe je niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 17:47
dion_b schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:20:
Het is volstrekt standaard geheugen in elk opzicht. Enig verschil is dat bij 'normaal' geheugen de bovenste 128 bits van de SPD EPROM leeg is, terwijl het hier informatie bevat, onder andere van de aanbevolen voltages.

Een moederbord die EPP ("SLI gehegen" :r ) ondersteunt leest die info uit. Een willekeurige andere mobo leest gewoon de onderste 128b uit en werkt in beginsel prima. Enig verschil is dat je evt hogere voltages handmatig in BIOS moet instellen (veel 'performance' geheugen wil minstens 0.2V hoger draaien om de aanbevolen timings te halen).

Overigens staat bovenstaande los van de 'gewone' compatibilitykwesties. Asus moederborden zijn ranzig slecht compatibel met geheugen. Als je dan toch een Asus bord koopt, zorg er sowieso voor dat je alleen geheugen koopt wat in de QVL staat. Doe je dat niet, dan kan het werken, maar zeker weten doe je niet.
In de QVL van Asus staat wel: KHX6400D2 support.

Nu is de vraag zal ik het 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2GN) Sli Ready, of het 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G) zonder Sli support nemen. De prijs is hetzelfde.

Wat zouden jullie doen? Ik kan ook nergens vinden of dit DS of SS geheugen is. Dit wordt in de QVL ook gemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 07-12-2006 13:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

doe dan maar met, als de prijs hetzelfde is. :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelfde geheugen, zelfde prijs, beide in QVL. Maakt dus geen ene zak uit. Als je ooit denkt een EPP-ready bord te gaan kopen en denkt dat je niet zelf in staat bent de juiste settings in BIOS te proppen, neem dan het EPP meuk. En anders maakt het geen zak uit idd :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1