PC dood

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Panopticon72
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09-2006
Hoi,

Zit met een lastig probleem. Computer na een avondje werken 's morgens gewoon dood... niets meer. Alles een beetje nagekeken, voeding werkt, blablabla, enz... Uiteindelijk Mobo binnengedaan (via een kennis want oorspronkelijke winkel reeds failliet, maar desalniettemin toch bij ASUS geraakt, zo werd me gezegd) waar werd geconstateerd (als ik het mag geloven) dat er iets mis was met m'n Mobo. Werd uiteindelijk vervangen door een nieuw (??). Thuisgekomen alles geïnstalleerd, vol hoop de stekker erin en...................... inderdaad; geen kl*%$ verschil, computer nog steeds dood.

Mobo : ASUS P4P800e deluxe

Groene led op het mobo licht wel op en bij het nakijken van de voeding blijkt alles te werken (heb na het kortzetten van de nodige pinnen overal de juiste spanning gemeten) maar toch een dooie computer. Iemand een idee waar ik hier moet beginnen ?

Alvast bedankt

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Draaien de ventilators?

Hoor je de harde schijf spinnen?

Hoor je een piep?

Of blijft alleen het beeld op zwart?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Probeer je pc even te starten met zo weinig mogelijk spullen erop.
Dus, geen ide kabels aangesloten, alle kaarten eruit trekken. 1 geheugen module, en haal al je powerkabels even los. ( hdd en floppy, branders cq dvd-roms enz ( misschien ook videocard?))
Zet daarna je pc aan en kijk of deze wat doet. Doet hij niets? trek al je memory er even uit en luister of pc gaat piepen. Ook niet? probeer dan eens andere voeding. Werkt dit ook niet? probeer een andere cpu te bemachtigen en test deze even op het bord uit. Als het daarna nog niet werkt, dan weet ik het niet meer. Dan zijn er waarschijnlijk meer dan 1 onderdelen defect.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
zit er geen kortsluiting in je case? probeer je moederbord eens buiten je kast te leggen op een niet geleidend materiaal en hem dan aan te zetten...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Verwijderd

:) Probeer eerst maar een andere processor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Probeer dit voortaan voor je zo'n topic opent, het staat niet voor niets in de FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.