Autotrailer: wegenbelasting en verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:26

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hey luitjes,

ik heb een discussie met iemand over het volgende (al gezocht, niks gevonden btw): ik heb een oude BMW die nog wat liefde nodig heeft en waar dus niet mee gereden wordt. Maar hij staat wel geld te kosten. Ik heb geen stalling. Zat ik zo te denken: een autotrailer/autoambulance.

Ik zet de auto op de trailer, trailer staat op de weg, auto niet meer ( >:) ), haal de platen eraf en laat m schorsen. Kost me niks meer totdat hij klaar is.

Maar nu: klopt deze redenatie? Ik zie op de meeste trailers trouwens gewoon een kenteken, gaat toch geen extra wegenbelasting kosten toch? Ik zeg dat op deze manier het me niks meer kost, vriend van me zegt dat dat niet opgaat.

Wie weet wie gelijk heeft?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Een trailer (aanhanger) mag toch niet meer dan 3 dagen op een parkeerplek staan? Ik weet even niet of dat ook wettelijk geregeld is of dat het bij de meeste gemeentes in de APV staat, maar het mag volgens mij over het algemeen niet. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

mag niet hij moet uit het zicht staan van de openbare weg. dus op de aanhanger mag ook niet.

euhmmmm

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

cactusman schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:13:
mag niet hij moet uit het zicht staan van de openbare weg. dus op de aanhanger mag ook niet.
Dat is onzin. Hij mag niet op de openbare weg staan, als ik hem in de voortuin wil zetten of in het halfopen schuurtje mag dat gewoon.

🖥️ | 🚗

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

Wok

Dakloos...

Twhomp schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:09:
Hey luitjes,

ik heb een discussie met iemand over het volgende (al gezocht, niks gevonden btw): ik heb een oude BMW die nog wat liefde nodig heeft en waar dus niet mee gereden wordt. Maar hij staat wel geld te kosten. Ik heb geen stalling. Zat ik zo te denken: een autotrailer/autoambulance.

Ik zet de auto op de trailer, trailer staat op de weg, auto niet meer ( >:) ), haal de platen eraf en laat m schorsen. Kost me niks meer totdat hij klaar is.

Maar nu: klopt deze redenatie? Ik zie op de meeste trailers trouwens gewoon een kenteken, gaat toch geen extra wegenbelasting kosten toch? Ik zeg dat op deze manier het me niks meer kost, vriend van me zegt dat dat niet opgaat.

Wie weet wie gelijk heeft?
Jouw redenatie klopt niet ;)

Als je een auto schorst (d.w.z. vrijgesteld van de MRB en verzekering), mag die auto niet meer deelnemen aan het verkeer en ook niet gestald/geparkeerd worden op/in een openbare ruimte (lees: weg of parkeerplaats/-garage). Een trailer wordt niet erkend als een stalling (lees: niet openbare ruimte). Omdat de trailer op een openbare ruimte wordt neergezet, betekent dat impliciet dus ook dat de auto zelf op een openbare ruimte staat. Ergo: niet toegestaan!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:26

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Wok schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:42:
[...]
Omdat de trailer op een openbare ruimte wordt neergezet, betekent dat impliciet dus ook dat de auto zelf op een openbare ruimte staat. Ergo: niet toegestaan!
Hmm, goede redenatie. Ergo: crap on a stick

Jammer...

Iemand die voor nop/weinig een stalling weet in Rijswijk/Delft?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je m nou op een trailer zet en m overdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twhomp schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:31:
[...]

Hmm, goede redenatie. Ergo: crap on a stick

Jammer...

Iemand die voor nop/weinig een stalling weet in Rijswijk/Delft?
Boeren en kassen genoeg in het Westland - dus ook caravanstallingen etc genoeg. Ik zou het als ik jou was iig in die richting zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1