“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Verwijderd
Serieus: Aerodynamisch tactische panelen toevoegen. Ombouwen naar hybride-electro. Op aardgas/waterstof laten lopen. Cummins biodiesel van maken. Zuigers op commando uitschakelen. Lichtere motorelementen. Solenoid gestuurde injectie. Cruisecontrol gebruiken.
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 21:25 ]
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:20:
Niet starten
Serieus: Aerodynamisch tactische panelen toevoegen. Ombouwen naar hybride-electro. Op aardgas/waterstof laten lopen. Cummins biodiesel van maken.
En dan duwen om er toch ergens mee aan te komen?
Volgens mij kun je dat soort motoren (met vele liters cylinderinhoud) niet echt zuinig krijgen. Misschien als je er een andere motor in legt (een 1.8 viercylindertje ofzo
Saved by the buoyancy of citrus
hear hear!!Spacejam schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:21:
Muscle != Zuinig
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Maar als je zo'n bak koopt moet je niet miepen over het verbruik.
uiteraard, tuurlijk ,neem bijv. z'n Hemi V8 die 4 potten uit kan schakelen als je ze toch niet gebruiktVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:35:
Zou het niet wat zuiniger minder zuipen als je er een moderne V8 inhangt? Is allemaal wat zorgvuldiger gebouwd, lichter, computergestuurde injectie i.pv. een carburateur waar je een toilet mee kunt doorspoelen etc.
Maar als je zo'n bak koopt moet je niet miepen over het verbruik.
En imho is het het gewoon niet waard, die investering die je moet doen om hem ook maar een klein beetje zuiniger te maken rij je er echt niet zomaar uit.
[ Voor 48% gewijzigd door Clithopias op 07-09-2006 21:45 ]
Maar je geeft 't zelf al aan, je verliest je imago. Zo'n blok loopt gewoon onzuinig, maar op LPG is meer dan 3x goedkoper dan benzine, dus in feite rij je 1:15 op benzine financieel gezien.
Mijn Camaro reed 1 op 4 @ 130, en 1 op 6 @ 100, best te doen dus.
Als je echt zuinig wilt kan je natuurlijk aan LPG injectie denken (homebrew), een arme afstelling, lichtlopende smalle banden, airco eraf slopen etc. Dan haal je misschien wel 1:10 oid.
Vergeet niet als 'n oud wijf te rijden dan.
Maar waarom ? Tuurlijk is 'n beetje zuinigheid gewenst, maar je koopt een V8 niet omdat 'ie zo zuinig is. De uitdaging is wel leuk natuurlijk.
Maar ik heb wel eens gehoord van Chevy Smallblocks die gewoon 1:13 reden.. en vervolgens in de soep liepen omdat ze veel te arm afgesteld stonden.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Leg er zo'n high-tech "made in japan" blok in (Skyline idee), dan met een andere ecu en je kunt met een druk op de knop kiezen voor bejaarden of ik-trek-de-klinkers-uit-de-straat modus.
Ben je wel het muscle-car gebrul kwijt...
[ Voor 8% gewijzigd door mtak op 07-09-2006 23:30 . Reden: toevoeging ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Let op de bandenspanningdrooger schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:49:
Oke, lpg tank zou dus een goede optie kunnen zijn. Helpen andere dingen ook, die nog wel betaalbaar zijn?
Maar effe serieus, een grote V8 zonder moderne snufjes als uitschakelende cylinders krijg je nooit zuinig. Een gastank helpt om de kosten te drukken, maar zuinig rijden zit er niet in.
Als je zuinig wilt rijden én over veel power wilt kunnen beschikken moet je een auto met turbomotor kopen. Oja, en vergeet dan niet te rijden als een oud wijf
Inderdaad zo licht mogenlijk. Amerikanen zuipen zoveel omdat ze gewoon zeer zwaar zijn. Brandstof kost in daar ook niet zoveel als hier in Europa. Het hele buitenwerk vervangen bijv. door kunststofpanelen.hello_moto schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:38:
Zo licht mogelijk maken, goede banden kopen, en niet altijd vol gas tot aan het stoplicht, maar gewoon het gas loslaten
Ik denk dat het weinig zin heeft. Net zoiets als een Fiat Panda 300 km p/uur laten rijden op een veilige manier........
[ Voor 12% gewijzigd door Frankie02 op 08-09-2006 00:04 ]
Ja, wat jammer nou, een Skyline of Supra Twin-turbo blok klinkt ook zo gaar zonder midden- en einddempersLlanorant schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:29:
Het lijkt me niet echt een optie vanwege de kosten maar goed:
Leg er zo'n high-tech "made in japan" blok in (Skyline idee), dan met een andere ecu en je kunt met een druk op de knop kiezen voor bejaarden of ik-trek-de-klinkers-uit-de-straat modus.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Oh wacht, ik ben helemaal die goedkope oplossing te vermelden waarmee alle auto's superzuinig gaan rijden en toch bruut veel power behouden! Wat stom, hoe kon ik dat vergeten ?drooger schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:49:
Oke, lpg tank zou dus een goede optie kunnen zijn. Helpen andere dingen ook, die nog wel betaalbaar zijn?
Herinner me er morgen ff aan, 't is een lang verhaal en ik ga nu slapen.
Of: gewoon geen muscle car rijden als je de benzine niet kan betalen.
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2006 08:51 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Koop je toch een oude Mustang en hang je er een Skyline-motor in?Llanorant schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:29:
The ramblings of an idiot
En dan een 4-tal totaal volgelopen cylinders? En de andere 4 maar werken om dat te comprimeren?
Ik neem aan dat die maatregel van je niet voldoende is...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
opel manta
Met een beetje werk kun je hem best presentabel maken en ze verbruiken niet denderend veel + belastingvrij + oldtimerverzekering (eventueel gas).
Mijn 2,5 liter twin-turbo Supra blok loopt ook tussen de 1 op 4 (sportief rijden veel sprinten) en 1 op 8 (ouwe lullen naar mijn werk rij mode).Llanorant schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:29:
Het is heel simpel, al het vermogen wat een motor levert komt uit de brandstof.
Er zijn maar een paar mogenlijkheden:
Vermogen terug schroeven, weinig effect omdat je automatisch meer gas gaat geven.
Effiecientie van het blok vergroten oftewel meer vermogen per liter brandstof, erg duur.
De verliezen beperken zoals bandenspanning in de gaten houden, gewicht van de auto en voor al bij de meeste amerikanen: ros die automaat er onder vandaan en zet er een handbak in, scheelt al snel 10 procent in je verbruik.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb 'n ouwe Volvo ('72) er bij nog, maar auto's uit die tijd zuipen gewoon. Face it.Iblies schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:47:
Koop de europese muscle-car,
opel manta(type A)
Met een beetje werk kun je hem best presentabel maken en ze verbruiken niet denderend veel + belastingvrij + oldtimerverzekering (eventueel gas).
drooger schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:19:
Stel, je neemt een echte Amerikaanse auto uit de jaren 60-80 en wilt dat hij zo zuinig mogelijk rijdt, zonder dat hij te veel zijn imago verliest.(in principe onmogelijk dan, maar dat terzijde)
Neem als voorbeeld maar een chevrolet die standaard 1 op 5 rijdt.
Hoe kan je hem zo zuinig mogelijk maken en hoeveel verschil zal dat ongeveer kunnen maken?
Ik heb het dus niet over de rijstijl, maar meer over sportfilters, veranderingen aan de motor, enz.
Kerel, als je geen hoge benzine kosten wil hebben moet je gewoon een suzuki alto kopen.
En als je perse veel paardenkrachten onder je reet wil dan moet je niet zeuren dat je veel geld kwijt bent aan benzine (en onderhoud/onderdelen, verzekering etc).
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
1 op 7/8 is anders makkelijk haalbaar. Niet zuinig, maar bij lange na niet het verbruik van een amerikaanse musclecar.Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:44:
[...]
Ik heb 'n ouwe Volvo ('72) er bij nog, maar auto's uit die tijd zuipen gewoon. Face it.
Dat is ten minste een creatief idee2 grote bouten aan de voorkant lassen met lederen riempjes, en dan een paard ervoor spannen
Ik hoef geen Suzuki Alto of een Lupo 3L, ik moet wel aan m'n imago denkenKerel, als je geen hoge benzine kosten wil hebben moet je gewoon een suzuki alto kopen.
En als je perse veel paardenkrachten onder je reet wil dan moet je niet zeuren dat je veel geld kwijt bent aan benzine (en onderhoud/onderdelen, verzekering etc).
Hoeveel is de verzekering dan ongeveer, want bij sommige oudere auto's is die erg laag..
Ik weet wel dat het dan veel kost aan benzine e.d., maar ik wil niet een auto hebben waarbij ik om de 150 km kan gaan tanken.
Dan mag je daar hard aan gaan trekken, want momenteel heb je het imago van een krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zittendrooger schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:50:
[...]
Dat is ten minste een creatief idee![]()
[...]
Ik hoef geen Suzuki Alto of een Lupo 3L, ik moet wel aan m'n imago denken
Hoeveel is de verzekering dan ongeveer, want bij sommige oudere auto's is die erg laag..
Ik weet wel dat het dan veel kost aan benzine e.d., maar ik wil niet een auto hebben waarbij ik om de 150 km kan gaan tanken.
De verzekering kost ongeveer 2 keer de helft, tenzij 's nachts, dan is het 4 keer een kwart met wind mee.
Echt, dit gaat helemaal nergens over. Pleur er een licht blok in (kosten voor ombouwen zijn waarschijnlijk zo hoog dat je een jaar lang 'niet zuinig' kan rijden voor dat geld) of rijd hem gewoon zoals hij is en neem een abonnement bij de Shell.
Je wilt wel een amerikaan, het liefst een oude. Voor de oldtimerverzekering right? Daar moet je namelijk ook nog maar goed naar kijken, die verzekering. Of je die wel geregeld krijgt op je eigen naam (waarschijnlijk niet, oldtimerverzekering is over het algemeen meer voor een 2e auto en onder 15k km)
Maar goed. Een oude amerikaanse muscle car en dan voor een paar tientjes klaar kunnen zijn
Wat jij gewoon nodig hebt is een auto die ook goed voor je imago is, jong, sportief en relatief goedkoop is om te rijden. Kom je wel weer bij het puntje verzekering die je niet geregeld krijgt op je eigen naam en die ook een stuk duurder is
The Cadillac Sixteen's 32-valve V-16 concept engine displaces 13.6 liters and is mated to a four-speed electronically controlled automatic transmission. The engine features fuel-saving Displacement on Demand technology, debuting in 2004 on some 2005 GM models, which shuts down half of the cylinders during most driving conditions and automatically and seamlessly reactivates them for more demanding conditions, such as brisk acceleration or load hauling cylinders when the driver needs the engine's full power
Read the badge, Bitch!
Ja, als ik het geld had...Is een Cadillac Sixteen niks...
Dat mag dan wel zo zijn, maar dan wel het liefst een krent in een mooie autoDan mag je daar hard aan gaan trekken, want momenteel heb je het imago van een krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten
Verwijderd
Als je anders zoiets neemt
http://autozone.be/auto_j...11&pStrippen=false&pCss=0
Dan heb je ook wel een imago-auto vast (vind ik toch, t staat stoer), en je hebt tenminste maar een 2000cc (je kan ook een 2500 turbo nemen). Je hebt niet veel vermogen (125 of 150pk), maar op zich is dat meer dan genoeg om es rap aan te zetten.
Je rijdt een porsche, en de meeste mensen weten niet dat die ook met 2000 en 2500cc's op de markt zijn. Verbruik zal nog niet laag zijn, maar alleszins minder dan een amerikaanse V8
Onderdelen hiervoor kosten geen reet, als krent best te behapstukken.
Oldtimerverzekering is pakweg 10 euro per maand, afhankelijk per verzekering en primaire dagelijkse auto. Een oldtimer als primair verzekeren is wat duurder.
Om de 150 km tanken moest ik ook in m'n Camaro. En voor de zekerheid deed ik dat om de ± 130 km, anders had 'ie te weinig druk bij hogere toeren.
Lekker boeiend, ik rij zo'n auto omdat ik 't mooi vind. Als vaak tanken al 'n belemmering is.. tja
Nu haal ik overigens zo'n 210 km op een tank.. van 100L/80%
Maar snap 't gewoon, je hebt niet genoeg geld voor zo'n auto of je wilt 't er niet voor uitgeven.
Doe het niet of ga sparen. Heb ik ook een jaar gedaan toen ik 'n Amerikaan wilde kopen.
Een Porsche 911 of zoiets als Athmozz al noemt: een 924 is een stuk zuiniger omdat het een Europese auto is. Goed, een 911 rijdt ook niet 1:20 ofzo, maar 1:10 is te doen. Of neem een Toyota Supra, een stuk goedkoper, bijna net zo snel en ook een mooie wagen (vind ik iig).
Het is nogal een kansloze missie om zo'n Amerikaan zuinig te krijgen, want daar zijn ze niet voor gebouwd en dat zullen ze ook niet snel worden. Enige wat je eventueel zou kunnen doen is dat ding ombouwen naar gas, maarja, da's ook niet cheap
Ohja, en verzekering kun je zelf checken op sites als independer.nl, dat kunnen wij niet voor je uitzoeken, want wat je gaat rijden en hoelang je je rijbewijs hebt en hoe oud je bent, dat weten wij allemaal niet
[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 08-09-2006 21:59 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
HTT-Thalan schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:42:
De verzekering kost ongeveer 2 keer de helft, tenzij 's nachts, dan is het 4 keer een kwart met wind mee.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er van uitgaande dat je 'n 911 niet op LPG laat lopen. Vraag me af of dat wel mag, een tank in 't vooronder. Een 924 kan prima natuurlijk.
En daarnaast ben ik er van overtuigd dat onderdelen van Porsche bij lange na niet zo goedkoop zijn als Chevy onderdelen.
Verwijderd
Ik zou lekker een Saxo 1.1 kopen of iets soortgelijks en daar eerst eens een jaar of 2 in rijden. Dan inruilen voor iets groters zoals een Golf 3 of zo. Weer een paar jaar rijden. Ondertussen bouw je ervaring op, schadevrije jaren, en met blijven sparen een banksaldo. Dan komt de dag dat je uit de risicogroep valt, meestal op je 24e. En dan, dan kun je eens gaan kijken voor een leuke achtpitter.
Da's zo'n 1:11,5 in vergelijking met benzine
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon een paar boutjes man, en een sterk persoon die hem er even instopt. De achterwiel aandrijving is ook zo aangesloten op het deels electronische 4-wheel-drive systeem, gewoon even een adaptor kopen en een knopje uitzetten.418O2 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:17:
Ja, en dat ook nog binnen 1 avond helemaal klaar, up en running EN afgesteld. Dus het kan wel snel !!!
Brandstof is dan idd stuk minder belangrijk, maar als je daarop kan bezuinigen waardoor je later weer wat extra's voor de auto kan kopen...Dat kun je als 18-jarige dus shaken. Of je moet bij zo'n maatschappij gaan die je altijd accepteert. Die zijn er. Je betaalt wel de hoofdprijs! Dan is zelfs met een 1 op 3 lopende Chevy de brandstof nog je minste zorg.
Ik zal hem (als het er van komt) nou ook weer niet elke dag gebruiken, misschien 2x in de week. Het zal dan wel gelijk 100+ km per ritje, dus elke 1 of 2 keer tanken is nog wel te doen.
Europese auto zou natuurlijk ook kunnen, heb nog niet eens over een porsche nagedacht.
Dat is wel een goed plan, misschien dat ik het zo ga doen.Ik zou lekker een Saxo 1.1 kopen of iets soortgelijks en daar eerst eens een jaar of 2 in rijden. Dan inruilen voor iets groters zoals een Golf 3 of zo. Weer een paar jaar rijden. Ondertussen bouw je ervaring op, schadevrije jaren, en met blijven sparen een banksaldo. Dan komt de dag dat je uit de risicogroep valt, meestal op je 24e. En dan, dan kun je eens gaan kijken voor een leuke achtpitter.
Verwijderd
Als 924-rijder kan ik jullie wel melden dat een Porsche 924 ook niet 1 op 10 rijdtHydraulik-Phunk schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:30:
1 op 10 in 'n 911 is duur. Dan kan je nog beter 1 op 3 rijden in 'n Yank op LPG.
Er van uitgaande dat je 'n 911 niet op LPG laat lopen. Vraag me af of dat wel mag, een tank in 't vooronder. Een 924 kan prima natuurlijk.
En daarnaast ben ik er van overtuigd dat onderdelen van Porsche bij lange na niet zo goedkoop zijn als Chevy onderdelen.
Ik vermoed dat mijn verbruik dichter bij de 1 op 8 zal zitten, hierbij gebruik ik dus wel euro 98 en loodtoevoeging (gem € 0,02 per 1 L euro 98). Want je kunt natuurlijk naar het opgegeven verbruik kijken, maar realiseer je dat dat dus in ideale omstandigheden is waarbij er niet snel werd opgetrokken e.d. Terwijl als je zelf zo'n auto hebt dat wel wat anders is.
Ik zal binnenkort proberen mijn verbruik te meten, maar i.v.m. het vervangen van de brandstofpomp , het tijdelijke niet werken van de kilometer- en dagteller en het niet weten hoeveel er in de tank zit / kan heb ik mijn verbruik nog niet kunnen berekenen.
Ik denk dat je i.p.v. allemaal technische dingen de meeste brandstof door je rijgedrag kan besparen. En dat is met dit type auto (zowel de Porsche als een grote Amerikaan) heel moeilijk. Want het is natuurlijk leuk om even wat harder te rijden, sneller op te trekken de motor te laten brullen e.d.
En dat verhoogt je verbruik aanzienlijk.
Weet je wat zo'n aardgasvulinstallatie kost? Duizenden euro's, en tanken duurt een hele nacht.Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:20:
Niet starten
Serieus: Aerodynamisch tactische panelen toevoegen. Ombouwen naar hybride-electro. Op aardgas/waterstof laten lopen. Cummins biodiesel van maken. Zuigers op commando uitschakelen. Lichtere motorelementen. Solenoid gestuurde injectie. Cruisecontrol gebruiken.
CNG bedoel je?Dersan schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:20:
Weet je wat zo'n aardgasvulinstallatie kost? Duizenden euro's, en tanken duurt een hele nacht.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
en V8 van audi of mercedes, die zijn in algemeen zuiniger dan de americaner
Ja, das makkelijk over te bouwen natuurlijk...soheilmd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:37:
probeer bij de sloop en andere motor op te halen,
en V8 van audi of mercedes, die zijn in algemeen zuiniger dan de americaner
Andere versnellingsbak, andere aandrijfas... Halfuurtje werk
Verwijderd
Duitse degelijkheid met Amerikaanse krachten. Wie wil dat nu niet.
koop gewoon 'n dikke Yank en verkoop 'm als 'ie je te duur is.
heb je iig eens in 'n echte auto gereden.
Verwijderd
De wegenbelasting hangt af van de leeftijd. Ik moet zelf nog 1 jaar € 33,- per maand betalen.drooger schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:21:
Hoeveel kost een Porsche 924 dan ongeveer per maand? (zonder onderhoudskosten als je dat zelf wilt/kunt doen) Wegenbelasting heb je dan niet, verzekering heb je, brandstof, maar heb je dan ook afschrijving?
Bij mij heb ik hem in de klassiekerverzekering voor € 100,- per jaar met maximaal 5.000 km / jaar.
Het verbruik is ongeveer 1 op 8 (schatting).
En onderhoud heb je zeker, tijdens de testrit van het ene ontdek je een fout / probleem bij iets anders. Zo ging het bij mij iig, op dit moment is alles opgelost.
Ook moet je erop letten dat het interieur er netjes uitziet, want 2 nieuwe voorstoelen kosten zomaar € 300,- +
Omdat het een oudere auto is is de afschrijving minimaal, of er is eerder sprake van bijschrijving als je hem goed onderhoudt. Ook zijn de onderdelen niet schreeuwend duur vergeleken met andere Porsche's / sportauto's. Dit komt onder andere omdat er audi-onderdelen in zitten (oliefilter (zelfde als in een audi 80) bijvoorbeeld € 3,95, bij andere Porsche's zomaar € 15,- +).
Kijk gewoon eens op internet wat de onderdelen kosten, dat zal je meestal meevallen.
ps. die van mij is op dit moment te koop omdat ik over mij C/CE-rijbewijs na zit te denken.
Je woont in Noord-Bergum dus je kunt wel eens komen te kijken als je serieuse interesse hebt.
Eventueel wil ik je ook wel helpen bij het zoeken van een 924.
Woon momenteel op kamers in Enschede, maar ben bijna elk weekend en de vakanties in Noordbergum te vinden. Ik heb wel interesse, maar ben nog geen 18 (scheelt nog een paar daagjes) en heb dus ook nog geen rijbewijs. Dan is het best wel duur, om een auto te hebben, terwijl je er niet in mag rijden.ps. die van mij is op dit moment te koop omdat ik over mij C/CE-rijbewijs na zit te denken.
Je woont in Noord-Bergum dus je kunt wel eens komen te kijken als je serieuse interesse hebt.
Eventueel wil ik je ook wel helpen bij het zoeken van een 924.