Toon posts:

probleem met xamppliteen joomla

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben dus bezig met het opstellen van een site, alles was gelukt en ik kon joomla gebruiken. ik heb al de template veranderd enzo en wat tekst, maar al redelijk veel dus. het werd me beu na een uurtje en ik heb gewoon firefox afgesloten en iets anders gedaan, namelijk xamppl beveiligen. ik heb het paswoord veranderd die bij de username 'root' hoort van de MySQL-admin en ook dat van de PhpMyAdmin login.

nu staan die twee dingen op veilig.

later wou ik wat verderwerken aan de site maar als ik de url: http://127.0.0.1/joomla/ dan krijg ik die fout dat de site uit is. maar ik zie nog het joomla logo enzo dus het is waarschijnelijk geen fout in de code, ik kan alleen niet meer op men site. weet iemand hoe ik die weer op ON zet of hoe het gewoon weer werkt.

ik weet dat ik niet zo goed ben in het uitleggen maar ik doe mijn best. als je nog iets wilt weten dan vraag je het maar

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een fout in de titel geschreven het is 'xampplelite' en en niet 'xamppleliteen'

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 23:03

edeboeck

mie noow noooothing ...

Als ik dit lees, denk ik spontaan dat je ook voor Joomla! ingesteld hebt om met gebruiker "root" de DB te benaderen. Nu heb je dit wachtwoord veranderd, dus is het logisch dat J! niet meer in de DB kan.

Hoe oplossen (als je idd de gebruiker "root" gebruikt voor J!)?
Open configuration.php in de root van je site en verander de waarde van de variabele $mosConfig_password in de nieuwe waarde van je root-wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, hartelijke dank en sorry voor de noobvraag :)

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 23:03

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:16:
opgelost, hartelijke dank en sorry voor de noobvraag :)
Geen probleem, als je er maar volgende zaken uit geleerd hebt:
  1. Wat heb ik gedaan tussen de laatste keer dat het werkte en de eerste keer dat het niet meer werkte? Is er iets, kan het dan iets te maken hebben met wat niet meer werkt?
  2. Goed bekijken wat een prog (i.c. Joomla!) allemaal gebruikt ... webserver, files, db ... heb ik daar iets aan gewijzigd?
  3. Zoeken en lezen ... vooral op dit gebied denk ik dat je zelf meer had kunnen doen ... eens rondneuzen op de juiste sites/fora (in dit geval moet je zeker eens langs joomla.org passeren) kan je veel leren ... maar dat kost natuurlijk iets meer inspanning.
Kortom, het is je voor deze keer vergeven, maar probeer volgende keer zelf iets meer denk- en leeswerk te leveren ;) ... we appreciëren dat hier 8)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of het een n00bvraag is weet ik niet, maar ik weet wel dat jij niet even de moeite hebt genomen om onze policy of zelfs alleen maar Waar hoort mijn topic? door te nemen. Als je dat gedaan had, dan had je geweten dat je hier grandioos verkeerd zit. :)

We praten hier over het ontwerpen van eigen software, niet over installatieproblemen bij software die je gedownload hebt; daarvoor kun je contact opnemen met de makers van de software in kwestie. Mocht je nog verdere problemen hiermee ondervinden, dan verwijs ik je dus naar de supportfora van de producten in kwestie. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.