A7V266-C... Dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Lukas83
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Heyas,

Een huisgenoot had een probleem met zijn PC, hij kreeg geen POST. Ikzelf heb in het verleden ook wel eens dat probleem gehad, dus ik dacht dat een BIOS reset onder de opties viel. Wat blijkt nou... in de manual staat het heel wazig omschreven, en er zijn maar 2 pinnetjes in plaats van 3. Om de A7V266-C te resetten moet je de batterij verwijderen, een jumper op de 2 pinnen doen, en dan er weer afhalen.

Dit geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik met mijn stomme kop zeg tegen hem dat hij hem moest proberen te booten met de jumper in reset-stand, in de overtuiging dat dit geen heel grote problem kon geven. Helaas, ik had het mis, enter rook en de geur van verbrand plastic. Hierna gingen er zelfs geen fannetjes meer draaien.

Nou is mijn vraag: Is dit Mobo totaal naar z'n grootje, en zo ja, weet er iemand een goed en goedkoop alternatief voor dit moederboard?

Bij voorbaat dank,

Lukas

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Of dat mobo stuk is, geen idee.

Toevallig verkeerde pennetjes gebruikt? Sterk verhaal dat een mobo gaat fikken van een CMOS reset jumper :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Is dat mobo soms een Asus ?????
En geeft hij aan CPU faild. (gesproken tekst)????

Dat in de kans erg groot dat de mobo dood is ja.
Dit was ook het geval bij een vriend van mij. Gebruik je search maar eens hier in GOT op deze mobo.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Rook en stank lijken me niet echt goed, dus zal je wel kunnen weggooien :)
Ik had ook een a7v266, daar heeft mijn kat tegen geplast. :P Als vervanger dan maar een a7n8x gekocht. Maar daar heb ik zware usb-problemen mee. :/

• Lukas83
Bedankt voor de snelle reacties :)

Inderdaad, het gaat hier om een Asus. Ik heb inderdaad gezocht op A7V266-C, maar dit specifieke probleem werd maar 1x genoemd in één post.

Ikzelf ben niet zo'n fan van de A7N8X serie, aangezien dat dus mijn ex dood moederboard is :P

Voor zover ik weet is "B*tching Betty" niet aanwezig op dit moederboard, maar als ik hem aanzet, gebeurd er helemaal niks, alleen het groene lampje gaat branden.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Lukas83 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:05:
Bedankt voor de snelle reacties :)

Inderdaad, het gaat hier om een Asus. Ik heb inderdaad gezocht op A7V266-C, maar dit specifieke probleem werd maar 1x genoemd in één post.

Ikzelf ben niet zo'n fan van de A7N8X serie, aangezien dat dus mijn ex dood moederboard is :P

Voor zover ik weet is "B*tching Betty" niet aanwezig op dit moederboard, maar als ik hem aanzet, gebeurd er helemaal niks, alleen het groene lampje gaat branden.
Ik heb hetzelfde gehad met dat moederbord, ook met jumper erop geboot, ben een beetje vergeetachtig dus was na 10 sec al vergeten dat ie er nog op zat. Vieze rooklucht en een stille computer als resultaat. Ik zei tegen de medewerker van de computerwinkel dat ie het niet meer deed na het resetten van de bios. Hij keek een beetje wazig en ik kreeg een nieuwe mee.

Toen m'n eigen a7v266-e defect raakte (na een paar jaar trouwe dienst) heb ik ook een A7n8x-e deluxe gekocht, ook met USB probleem. Mijn muis reageert soms niet als ik boot, dan moet ik usb opnieuw inpluggen en werkt het weer, (ik zou ook gewoon ps2 kunnen gebruiken maar ik ben eigenwijs). Verder prima bordje maar ik ben wel aan het kijken naar een amd 64 x2 systeem.

@Fire69, heb jij zo'n zelfde probleem met usb?

• Lukas83
Pixal schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:12:
[...]Ik heb hetzelfde gehad met dat moederbord, ook met jumper erop geboot, ben een beetje vergeetachtig dus was na 10 sec al vergeten dat ie er nog op zat. Vieze rooklucht en een stille computer als resultaat. Ik zei tegen de medewerker van de computerwinkel dat ie het niet meer deed na het resetten van de bios. Hij keek een beetje wazig en ik kreeg een nieuwe mee.
Geluk gehad dus :)
Ik ben alleen bang dat het nu (anno 2006) erg moeilijk wordt een medewerker te overtuigen een nieuwe mee te geven, aangezien dit een board uit 2002(?) is...

Verwijderd

Ik heb zelf toen voor 25euro een nieuwe mobo via Ebay gekocht voor ze.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer eerst hier eea uit, pas als je daar niets mee bereikt is een topic aan de orde :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.