Enkel deck altijd beter dan dubbel

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30
Is een enkel cassettedeck altijd beter dan een dubbel cassettedeck(uit de zelfde prijsklasse)
En als je bandje afspeelt,klinkt dat dan beter in het alleen-afspeeldeck dan in het opname-afspeeldeck?

Er zijn hier nog geen topics over en er staat ook niks in de FAQ

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, een enkel deck voor dezelfde prijs als een dubbel deck zal een beter deck zijn. Of in ieder geval luxer uitgevoerd. (Denk aan tiptoetsen ipv kliktoetsen, een ccfl display ipv led's, een real time counter ipv een stom 3 delig tandwielradje, etc.

opname deck of afspeeldeck zal niks uitmaken, zitten beide dezelfde koppen in, alleen bij het opname deck zit er een kop bij.

En, des te meer koppen, des te beter. (gemiddeld genomen dan.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

En, des te meer koppen, des te beter. (gemiddeld genomen dan.)
Haal je nu niet cassettedecks en videorecorders door elkaar?

Bij die laatste is een 4-kops recorder meestal wel beter dan een 3- of 2-kops exemplaar, maar bij cassette-/tapedecks heb je altijd 1 afspeel-kop en (als 'ie kan opnemen) 1 opname-kop. Soms zijn afspeel- en opname-kop gecombineerd in 1, maar dan mis je de tape monitor mogelijkheid.

Een gewoon cassette- of tapedeck wint niks met meer dan 1 afspeel-kop, omdat 'ie geen koppentrommel heeft c.q. kan gebruiken. Tenzij je Robert Fripp heet. :) (FripperTronics)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:57:
[...]
Haal je nu niet cassettedecks en videorecorders door elkaar?

............ Soms zijn afspeel- en opname-kop gecombineerd in 1, ..........[/url])
Nee, meestal waren/zijn opname- en afspeel-kop een en dezelfde, de betere decks hadden/hebben ze apart.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

ParkOverall schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:36:
Nee, meestal waren/zijn opname- en afspeel-kop een en dezelfde, de betere decks hadden/hebben ze apart.
Bij cassettedecks is het wel beter om meerdere koppen te hebben.

Je hebt er trouwens sowiezo twee: een wiskop en een opname/afspeelkop.
De decks met drie koppen hebben een aparte kop voor het opnemen, en een aparte voor het afspelen. Dat is voor de puristen een tikje beter, omdat voor opname een grotere kopspleet vereist is dan voor afspelen. Een gecombineerde kop heeft natuurlijk maar 1 spleet, en moet dus genoegen nemen met een compromis. Wanneer je losse koppen hebt kan je voor beide spleten de optimale breedte nemen.

Maar ontopic: een issue dat je vaak bij de goedkopere dubbeldecks ziet, is dat er maar 1 motor wordt gebruikt. Als je vanaf 1 deck speelt, en daarbij met deck 2 wat anders doet heb je kans op onregelmatige bandsnelheid.

En high-speed dubbing vooral NOOIT gebruiken ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kocht jaaaaaaren geleden een enkel-niet auto reverse cassettedeck. Iedereen keek mij aan alsof ik een idioot was. Los van dát feit.. mijn deckje doet het nog steeds. Iets stoffiger, maar verder net zoals :"out of the box".

Oh.. technics rsbx 727 was het uit mij hoofd ;)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1