Is dit mogelijk met Exchange ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• dschrk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:18
Wat ik wil gaan doen :

Mijn mail toegankelijk maken via webmail
Nu wil ik dit doen met de mail die ik gebruik op mijn @Chello.nl adres.
Ik hoor jullie al denken "Je hebt toch al webmail bij chello" ?
Dat klopt, het nadeel is als ik webmail.chello.nl gebruik krijg ik geen mails te zien die ik al gelezen hebt, plus nog een nadeel is dat de mail die ik op dat moment lees ( die dus dan nieuw is op webmail ) krijg ik niet meer in mijn outlook.

Dus kan ik met de exchange server ook mijn chello mail importeren ?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00
Jah dat kan, en via OWA uitlezen ;)

Verwijderd

Je kan je mail van Chello ophalen met exchange, MITS je de POP-Connector hebt voor Exchange.. (zit bij de SBS versie, geen idee oftie los te installeren is eigelijk)

Dan dumpt ie je mail gewoon in je mailbox van exchange, nadeel: de laagste interval van ophalen is 15 minuten.. zit je dus dringend op een mailtje te wachten dan zit je met een beetje pech een kwartier te wachten...je kan wel forceren, maar dan moet je inloggen op je server, exchange manager starten, pop connector eigenschappen tevoorschijn halen en dan retrieve now rammen... erg omslachtig :)

maar.. het kan dus wel...

• dschrk
Okee mooi :)
En de exchange server draait alleen Windows 2003 server ? Of ook op XP Pro ?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
NT4.0, Windows 2000 server of Windows 2003 server. Ligt een beetje aan welke versie van Exchange je wilt gebruiken :)

• dschrk
Laatste vraag, Exchange server is niet ingebouwt in de Windows Server editie toch ?
Het is toch een totaal ander software pakket en dus ook een aparte licentie ?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 16:03

Jimbolino

troep.com

Voor exchange 2003 heb je minimaal nodig:
- Windows 2000 of 2003 (advanced) server
- Active Directory
- IIS

Voor OWA heb je .net framework versie 1.1 nodig

Om je mail te downloaden heb je een pop3 connector nodig, deze heb je van verschillende merken en moet je meestal voor betalen.
Er zit een pop3 connector bij SBS server, maar die schijnt niet zo uitgebreid te zijn kwa instellingen (heb zelf alleen nog maar GFI mail essentials erop gehad)

edit: misschien een tip om eerst even de nodige websites te lezen voordat je domme vragen gaat stellen: http://www.microsoft.com/exchange/

[ Voor 13% gewijzigd door Jimbolino op 07-09-2006 20:41 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 21:06
Met GFI mailessentials werkt het wel goed in elk geval. Daarmee kan je ook een kortere timeout instellen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ten eerste heeft dit niets met Netwerken te maken, en ten tweede kan je dit prima vinden op Microsoft.com en een beetje eigen inzet. :)

Het is hier natuurlijk geen helpdesk / vraagbaak.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.