Toon posts:

games crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste medetweakers,

Een vriend van me heeft een probleem, hij heeft sinds vorrige week een nieuw moederbord met een amd 4200x2 en een 1600xt, het installeren hiervan ging goed, toen heeft hij een windowsinstall gedaan zonder helemaal te formatten. Hij kon gewoon internetten e.d. toen ging hij tomb raider legend spelen en het werkte even tot de game crashte, hij had afgelopen dinsdag hl2 ep1 gekocht en precies hetzelfde, verder heeft hij nog geen games getest.
hij heeft de nieuwste drivers (6.8) en 6.4 getest maar bij beide hetzelfde verhaal.
en aan zijn videokaart lijkt het me ook niet te liggen want als de game crashed gaat ie gewoon naar windows en die doet het wel...

zijn verdere specs zijn

asus a8n-vm
4200+x2
2x512 (wel verschillende merken,draait niet dual channel)
saphire 1600xt
en een 400 watt no-name

de errors zelf uit het logboek heb ik niet, ik zal ze strax even vragen, als iemand verder nog iets nodig heeft vraag het maar :p

Verwijderd

Mischien even je temperaturen checken? Kan zijn dat een fan het niet doet etc. etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 20:26 ]

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

memtest86 al gedraait?

[ Voor 45% gewijzigd door Four op 07-09-2006 20:26 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

multiprocessor tooltje van amd downloaden download

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 20:28 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zoek een naar x2 en games en vastlopers. niet alle spellen kunnen goed tegen dual core

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu memtest aan het draaien, zal een kijken naar het x2 en games vastlopers, en het amd multiprocessortooltje, ook dat hij temps kijkt.
thanks for the quick replies :D

edit: net zegt hij dat als hij zijn geheugen in dual channel draait hij blue screens krijgt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 21:05 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Draai dan niet in Dual Channel en probeer het dan. Mogelijk zijn zijn reepjes daar niet 100% geschikt voor of heeft hij zijn timings gewoon wat te strak staan.
Memtest is een tooltje waar ik de uitslag dan wel van wil weten, zowel in Single als in Dual Channel.

Je denk zelf dat het niet aan de videokaart ligt, waarom dan een topic openen in VB? ;)
Op dit moment vermoedden we het Geheugen en dat hoort in PMG thuis, ook het dualcore verhaal is daar beter thuis.
VB >> PMG

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:25:
multiprocessor tooltje van amd downloaden download
Die is alleen bedfoeld voor spellen die te snel draaien omdat ze de verkeerde clock gebruiken.

Wat voor voeding hangt erin?
Memtest al gedraaid?

//Edit
Zal dan wel rot geheugen zijn,. Moet in dual channel kunnen draaien mits het gehuigen op de QVL van het moederbord staat.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 08-09-2006 09:03 ]

• inferno-gwc
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03 22:44
Ik heb hetzelfde eens aan de hand gehad, dan met een Athlon64 3200+ cpu..

Toen ik DEP had disabled was het probleem opgelost.

Hoe en wat is DEP

Ook kan dit een geheugenprobleem zijn, probeer gewoon eens 1 geheugenmodule.

groet,
Erwin

Verwijderd

ik zeg:
Memory check..

Bij BF2 zijn ook veel crashes, had er zelf ook last van. Nadat ik memcheck had gedaan en het had rechtgezet heb ik bijna niet 1 crash gehad (afgezien van de bugs in patches etc.)

Memory check dus

Verwijderd

Topicstarter
kreeg candaag berichtje van hem dat hij memtest had gedaan, na 56% had hij 24 errors, toen heb ik hem gezegt dat hij de modules los moest testen en bij de eerst had ie na een paar minuten al 200 errors, toen heeft hij de andere module getest en die was goed, het was dus idd het geheugen
Pagina: 1