Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mazda 6 en externe mp3/dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 2.459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(Misschien staat dit in het verkeerde forum, maar omdat hier de meeste autoliefhebbers en hier ook de meeste ervaringen omtrend mijn vraag zijn, zet ik hem hier maar in, anders verplaatst u deze maar).

Ik krijg morgen mij 2de hands mazda 6 sportbreak ex. bouwj 2003 binnnen :9 . Nu blijkt op deze alleen een geintegreerde radio/cd speler te zitten en dat is nou jammer, aangezien ik een boel mp3 cd's heb en deze ook wil gebruiken.
Nu heb ik gehoord dat japanse wagens en geintegreerde radio's vaak moeilijk zijn wat betreft externe apparatuur aansluiten. Nu zijn er deze http://forum.mazda6club.com/index.php?showtopic=44158
oplossingen waarvan de usb stick op zich een leuke is (alleen kan ik dan nog mijn stuurbediening gebruiken). De ipod zie ik minder zitten maar wat ik me afvroeg of het mogelijk is om een externe dvd (of evt mp3 speler) op aan te sluiten en niet al te zichtbaar weg te bouwen, met behoud van stuurbediening. DVD is ook wel dat ik meteen meerdere mp3 nummers erop kan zetten en evt later Navi of Tft op kan aansluiten.
Ik weet dat mp3 speler ook een optie was bij Mazda, alleen om daar nu 535 euri voor te betalen vind ik nu nog wat te gortig :X

Wie weet hier een niet al te dure oplossing voor?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb het zelf ook met mijn Mazda 2. ik wil daar gewoon wat meer mogelijkheden in qua audio. Ik heb nergens een oplossing gevonden. Er is geen line out maar wel een minidisc mogelijkheid (voor € 550). Dat vind ik nou te duur. Dus ik hoop dat je wat kan vinden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder :'( :'(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, zal een lastig verhaal worden... Aux kabel is misschien wel te vinden, maar bedienen met de stuurafstandsbediening zal je dan nooit lukken natuurlijk...
enige mogelijkheid daarvoor is iets als een ice-pod oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik voor die kabel voor naar de ipod, de gehele console losmaken? Of kan ik nog anders bij de achterkant van de radio/cd speler komen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat verschilt per auto... Soms kun je er via het dashboardkastje bij, maar ik weet niet hoe een 6 in elkaar zit...

• itsalex
  • Niet online
In een Mazda is het modulaire systeem zoals ze het noemen keurig erachter en erin weggewerkt. Dus 1 geheel. Ik heb al gekeken of ik het los kon halen. Bij mijn dealer hebben ze ook al naar gekeken er enige mogelijkheid is om het aan te sluiten. Antwoord: Nee. Ik wilde namelijk die aansluiting heel graag benutten omdat er wel een cassette cq md aansluiting mogelijk is zou dus nog een aux aanwezig moeten zijn.

Edit: Er is nu een systeem aanwezig bij Mazda dat je in kan laten bouwen om een Ipod op aan te sluiten. Even naar Mazda.nl surfen en bij nieuws (archief) staat het. Op Mazda 2 kan het ook mits deze dus uit maart 2005 is en niet zoals die van mij uit februari 2005 (leuk en fijn, ik wilde toch een nieuwe Mazda 3 kopen maar zo discrimineerd hoeft het nou ook weer niet om 1 maand verschil aan te geven).

[ Voor 32% gewijzigd door itsalex op 12-09-2006 23:20 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31
O dat van die iPod is interessant, wil binnenkort 1e auto gaan kopen en zit naar Mazda 2 of 3 te loeren, niet te oud. Enig idee wat die set trouwens kost, eventueel met inbouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:38:
O dat van die iPod is interessant, wil binnenkort 1e auto gaan kopen en zit naar Mazda 2 of 3 te loeren, niet te oud. Enig idee wat die set trouwens kost, eventueel met inbouwen?
Ruwe schatting,
Ipod: 150 euro, ice-link : 180 euro al-inn, 2-3 uur tjes werk voor het monteren, console moet er namelijk uit: geen idee zeg 150 euro maakt al 480 euro.

Orginele mp3 speler van mazda all in kwam volgens de dealer op 535 euro. Zo'n groot verschil is dat niet meer ;(

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 15:51
Misschien een idee:

MP3 speler/ ipod/ whaterver + een radiozendertje (weggewerkt onder b.v. stoel)

Die radiozendertjes zijn vrij goedkoop en zenden audiosignalen via de koptelefoonuitgang naar de radio. Die dingen zijn voor minder dan 40 euro al te krijgen. Een stuk minder professioneel dan bekabelde aansluiting, maar 100+ euro goedkoper. Stuurbediening zal wat lastig worden, maar misschien ook een overweging waard?

Edit: 30 euro zelfs ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je zou denken dat er toch ook een losse dvdspelers zijn die op een cdwisselaars-aansluiting zou moeten kunnen werken. Dan zou ik mijn stuurbediening ook kunnen behouden..of zouden er die niet zijn..?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jahoor, dat kan ook...

Er zijn interfaces om wisselaars van bijvoorbeeld sony of pioneer aan je radio te hangen... Ook een stuurwiel-interface is niet zo'n probleem...

Maar met zo'n icepod zou je die ook gewoon behouden...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:30:
Jahoor, dat kan ook...

Er zijn interfaces om wisselaars van bijvoorbeeld sony of pioneer aan je radio te hangen...
Hoeft eigenlijk geen wisselaar zijn. Gewoon een DVDspeler zou voldoende zijn. Dus de cd/radio voorin regelt de dvdspeler. Hoe kan ik zien of de speler op dergelijke uitgang aangesloten kan worden? Moet er ten alle tijde nog een interface tussen zitten?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat is er dus niet... Alleen wisselaars, en daar heb je inderdaad zo'n interface bij nodig... Of je moet een originele mazda speler/wisselaar kopen...

• itsalex
  • Niet online
Ik wil ook een Ipod (liefst Ipod video 60 gb) in mijn nieuwe Mazda 3 waar ik nu naar aan het kijken ben. Ik ga niet voor mijn bijna 2 jaar oude Mazda 2 nu deze aansluiting kopen. Dat vind ik nou zonde van het geld. Dus als iemand nog een leuke auto zoekt 40k op de teller, lichtblauw, 1.4 en Sportive versie (geen aanbod maar een suggestie, want anders verkoop ik mijn auto wel via de dealer). Ik wil namelijk na deze Mazda 2 toch naar een automaat en iets snellere auto.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aansluiting is hetzelfde, dus je kunt hem net zo goed nu kopen... 1 apparaat voor beide mazda's...

2 (2003-2006), 3 (2004-2006), 5, 6 (2002-2004+2006), MX5 (1998-2005), RX7 (1993-2003), RX8 (2004-2006), MPV, Premacy (2001), Tribute met OEM radio/navigatie met 16 Pin CD wisselaaringang

• itsalex
  • Niet online
Heb je weleens gedacht aan de kosten hiervoor? Ik ga niet in mijn auto die klaar is voor de verkoop nog even de boel openslopen om die aansluiting te zoeken. Als ik het door een monteur doe dan ben ik minstens 200 euro armer. Kijk naar de CD speler voor mijn Mazda 2. Dat ding is MAAR 300 euro en de inbouwkosten en frampje moest erbij. 450 euro totaal terwijl ik bij de Halfords een autoradio haal voor 99 euro en er ff zelf inbouw (welke meer mogelijkheden heeft dan de autoradio van Mazda (Panasonic)). Het is wel leuk en aardig mijn huidige autoradio en er zit een best goed geluid in voor 6 boxen in mijn Mazda 2 maar om daar zoveel geld voor te gaan uitgeven? Nee dan ben ik echt heel fout bezig. Ik had tegen de verkoper in eerste instantie gezegd: Doe maar de CD wisselaar met MP3 functie, CD/MP3 speler en de MD speler erin. Nou er kwam dan een extra bedrag bij van totaal € 2.000. Ik weet niet hoe het zit maar voor dat geld kan je toch wel veel meer doen.

Ik wilde graag na de aanschaf van mijn Mazda 2 eigenlijk ook nog een navigatiesysteem. Meneer geen probleem werd er gezegd. Ik wilde namelijk wel inbouw dus onder de klep. Nou er moest komen:
TFT scherm, inbouwmateriaal en DVD wisselaar (welke keurig onder stoel zou komen). De verkoper: Dat gaat 1.700 ex btw kosten ex arbeidsuren en navigatiesoftware ofwel 3.000 euro inclusief BTW.

Je denkt toch niet serieus dat ik het ga laten inbouwen. Voor de inbouw en uitbouw ben ik misschien al 300 euro kwijt. Hoewel de monteurs heel aardig zijn en echt niets te doen hebben met dit geval vind ik de accesoires buiten alle perken gaan qua prijs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ey, fuck... Chill dude...

Het inbouwen van die icepod kost je misschien -hooguit- een uurtje... Das zelfs als leek een ruime schatting... Maargoed, dan niet hoor... Jeez...
Pagina: 1