receiver opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ok, het verhaal.

ik heb de PC doorgeschakeld staan naar de versterker; volume stond vrij hoog (Live DVD die te zacht is opgenomen) en ik schakel de laptop uit om geheugen te vervangen. De pc en HiFi blijven gewoon aan.

Ik haal de laptop van de netspanning af (was inmiddels uit. en schroef het kapje los van het geheugen, op het moment dat ik het kapje eraf schuif luid gekraak uit de speakers en de melding OVERLOAD op het scherm van de receiver

ok, ik receiver aan en uitgezet onm vervolgens te constaren dat de TV ingang (waar PC op aangesloten is) alleen maar kraakt, ook met een mp3 speler eraan. dus de geluidskaart is het niet.

De beide CD speler kanalen en radio klinken heel dof alsof de kleinste tweeters gescheurd zijn...

Het gaat om een Technics SA-DX930 receiver.

iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren (4m afstand dichtbijzijnde speaker, 2m afstand tot receiver en 1m afstand tot geluidskaart vd PC)

EDIT
T-V ingang heeft weer geluid, maar ook heel erg dof

-koptelefoonuigang op zowel receiver als CD speler (SL-PS7 van Technics) klinken goed icm Sennheiser HD265.

Lijkt erop dat de speakeruitgangen het probleem zijn? ik weet niet of deze appart gezekerd en aangestuurd worden? de nomale tweeters en woofers lijken schade vrij (zover ik het kan beoordelen, heb bij 1 box de boel opengehad en geen barsten of vekleuringen bij de speakers

[ Voor 20% gewijzigd door Scighera op 07-09-2006 20:15 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Ik zou 't houden op toeval, of een 'freak accident'. Tenminste, wanneer je laptop op dat moment ook niet op je netwerk was aangesloten (netspanning eraf alleen is niet voldoende met een laptop, daar zit ook nog een accu in... ;)).

De kans is overigens groot dat die overload beveiliging je versterker wel heeft gered, maar net te laat om ook je tweeters te redden... Als je de mogelijkheid hebt, sluit dan 's een paar andere speakers aan op die versterker. Dan weet je zeker of de versterker stuk is of je tweeters.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
ben er zeker van;

een van de 4 speakers heef teen ebscahdeging bij de aansluiting (fout van DHL) en daardoor wil het wel eens voorkomen dat de kabel loschiet, wat dus is gebeurd met kamer opruimen vanmiddag; die speaker heeft dus de piek niet te verwerken gehad en dat is te horen.

het gaat om een Infinity Reference MK11 model 71. en dan het kleinste tweetertje (wat volgens de meeste ook een belabbert tweetertje is qua kwlaiteit)

op dat tweetertje staat:
9740010
98-24

diameter ca 15mm

de vraag is ; waarmee te vervangen?

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter