Toon posts:

[MSSQL 2000] Aantal uren tussen 2 dates zonder weekend

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij op weg helpen met het volgende probleem wat ik heb in een project.

Ik dien het aantal uren tussen twee date's te berekenen, zonder het weekend mee te nemen, dus alleen de werkdagen.
Ik kan me voorstellen dat ik ergens 2 variabelen moet instellen voor een start- en eind-uur voor een werkdag, maar heb totaal geen idee hoe dit aan te pakken. |:(

Alvast thanks.

Gr. Jeroen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoi en welkom op GoT :w

Graag wil ik je even wijzen op Welkom in Programming - FAQ en Beleid. Die had je eigenlijk even moeten doorlezen alvorens je hier postte en dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Nu is dat geen onoverkomelijke ramp, zeker omdat je nieuw bent, maar ik gooi dit topic toch op slot. Dat doe ik vooral omdat je topic nogal veel informatie mist over wat je nu hebt gezocht en gevonden en geprobeerd en wat daar niet aan werkte.

GoT is geen afhaalbalie voor kant-en-klare oplossingen. We denken graag met je mee, maar dan zul je zelf ook een beetje moeite moeten doen, dan doen wij graag met je mee.

Probeer het gerust nog een keer als je ergens niet uit komt, maar zorg dan dat je het voorgenoemd beleid in acht houdt als je dat doet ;)

Overigens een klein tipje: Je kunt met datediff het aantal dagen tussen twee data uitrekenen. Bereken het aantal weken ertussen (kan ook met datediff) en vermenigvuldig dat met 2. Zo heb je (heel grofweg) al het aantal weekends tussen die 2 data (plus of min een weekend). Doe het aantal dagen dat je overhoudt x 8 (of het aantal uren voor een werkdag) en je zit leuk in de richting.

Wil je het helemaal fancy doen dan gebruik je daar natuurlijk een UDF voor (User Defined Function) ;)

Let wel: het is een duwtje in de juiste richting en zéker geen kant-en-klare oplossing ;)

edit:

Oh, en hoewel het heel aardig van je is: groeten doen hoeft niet, dat doen tweakers onder elkaar zonder het te hoeven zeggen ;) :>

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 07-09-2006 19:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.