[Zyxel 2602H Tiscali] Werkt niet met WGR614

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zit hier bij een collega. Deze heeft van Tiscali de 2602H modem gekregen. Ze heeft zelf de netgear WGR614 gekocht. Ik wil deze aansluiten maar het werkt niet.

Wat heb ik gedaan?

Topcs op GOT gelezen.
Van daarui geprobeerd met portforwarding (ipadres van de router in het modem gezet)
Ip adres zelf ingegeven.

Vanuit de topics las ik ook dat je het MAC adres kon klonen maar mij werd niet duidelijk welk adres ik daarvoor moest pakken. Ook weet ik niet of ik de modem op router moet laten staan of op bridge moet zetten.

Ik heb de kabel vanuit het modem zowel op de WAN als de LAN poort van de router gezet.

Wat moet ik nu precies doen want ik weet het niet meer.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarom heb je een extra router gekocht?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

De Netgear WGR614 heeft een RJ-45 interface aan de WAN-zijde, terwijl de Zyxel 2602H een adsl-modem met geintregeerde router is. Je collega heeft dus een router gekocht zónder adsl-ondersteuning.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
@ Anti-XP
In eerste instantie werd er gewerkt met een ouder modem.
Later is pas het nieuwe modem besteld en toen wisten ze niet dat er ook al een router in de modem zat. Alleen de router die in de modem zit is niet draadloos. Vandaar ook een extra router.

@John1979
Ik vind het vreemd dat je zegt dat er geen adsl ondersteuning op de router zit. Want als ik de doos moet geloven is het een kabel/dsl router