GeForce 7600 GT zwart bij afspelen vids

Pagina: 1
Acties:

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Zodra ik video's (mpeg, wmv of wat dan ook) afspeel is het uiterst donker. Dit zou standaard niet zo moeten zijn, heb de speler geupgrade naar 10, maar geen succes.
Bij mijn videokaart instellingen wordt ook niet het desbetreffende resultaat gehaald als ik die aanpas.

Iemand met dezelfde ervaringen?

Verwijderd

Ik neem aan dat je het hierbij hebt over Windows Media Player?? In dat geval kan het zijn dat het in windows media player zelf zit. Daar zit namelijk een optie in om de brightness enzo in te stellen.

Wat je moet doen:

- Start WMP op
- Klik boven in je WMP op de knop "View" ( i.g.v. de engelse versie ). Ga dan naar beneden naar de knop Enchantments. Klik in dat menu op de knop Video Settings.
- Kijk hoe je kleuren staan ingesteld en je brightness ( standaard staan ze allebei in het midden. )

Dat is zo effetjes het enige wat ik kan verzinnen :P . Hoop dat het je verder helpt :)

M.v.g.

Ome Doedelzak

• robbertvi
Ja, ik bedoel in windows media player. En dat had ik helaas al geprobeerd, veranderd niks aan het beeld, ik zie ook geen kleuren als een filmpje draait. :?

• Ultraman
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Caine, ik mis totaal je eigen inzet hier :(
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Welke drivers draai je en heb je al andere getest?
Geven andere mediaspelers wel goed beeld?
Als het goed is bevatten je nVidia drivers een setting genaamd Video Overlay settings, speel daar eens mee. Mogelijk dat daar het een en andere gewoon per ongeluk verkeerd staat.

Ik wil je verzoeken om wat meer informatie over je systeem te geven en eens een aantal dingen te proberen. Volledigheid en eigen inzet worden hier op GoT erg op prijs gesteld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Codecs wel geinstalleerd? (en de juiste)

www.divx.com
www.xvid.com

• robbertvi
Je hebt helemaal gelijk cybersteef.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.visser9/systeem.png
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.visser9/video-overlay.png

Ik heb Divx ook geinstalleerd, maar in die player blijft hij uitermate donker. Precies hetzelfde eigenlijk als de WMP.

De drivers die ik gebruik komen met de versie 91.47.

Ik heb wat met die overlay instellingen gespeeld maar brengt geen resultaat. Naar mijns inzien is het gewoon 1 instelling die verkeerd staat (maar heb alles eigenlijk standaard staan).

Als jullie nog meer info moeten weten hoor ik het graag.

edit: Gideon - xvid zou ik nog even kunnen proberen te installeren.
edit: Heb die xvid codec pack (K-Lite) geinstalleerd maar probleem blijft bestaan.
edit: Heel vreemd, filmpjes bij YouTube doen het wel goed, zoals deze: http://youtube.com/watch?...R_vo&mode=related&search=

[ Voor 19% gewijzigd door robbertvi op 08-09-2006 15:47 ]

Verwijderd

youtube is flash...

download ff een andere speler als VLC ofzo, en kijk of je daarmee ook hebt.
http://www.videolan.org/vlc/

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Heb je de monitor waarop je het af wil spelen wel als Primaire monitor ingesteld, als dit niet het geval is zal er altijd zwart beeld worden weergeven bij afspelen. Ook trouwens in PowerDVD, enz.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Is het beeld echt zwart of gewoon heel donker? Kun je het beeld nog wel enigzins onderscheiden?

• robbertvi
Het is gewoon heel erg donker ja, ik kan een heel klein beetje onderscheiden. Er lijken ook geen kleuren in te zitten, behalve als ik de slider aanpas, maar dan krijg je enorm veel kleuren en is het nog steeds donker.

Beelscherm staat als primair neem ik aan, omdat ik er maar 1 kan zien. (Plug and Play monitor)
Het is niet zoals bij ati dat ie er gelijk 2 aanmerkt als beeldscherm.

[ Voor 28% gewijzigd door robbertvi op 08-09-2006 18:44 ]

• robbertvi
Zat ineens te bedenken, ik heb op die kaart geen normale monitor aansluiting zitten - alleen DVI. Heb hiervoor koppelstukken gekregen om van normaal naar DVI te zetten en die gebruik ik dus ook. Nu heb ik voor de gein de monitor kabel in de andere DVI aansluiting gedaan (2x DVI) op de kaart en het beeld is volgens mij nu normaal alleen heb ik nog geen kleur.

• robbertvi
Het probleem is opgelost met 91.31. Lag dus aan de drivers. :z
Pagina: 1