Ik heb een pagina waar een flash bestand in zit. In dit flash bestand zit een tekstveld wat gevuld word door een php variabele. De tekst kan 1 regel zijn, maar ook meerdere, de hoogte varieert dus. Dit gaat allemaal prima.
Onder het flash bestand zit een DIV. Ik wil nu dat die DIV 10 pixels (bijvoorbeeld) onder de bodem van de tekst komt. Het flash bestand is iets van 500 pixels hoog om zeer lange teksten te kunnen opvangen, en de DIV komt er dus overheen. Dus:
[flash (tekst)]
-10 pixels-
[div]
Ik geef in mijn php pagina zo de variabele door aan mijn flash bestand:
En zo leest mijn flash bestand het uit:
En zo ziet mijn javascript eruit:
Ik ben niet echt thuis in javascript en flash, dus van de code zal waarschijnlijk niet veel kloppen. Ik ben er al de hele middag mee bezig, maar wil nu wel graag weten hoe ik dit werkende kan krijgen.
Kan iemand mij op weg helpen?
Onder het flash bestand zit een DIV. Ik wil nu dat die DIV 10 pixels (bijvoorbeeld) onder de bodem van de tekst komt. Het flash bestand is iets van 500 pixels hoog om zeer lange teksten te kunnen opvangen, en de DIV komt er dus overheen. Dus:
[flash (tekst)]
-10 pixels-
[div]
Ik geef in mijn php pagina zo de variabele door aan mijn flash bestand:
code:
1
| <param name="movie" value="quote.swf?quote=<? echo $quotext; ?>" /> |
En zo leest mijn flash bestand het uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| quotefield.multiline = true;
quotefield.wordWrap = true;
quotefield.autoSize = true;
quotefield.text = quote;
var fieldheight = quotefield._height;
getURL ("javascript:goheight(fieldheight);"); |
En zo ziet mijn javascript eruit:
code:
1
2
3
4
5
| <script language="javascript">
function goheight(divheight) {
document.all.quote_reacties.style.top=document.all.quote_reacties.style.top+divheight;
}
</script> |
Ik ben niet echt thuis in javascript en flash, dus van de code zal waarschijnlijk niet veel kloppen. Ik ben er al de hele middag mee bezig, maar wil nu wel graag weten hoe ik dit werkende kan krijgen.
Kan iemand mij op weg helpen?