ML370G3 met HP Smart Array 641. ander merk discs mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb hier een HP Proliant ML370G3 staan zonder schijven. Ik heb dit systeem al geprobeerd met wat geleende schijven. Orginele HP's waren dat incl. hotswapbracket. Dat werkte gewoon perfect. Nu wil ik dus schijven aan gaan aanschaffen voor dat systeem en sla stijl achterover van wat dat vanuit HP kosten moet. Nu is mijn vraag, aangezien ik er twee lege hotswapbrackets bij heb gekregen, kan ik deze gebruiken en er dan gewoon Seagate of Maxtor U3 sca-2 80 pins schijven inbouwen of hebben ze daar een stokje voor gestoken? Het is me te duur om er zo maar op te gokken en ik heb geen schijven om het zo even mee te proberen. Google hielp me ook al niet verder, zoeken op HP proliant etc is een regelrechte ramp.

Aunt bunny is coming to get me!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
no problem, als t maar de zelfde interface is..

gang is alles

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
denk dat dit niet goed gaat werken qua leds en dergelijke, firmware van de schijven is aangepast

zoek anders tweedehands van die originele schijven op marktplaats of ebay, vind je genoeg

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou ook inderdaad eerst proberen 2dehands HP schijven te scoren, dat lijkt me het veiligst, al denk ik dat normale schijven ook wel zullen werken. En misschien werken HP's zelfs gewoon beter door firmware optimalisaties.

Let er wel op dat je 2dehands HP schijven niet te duur koopt, je kunt er geen garantie op krijgen, omdat de garantie van de schijf zit bij de originele server met z'n servicecontract. Zonder die server geen garantie, en een scsi schijf zonder garantie zou ik veel minder voor betalen dan voor 1 met.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 07-09-2006 19:25 ]

specs

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

HP schijven zijn toch Seagates? :?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• maratropa
  • Niet online
max schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:28:
HP schijven zijn toch Seagates? :?
Vaak wel maar niet altijd, het licht er natuurlijk maar aan van wie ze voordelig kunnen kopuh.

specs

• iH8
gladiool schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:23:
Ik zou ook inderdaad eerst proberen 2dehands HP schijven te scoren, dat lijkt me het veiligst, al denk ik dat normale schijven ook wel zullen werken. En misschien werken HP's zelfs gewoon beter door firmware optimalisaties.
kijk daar was ik dus al bang voor. ik ben reuze benieuwd wat zo'n optimalisatie dan scheelt qua performance ed.

• maratropa
  • Niet online
Volgens mij niet zo veel hoor, en dus grote kans, eigenlijk heel grote kans dat normale schijven ook werken. HP zal misschien wat aan de cache segmentatie morellen ofzo.

Ik heb hier een tijd een dual channel HP pci-x u320 controller gehad, met een aantal niet HP schijven er aan, en dat werkte probleemloos en snel, ik had niet het idee dat er "optimalisaties" miste.

Ik zou gewoon 1 goedkope sca schijf zoeken, als je niet zeker bent. En er staan best wat HP smart array's in de vraag en aanbod, dat zegt ook wel wat.

Plus, in de benchmark database heeft femme ook gebenched met HP controllers, en volgens mij geen HP schijven.
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/191

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 07-09-2006 20:13 ]

specs

• iH8
jammer dat dus absolute zekerheid er niet in zit. ik zal toch maar een seagateje gaan bestellen dan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien kun je hier wat mee: http://www.proliantonderd...p?main_page=index&cPath=5

Of hier: http://www.nts.nl/site/ma...ugens_others_sept2006.htm

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 09-09-2006 01:07 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee dat werkt niet goed met RAID opstellingen. Wij hebben bij een paar klanten gehad dat er een schijf crashte in een RAID1 opstelling en dat vervolgens de hele array niet meer herkend werd..waren ook geen HP schijven..met orginele HP schijven hadden we dat nog nooit gehad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Het zal wel werken, maar garantie technisch kan je natuurlijk alles wel vergeten. HP test zijn firmware van de harddisken met de firmware van de array controllers. Eventuele problemen worden daarna verholpen in nieuwere firmwares. Wat jij dus nu gaat doen, is een totaal onbekende plaatsen. het zal wel werken, maar sta er niet raar van op te kijken, als je een keer je RAID configuratie kwijt bent.

Dus de top, koop gewoon HP schijven. Je hebt dan de meeste garantie dat je data goed bewaard blijf, immers daar heb je toch een merk server met RAID voor gekocht???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Rolfie schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:37:
Het zal wel werken, maar garantie technisch kan je natuurlijk alles wel vergeten. HP test zijn firmware van de harddisken met de firmware van de array controllers. Eventuele problemen worden daarna verholpen in nieuwere firmwares. Wat jij dus nu gaat doen, is een totaal onbekende plaatsen. het zal wel werken, maar sta er niet raar van op te kijken, als je een keer je RAID configuratie kwijt bent.

Dus de top, koop gewoon HP schijven. Je hebt dan de meeste garantie dat je data goed bewaard blijf, immers daar heb je toch een merk server met RAID voor gekocht???
En het doel van de server:

Thuisserver/testdoos:
Gewoon leuk geprijsde SCA disks nemen. Wel even opletten ivm toerental en presaties, vooral als je ze in raid met de bestaande disks wilt doen.

Bedrijfsserver:
Originele HP schijven. Geen risico met compatibiliteit, valt ws binnen je servicecontract (indien die er nog/al is) en belangrijker: je data kwijt + downtime is waarschijnlijk wel heel wat meer waard dan de meerprijs van de disks.
Pagina: 1