Hey jongens, ik ben bezig met een site en daar wil ik een mail form op gebruiken. Ik heb er 1tje gemaakt volgens een tutorial en die heeft het een tijdje op mijn eigen server gedaan. (totdat Speedlinq.nl ging kloten).
Dus het script werkt wel, maar nu ik het op een andere host probeer werkt het ook niet, de mensen die het hosting doen kunnen me niet uitleggen of het mail form wel door het programma Qmail komt, althans ik heb er nog niets van gehoord.
Oke even wat uitleg over de manier waarop ik het mail form gebruik.
Ik heb 2 bestanden,
- contactform.swf
- send.php
Contactform is dus het flash bestand, daarin staat deze code,
Het 1e deel van het script zegt dus eigenlijk welke gegevens er moeten worden gestuurd naar het bestand "send.php"
Het 2e deel regelt een animatie als het gelukt/gefaald is.
Oke, de gebruiker vult het formulier in en drukt op "send" dan wordt het bestand "send.php" aangeroepen, daarin staat deze code.
Het 1e deel kijkt welke variabelen Flash heeft gestuurd en het 2e deel kijkt of ook de variable "sentOk" is meegegeven, zo ja wordt het mailtje verstuurd naar het bovenste (mijn) email adres.
Ik zie geen reden waarom het niet zou werken dus ligt het volgens mij bij het hosting bedrijf die dus wel een SMTP server gebruiken.
Iemand anders hier een mening over? Iig bedankt voor het lezen.
Dus het script werkt wel, maar nu ik het op een andere host probeer werkt het ook niet, de mensen die het hosting doen kunnen me niet uitleggen of het mail form wel door het programma Qmail komt, althans ik heb er nog niets van gehoord.
Oke even wat uitleg over de manier waarop ik het mail form gebruik.
Ik heb 2 bestanden,
- contactform.swf
- send.php
Contactform is dus het flash bestand, daarin staat deze code,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| var senderLoad:LoadVars = new LoadVars();
var receiveLoad:LoadVars = new LoadVars();
sender.onRelease = function() {
senderLoad.theName = theName.text;
senderLoad.thePhone = thePhone.text;
senderLoad.theEmail = theEmail.text;
senderLoad.theCountry = theCountry.text;
senderLoad.sendAndLoad("http://www.mtbvacations.com/peter/Pages/send.php",receiveLoad);
}
receiveLoad.onLoad = function() {
if(this.sentOk) {
gotoAndPlay(5);
}
else {
gotoAndPlay(10);
}
} |
Het 1e deel van het script zegt dus eigenlijk welke gegevens er moeten worden gestuurd naar het bestand "send.php"
Het 2e deel regelt een animatie als het gelukt/gefaald is.
Oke, de gebruiker vult het formulier in en drukt op "send" dan wordt het bestand "send.php" aangeroepen, daarin staat deze code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php $to = "supersneker@hotmail.com"; $message = "Name: " . $_POST['theName']; $message = "Phone Number: " . $_POST['thePhone']; $message .= "\nEmail: " . $_POST['theEmail']; $message = "Country: " . $_POST['theCountry']; $headers = "From: " . $_POST['theEmail']; $headers .= "\r\nReply-To: " . $_POST['theEmail']; $sentOk = mail($to,$subject,$message,$headers); echo "sentOk=" . $sentOk; ?> |
Het 1e deel kijkt welke variabelen Flash heeft gestuurd en het 2e deel kijkt of ook de variable "sentOk" is meegegeven, zo ja wordt het mailtje verstuurd naar het bovenste (mijn) email adres.
Ik zie geen reden waarom het niet zou werken dus ligt het volgens mij bij het hosting bedrijf die dus wel een SMTP server gebruiken.
Iemand anders hier een mening over? Iig bedankt voor het lezen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps