Toon posts:

Mislukte Voltmod 7900GT, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn 7900GT op de volgende manier gevoltmod: http://www.zerosignal.nl/pc/1-55vmod.jpg.
dit is mijn mod in het echt: http://img227.imageshack.us/img227/7070/dsc00455um9.jpg
(ik weet het niet zo netjes maar toch)

Ik heb hem eerst schoongemaakt met aceton, niet echt geboend maar alleen zodat het schoon was.
de zilverlijm die ik gebruikt heb is Bison Electro deze dus: http://www.bison.nl/NL/nl/index.do

Nu is het probleem dat het voltage niet omhoog is gegaan, dat heb ik nagemeten met een multimeter hij gaf 1.2 volt aan (stock voltage) en met de mod moet hij 1.55 volt zijn. Ook kijken met overclocken, ik kwam geen mhz verder.

Kan iemand mij vertellen wat ik nou verkeerd heb gedaan?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht niet genoeg gebruikt? Het ziet er namelijk prima uit verder.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

In essentie verbind je dus 3 punten door. Dan kun je toch gewoon met een weerstandsmeter kijken of dat gelukt is? (Wss niet dus :) )

Verwijderd

Je zou het even opnieuw kunnen proberen en dan met wat goede plakband een mal maken waarin de zilverlijmspoor komt.
Dan kun je hele mooie rechte lijnen maken, zonder grote bogen en omwegen.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

is er niet een soort van laagje over het geheel gespoten?
zou je eerst de contact puntjes licht kunnen schuren/vijlen

ziet er verder OK uit eigenlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
vijlen? :P er zit wel een beschermlaagje op ja als het goed is dat haal je ook weg met het aceton (wat ik verdenk of dit het probleem is)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

zal wel meevallen emt dat laagje....want als je je multimeter erop zet kun je toch ook gewoon meten.
Maar meet eht eens door zou k zeggen.....meten is weten

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw gevoltmod contact puntes geveild nu wel 1,55 volt :) dan was dat toch het probleem.
alleen als ik nu een spel in ga gaat mijn videokaart een heel hoog tikkent geluidje makken :?
Als ik mijn core clock verhoog wordt het tikken ook harder. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en of dit schadelijk is? (mischien een condensator die kunnen gekke geluiden maken dat weet ik wel)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 23:15 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:53:
opnieuw gevoltmod contact puntes geveild nu wel 1,55 volt :) dan was dat toch het probleem.
alleen als ik nu een spel in ga gaat mijn videokaart een heel hoog tikkent geluidje makken :?
Als ik mijn core clock verhoog wordt het tikken ook harder. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en of dit schadelijk is? (mischien een condensator die kunnen gekke geluiden maken dat weet ik wel)
zitten er geen spoelen op je kaartje? Want spoelen die geluid maken ken ik wel, maar condensatoren? kan het mis hebben natuurlijk In ieder geval, als je spoelen hebt, probeer er eens een klein beetje elastiek omheen te doen, dat zit althans ook om de spoelen op m`n abit moederbord. Weet je de precieze locatie ook? Want de 6800 serie had een pieper aan boord, misschien hoor je wel het miniscule luidsprekertje?

Verwijderd

Spoelen kunnen idd tikken, condensatoren piepen. Maar als het oplaad/ontlaad proces van de condensator erg snel gaat kun je dat horen als tikken.. Mijn Edimax router tikte namelijk ook, dat waren de spoelen. Een oude flitser voor een foto toestel piept ook. Dat is de grote condensator.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 14:59 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:58:
Een oude flitser voor een foto toestel piept ook. Dat is de grote condensator.
ja maar dat is ook echt een GROTE condensator. Als die elcootjes op een videokaart gaan piepen van het snelle opladen/ontladen, dan brand er zeker ergens een componentje door, door die grote stroom. Mijn geld staat op spoeltjes, al dan niet op de videokaart bijvoorbeeld onder die grote blokken achter/voor de stroomaansluiting Afbeeldingslocatie: http://intercomp.net.ru/Grafica/video/7900_gt_gtx/7900GT-front-wocooler.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 08-09-2006 19:39 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Wat voor koeling heb je met die 1.55v eigenlijk?

En heb je achterop je kaart ook wat chipjes gekoeld?
Die voor het voltage zorgen bedoel ik dus...

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Beetje late reactie maar ja.

Ik heb er een waterkoelings blok op zitten die ook de werkgeheugen chipies koelt, deze dus (let niet op de prijs want daar klopt niks van hij was 60 euro en niet uit amerika laten komen):

http://www.koolance.com/s...ath=29_46&products_id=262

voor de rest heb ik op de achterkant een 12cm fan liggen die ik vast heb gemaakt met tie rips ;)

voldoende koeling dus.

Verwijderd

p43000 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:38:
[...]
ja maar dat is ook echt een GROTE condensator. Als die elcootjes op een videokaart gaan piepen van het snelle opladen/ontladen, dan brand er zeker ergens een componentje door, door die grote stroom. Mijn geld staat op spoeltjes, al dan niet op de videokaart bijvoorbeeld onder die grote blokken achter/voor de stroomaansluiting [afbeelding]
Ik zou zeggen zoek eens op GoT of het kwaad kan dat elco's piepen/tikken en open desnoods een topicje in het Electronica forum.

Mochten ze kapot gaan kun je ze altijd nog vervangen voor een zelfde soort maar betere kwalitijd.
Pagina: 1