Omdat ik wat issues met Sarge (Stable) had ben ik overgestapt op Etch (Testing).
Sources.list aangepast en net zo vaak apt-get dist-upgrade en apt-get upgrade gedaan tot alles geupgrade was.
Dit is perfect verlopen, alles werkt naar behoren, behalve MySQL... Als ik deze op wil starten dan duurt dat een tijdje waarna het afbreekt:
In syslog staat danen nog wat meldingen van een niveau hoger dat bovenstaande is mislukt.
Wat zoeken lever onder andere de SQL-statements CHECK TABLE en REPAIR TABLE op, maar daar heb ik niet veel aan als de hele server niet start. Tevens zie ik verwijzingen naar myisamchk, maar als ik dat probeer dan krijg ik
Nu is MySQL door deze dist-upgrade van 4 naar 5 geupgrade. Dus pak ik er de documentatie van MySQL bij. Nu staat er bij de upgrade-pagina heeel erg veel, maar er valt niet echt uit op te maken _HOE_ je nu de tables upgrade? Wel wordt er verwezen naar mysqlcheck, maar die wil niet als de server niet draait:
Iemand enig idee hoe ik mijn database weer de lucht in krijg (euh, up dus, opgeblazen is hij al
)
Sources.list aangepast en net zo vaak apt-get dist-upgrade en apt-get upgrade gedaan tot alles geupgrade was.
Dit is perfect verlopen, alles werkt naar behoren, behalve MySQL... Als ik deze op wil starten dan duurt dat een tijdje waarna het afbreekt:
farli:/var/lib/mysql/mysql# /etc/init.d/mysql start
Starting MySQL database server: mysqld.
. <knip>
.
...failed or took more than 6s.
Please take a look at the syslog.
/usr/bin/mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)'
Check that mysqld is running and that the socket: '/var/run/mysqld/mysqld.sock' exists!
farli:/var/lib/mysql/mysql#In syslog staat dan
Sep 7 15:59:34 farli mysqld_safe[2781]: started Sep 7 15:59:34 farli mysqld[2784]: 060907 15:59:34 InnoDB: Started; log sequence number 0 43902 Sep 7 15:59:34 farli mysqld[2784]: 060907 15:59:34 [Note] Recovering after a crash using /var/log/mysql/mysql-bin Sep 7 15:59:34 farli mysqld[2784]: 060907 15:59:34 [Note] Starting crash recovery... Sep 7 15:59:34 farli mysqld[2784]: 060907 15:59:34 [Note] Crash recovery finished. Sep 7 15:59:34 farli mysqld[2784]: 060907 15:59:34 [ERROR] Fatal error: Can't open and lock privilege tables: Incorrect file format 'host' Sep 7 15:59:34 farli mysqld_safe[2796]: ended
Wat zoeken lever onder andere de SQL-statements CHECK TABLE en REPAIR TABLE op, maar daar heb ik niet veel aan als de hele server niet start. Tevens zie ik verwijzingen naar myisamchk, maar als ik dat probeer dan krijg ik
farli:/var/lib/mysql/mysql# myisamchk -r -q host myisamchk: error: 'host' is not a MyISAM-table farli:/var/lib/mysql/mysql#
Nu is MySQL door deze dist-upgrade van 4 naar 5 geupgrade. Dus pak ik er de documentatie van MySQL bij. Nu staat er bij de upgrade-pagina heeel erg veel, maar er valt niet echt uit op te maken _HOE_ je nu de tables upgrade? Wel wordt er verwezen naar mysqlcheck, maar die wil niet als de server niet draait:
farli:/var/lib/mysql/mysql# mysqlcheck --check-upgrade --all-databases --auto-repair mysqlcheck: Got error: 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) when trying to connect farli:/var/lib/mysql/mysql#
Iemand enig idee hoe ik mijn database weer de lucht in krijg (euh, up dus, opgeblazen is hij al
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock