[MCE 2005] Trust Wireless Media Center Keyboard KB-2950

Pagina: 1
Acties:
  • 14.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 183386

Topicstarter
Velen vinden de Microsoft Remote Keyboard voor MCE behoorlijk beroerd vanwege de lompe toetsaanslag en het vervelende mouse-pointer(tje).

Trust heeft een vergelijkbaar toetsenbord, maar dan met een trackball.

Heeft iemand ervaring met de "Trust Wireless Media Center Keyboard KB-2950" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Helaas ligt dit toetsenbord nog steeds niet in de winkels.

Ik wacht er met smart op, maar precies 2 maanden geleden zei de webpagina ook al:

"Note: Sorry, this product is not available in the store yet. However, it will be available in stores soon." :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
MS heeft onlangs een verbeterde versie van hun MCE toetsenbord uitgebracht (die kost rond de 90 euro). Volgens mij is de muisfunctie ervan verbeterd tov de oude versie.Ik dacht dat het een soort van trackball is. (meer info hier: http://mycom.nl/Products/View/97535.aspx )
Zelf heb ik (nog) geen MCE systeem, maar ik ben wel van plan er een te gaan komen binnen niet al te lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Dat product van Mycom lijkt precies op het 'eerste' Microsoft MCE keyboard, ik zie iig geen verschil.
Hoe kom je erbij dat er een nieuwe versie is uitgebracht?

Ook op de Microsoft website is niets hierover te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Laatst online: 10-05-2023
Fraggar schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:53:
Dat product van Mycom lijkt precies op het 'eerste' Microsoft MCE keyboard, ik zie iig geen verschil.
Hoe kom je erbij dat er een nieuwe versie is uitgebracht?

Ook op de Microsoft website is niets hierover te vinden.
Bij Mycom verkopen ze beide MCE toetsenborden, de ene is 50 euro, en de nieuwe 100.
Oude: http://www.mycom.nl/Produ...mote_Keyboard/101813.aspx
Nieuwe: http://www.mycom.nl/Produ...emote_Keyboard/97535.aspx
In die nieuwe moeten sowieso meer batterijen (4) tegenover 2 bij de 'oude'. Je kan ze vergelijken op de site van mycom.

Op de site van MS staat zo op het eerste gezicht inderdaad geen info over dit nieuwe type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Trust KB-2950 schijnt vanaf morgen (10-10) leverbaar te zijn. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb op een aantal fora gelezen dat dat vervelende mouse-pointertje beter schijnt te werken onder windows Vista. Dus als ze een betere driver zouden uitbrengen zou het onder XP/MCE ook beter moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn al 9 dagen verder dan de verwachte levertijd, maar nergens is hij al leverbaar. Je ziet wel steeds meer aandacht voor dit toetsenbord. Hopelijk komt tie snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Hij lijkt hier leverbaar te zijn:

http://www.quickspot.nl/p...d8589884bfc7406bf8c81e376

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe zie je dat hij hier uit voorraad leverbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 183386 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:43:
Hoe zie je dat hij hier uit voorraad leverbaar is ?
Ik zie inderdaad geen voorraad, daarom zeg ik ook 'lijkt' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ze gemaild en ze hebben hem inderdaad op voorraad.
Ik heb hem meteen besteld.
Volgende week waarschijnlijk een kleine review van me...

[update 20-10-2006] Vandaag wordt hij al bezorgt. Erg snel.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 183386 op 20-10-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Schaamteloze crosspost :P

Heb net vandaag het Trust Media Center Keyboard binnengekregen..

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/14909.jpg

Afgezien v.d. verwachte bouwkwaliteit (goedkoop plastic, kraakt beetje) werkt hij naar behoren en je hoeft geen drivers etc. installeren..
Trackball werkt perfect vanaf 4-5m afstand dankzij de 2.4ghz RF techniek..

Voor het geld een mooi toetsenbordje en standaard MediaCenter support..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

Ik heb 'm gisteren gekocht op de XXL beurs in Zwolle. Ik twijfelde eerst of ik 'm zou kopen, omdat de kwaliteit van de kunststof erg tegevalt, zeker voor de prijs waarvoor ie daar lag. Het lijkt of er een oneffenheid in de spuitgietmatrijs zit. De constructie kraakt zoals drunkfux vermeld. Via internet is niet veel goedkoper omdat hier ook nog de verzendkosten meegerekend moeten worden.

Ook voelde de aanslag niet zo lekker in eerste instantie. Maar een tijdje gebruikt te hebben vind ik 'm wel lekker aanvoelen. Maar typen voor de tv doe ik niet zoveel.

Toch heb ik heb 'm genomen omdat de alternatieven, heb geen MCE, niet of nauwelijks te verkrijgen zijn. Het formaat, design en gebruiksvriendelijkheid hebben mij besloten om deze keyboard wel te nemen. Naar de linker en rechtermuisknop was ff zoeken, maar dit staat prima beschreven in de handleiding. Ook is het lastig om de trackbal schoon te maken. Volgens mij moet ie daarvoor helemaal uitelkaar. Maar even samengevat:

+ formaat
+ design
+ gebruiksvriendelijkheid
+ toetsaanslag
+ installatie
+ nauwkeurigheid trackball
+ RF ipv IR

- prijs
- kwaliteit kunststof afwerking
- duurzaam?
- schoonmaken trackball

Het is een prima bordje als je het geld er voor over hebt en niet zo let op de afwerking.
:P

Oh ja ook mooi is als je batterijen wilt besparen kun je de leds van de trackball uitzetten. De trackball is dan ook uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MeO op 06-11-2006 10:25 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb hem nu ook binnen. Het toetsenbord werkt prima.

Behalve de trackball, die doet niks.
Als ik het knopje indruk gaat het rode lampje erom heen wel branden.
Maar ook dan werkt de trackball nog niet.

Moet ik hiervoor nog iets speciaals instellen of heb ik toevallig een defect product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denk dat hij defect is, want ik heb niks in hoeven te stellen en het werkte meteen.

Verder is het een geweldig boardje. En snel tussen de reclames door mijn email checken, msn berichten beantwoorden en even internetten. (damn, wat zijn die reclames eigenlijk toch kort). ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 183386 op 08-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Heb eindelijk een nieuw toetsenbord gekregen, het werkt nu wel.
Al lijkt er nog een foutje in te zitten, of heb ik dat alleen?

Als ik op het knopje aan de onderkant van het toetsenbord druk,
werkt er niets meer.
Pas als ik de batterijen er even uit gehaald heb, werkt het weer.
Dit is gelukkig niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 11:30
Vlugge Japie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:52:
[...]

Bij Mycom verkopen ze beide MCE toetsenborden, de ene is 50 euro, en de nieuwe 100.
Oude: http://www.mycom.nl/Produ...mote_Keyboard/101813.aspx
Nieuwe: http://www.mycom.nl/Produ...emote_Keyboard/97535.aspx
In die nieuwe moeten sowieso meer batterijen (4) tegenover 2 bij de 'oude'. Je kan ze vergelijken op de site van mycom.

Op de site van MS staat zo op het eerste gezicht inderdaad geen info over dit nieuwe type
Het tobo van 99,95 is geen nieuwere uitgave, het is gewoon de retail versie.
Die van 49,95 is de OEM versie, die je alleen bij een nieuw systeem of bij nieuw intern hardware kan aanschaffen.

Verder vind ik persoonlijk trust poep... trust ik vertrouw het voor geen meter :P ik vind het bagger kwaliteit... Heb hier helaas het geld niet voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb ook het Trust toetsenbord. Bereik is prima na het plaatsen van de ontvanger onder m'n TV ipv achter in de computer. Zelfs op schoot doet hij het prima. Alleen de drivers zijn ZO VERROT! Om de zoveel tijd houdt hij er mee op. Ik zie dan het lampje op de ontvanger wel knipperen, maar niets reageert meer. Als ik de ontvanger eruit trek en er weer in duw, doet hij het weer. Bovendien doet hij het om de zoveel tijd een seconde niet meer. Ook nu zie je wel het lampje knipperen op de ontvanger. Het signaal is dus wel goed. Puur een driver probleem lijkt mij. Meer mensen met dit probleem?

En na het duwen op connect op het toetsenbord, werkt hij bij mij ook niet meer. Idd batterijen eruit en er weer in en hij doet het.

Overigens deed hij het bij mij pas onder XP na het installeren van de Windows 2000 drivers en vervolgens weer verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik denk dat ik maar m'n geld ga terug vragen, dit product werkt voor geen meter.

Om de zoveel tijd de ontvanger eruit halen aan de achterkant van m'n pc is niet de bedoeling.
De connect button op het toetsenbord is een ramp, de batterijen moeten er dan perse uit.

Heeft iemand een exemplaar met een werkende connect button op het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125678

Ik ben intussen al een paar dagen bezig dit keyboard aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet. Telkens krijg ik een melding van een Onbekend USB apparaat.
Ik heb het ook al met de drivers voor Windows 2000 geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
Iemand nog een idee hoe ik hem werkend kan krijgen?
Ik werk met een geheel gepatchte versie van Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 125678 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:37:
Ik ben intussen al een paar dagen bezig dit keyboard aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet. Telkens krijg ik een melding van een Onbekend USB apparaat.
Ik heb het ook al met de drivers voor Windows 2000 geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
Iemand nog een idee hoe ik hem werkend kan krijgen?
Ik werk met een geheel gepatchte versie van Windows XP.
Werk je met een MCE XP versie?
Want dat kostte me geen moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 04:04:
[...]

Werk je met een MCE XP versie?
Want dat kostte me geen moeite..
Nee ik werk met Windows XP Home.
Ik heb op 2 PC's met Windows XP home geprobeerd het keyboard aan te sluiten, maar op allebei de PC's krijg ik de melding "USB apparaat wordt niet herkend".

Ik dacht trouwens dat jij ook problemen met dit keyboard had, omdat je je geld terug wilde gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 125678 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:52:
Ik dacht trouwens dat jij ook problemen met dit keyboard had, omdat je je geld terug wilde gaan vragen.
Met de drivers heb ik geen probleem, het was inpluggen en starten maar.
Het probleem wat ik heb is dat je af en toe de ontvanger eruit en erin moet doen.

Heb je wel alle windows updates uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:36:
[...]

Met de drivers heb ik geen probleem, het was inpluggen en starten maar.
Het probleem wat ik heb is dat je af en toe de ontvanger eruit en erin moet doen.

Heb je wel alle windows updates uitgevoerd?
Ja ik heb alle updates uitgevoerd.
Ik wacht nu op een antwoord van de Helpdesk van Trust. Als dit niet uithaalt kan ik mijn keyboard terug sturen.

Vandaag heeft het toetsenbord even gewerkt, maar na een herstart was het alweer afgelopen.
Nu maar hopen dat Trust snel met nieuwe drivers komt, zodat het toetsenbord goed blijft werken.
Is het trouwens zo dat telkens als je op het knopje op de USB dongle drukt, je ook van kanaal veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb het toetsenbord terug gebracht en de volgende gehaald van SpeedLink
toetsenbord

En ik moet zeggen dat ik hier ABSOLUUT geen spijt van heb! Hij koste 79,- (ietsje duurder) maar hij werkt perfect. Ik kan hem gewoon op schoot houden zonder dat het signaal weg valt en hij blijft het gewoon doen. Bovendien voelt hij veel degelijker aan (hoewel hij er iets meer kitsch uitziet :))

Dit is een zeer goede vervanging voor mensen die problemen hebben met het Trust keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211517

flinke thread-ressurection ;P

Ik heb het toetsenbordje net gekocht, werkt prima en het plankje is niet eens zo zwaar.
Dit kostte me wel even tijd aangezien het weinig verkocht wordt door winkels en het eerst helemaal besteld moet worden.
Ik heb namelijk gekozen om het te kopen bij Expert, deze moesten het nog bij de leverancier halen en ook hun hadden em nog niet, dus moest ik bijna 2 weken wachten.
Maar anyway, hier issie dan, het mag dan niet de beste kwaliteit zijn, maar het is een heerlijk alternatief voor mensen die op de bank zitten tv te kijken en toch nog met de computer bezig willen zijn.
Kostte mij 59,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 14:00

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik wou ook de trust kopen. Maar er blijken toch veel problemen te zijn.
Die speedlink is kitchy maar werkt beter? Dus een goede optie.

Er moeten ondertussen toch wel meerdere RF of BT keyboards met trackball zijn niet?
Of heeft iedereen kabels door zijn living lopen voor keyb/muis? Of lekker mikken met IR!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb het keyboard ondertussen wat maanden, mijn conclusie is dat het perfect werkt.

Zeker geen miskoop voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Fraggar schreef op maandag 09 april 2007 @ 02:06:
Ik heb het keyboard ondertussen wat maanden, mijn conclusie is dat het perfect werkt.

Zeker geen miskoop voor dat bedrag.
Over welk tobo heb jij het nu ? De trust of die speedlink ?

Ik moet zeggen dat ik heeeeeel hard twijfel of ik wel of niet me ga wagen aan die trust, het design spreekt me heeeel erg aan, de ms versie nog meer (ziet er gelikter uit zoalsik hierboven kan lezen) maar dat IR hoeft voor mij echt niet. Laat staan voor dik 90 euro.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb het over de Trust. Werkt prima dat ding.

Mijn eerste was defect, maar de vervangende is in orde. Vooral de muis functie is handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ook geen problemen (meer) met de (wegvallende of vertraagde) ontvangst ? En enig id waar deze toetsenborden nog te krijgen zijn zou ook handig zijn. Bij de meeste shops uit de pricewatch vind ik ze niet meer terug op de website of ze hebben een levertijd van meer dan 10 dagen.

[ Voor 58% gewijzigd door C.44 op 04-05-2007 23:58 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
C.44 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:44:
Ook geen problemen (meer) met de (wegvallende of vertraagde) ontvangst ? En enig id waar deze toetsenborden nog te krijgen zijn zou ook handig zijn. Bij de meeste shops uit de pricewatch vind ik ze niet meer terug op de website of ze hebben een levertijd van meer dan 10 dagen.
Totaal geen problemen meer!
Waar je hem kan krijgen, geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Net gevonden, bij de wehkamp zouden ze em zelfs op voorraad hebben (volgens website althans) en zou dinsdag geleverd worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren heb ik eindelijk dit keyboard in huis gekregen. Ik heb er ruim 5 maanden op moeten wachten.
Het eerste keyboard (Trust KB 2950) bleek niet te werken. Kennelijk waren er meer problemen met de eerste versie van het toetsenbord, want het exemplaar wat ik nu heb heeft een iets ander ontwerp, en de USB ontvanger is ook anders dan wat bij mijn eerste keyboard zat.
Dit keyboard werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57
Kan iemand mij verklappen hoe ik een oude of nieuwe versie kan herkennen ?

En is er toevallig iemand die een Mac heeft ? Ik wild dit KB graag op een Mac MINI gebruiken maar kan nergens vinden of het wel of niet gaat werken.
(Als de USB ontvanger gewoon HID "praat" zou het moeten werken)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martkrui schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:24:
Kan iemand mij verklappen hoe ik een oude of nieuwe versie kan herkennen ?

En is er toevallig iemand die een Mac heeft ? Ik wild dit KB graag op een Mac MINI gebruiken maar kan nergens vinden of het wel of niet gaat werken.
(Als de USB ontvanger gewoon HID "praat" zou het moeten werken)
Op de oude versie zit aan de onderkant een uitsparing waar de USB ontvanger in past, en op de USB ontvanger van de oude versie zit een knopje om de HF-kanalen te wijzigen. Op de nieuwe versie zit dit allebei niet.
Of het keyboard op een MAC werkt weet ik niet. Het werkt wel met de USB-Legacy mode aan op een PC. (Ik kan namelijk met dit keyboard in het BIOS van mijn PC komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Anoniem: 125678 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:35:
[...]

Op de oude versie zit aan de onderkant een uitsparing waar de USB ontvanger in past, en op de USB ontvanger van de oude versie zit een knopje om de HF-kanalen te wijzigen. Op de nieuwe versie zit dit allebei niet.
Of het keyboard op een MAC werkt weet ik niet. Het werkt wel met de USB-Legacy mode aan op een PC. (Ik kan namelijk met dit keyboard in het BIOS van mijn PC komen.)
Dan zal het vast zonder drivers werken dus ook op de Mac... En nu ik het verschil kan zien ga ik dit plankje binnenkort bestellen voor m'n setup... THX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb 'm net binnen en hij werkt prima op op m'n Mac...

Het is de nieuwe versie dus ik verwacht verder geen connectie problemen.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

Johnny E

Dôh !!

Heb het Mediacenter 2950 toestenbord nu 5 dagen, en deze heeft 4 dagen goed gewerkt. Sinds gisteren werkt het toetsenbord niet meer.

Als ik opstart met de dongle in de computer dan zie ik netjes Smart USB input device staan in Windows device manager, helaas reageert het toetsenbord nergens op. De ring rond de trackball licht wel op.

Ik heb nu alle USB poorten gehad en krijg in windows aldoor de melding EP2 interrupt kan niet geïnstalleerd kan worden. Tijdens het opstarten wordt het toetsenbord ook niet herkend, ik kan op DEL drukken tot ik een ons weeg maar het bios kom ik niet in.

In mijn andere PC welke op de studeer kamer staat werkt het toetsen bord wel naar behoren. Andere muizen en toetsenborden doen het op de HTPC gewoon goed, ook op de USB poort waarop de Trust het niet doet. Het betreft hier 2 systemen welke Vista draaien, in de niet werkende pc zit een AMD 690G moederbord, in de werkende PC een Nforce 570. Beide pc's zijn volledig up to date met de nieuwste chipset drivers en windows updates.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45909

multipasser schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:48:
Ik wou ook de trust kopen. Maar er blijken toch veel problemen te zijn.
Die speedlink is kitchy maar werkt beter? Dus een goede optie.

Er moeten ondertussen toch wel meerdere RF of BT keyboards met trackball zijn niet?
Of heeft iedereen kabels door zijn living lopen voor keyb/muis? Of lekker mikken met IR!
Ja zelfde visie hier.. ik ben verbaast dat er ogenschijnlijk maar 2 RF fabrikanten zijn? (ook al is Trust natuurlijk geen fabrikant, maar spotter uit Azie)

Ik ga zeker voor de SpeedLink, tenzij er een gelijkwaardig alternatief is voor een lief prijsje. 79 euro is namelijk wel stevig aan de prijs voor een tobo+muis

edit: heb er een gevonden ;

http://www.activekeyboards.com/en/start.php?P_142.php

Hier is het toetsenboard van SpeedLink, maar dan minder mooi voor minder geld. Verder nog een aantal alternatieven

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 45909 op 05-10-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Dit toetsenbord is of was te koop bij de Media Markt voor 60 euro, ik heb er een gekocht in Utrecht (er waren er toen nog maar 2).

Maar het ding werkt niet bij mij. USB auto detect werkt wel, er worden USB human input device enz. geinstalleerd. Maar niks nie werken nie.

Op 2 verschillende XP machine's geprobeerd. Ik zal de windows 2000 driver truuk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik zit er toch over te denken om dit keyboard te halen, waarom:
1. prijs, 40 euro bij alternate tov 40 voor xp mce kb waar je nog de ontvanger moet kopen+remote
2. goede (ja klinkt raar he) met een trust wireless setje wat ik vroeger gebruikte bij de tv.
Dit was echt een elcheapo ding en de muis werdt gewoon op de knie gebruikt (optisch) maar werkte echt altijd perfect, ook op een paar meter.
3. ik gebruik xp pro en niet mce, ik vermoed dat het ms keyboard kuren zal hebben als het niet op mce mag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zo'n trust ding gekocht, eerste indruk: een krakkemikkige dongle, slap plastic met een dun printplaatje ipv een fatsoenlijke metalen connector, in de front usb port van de kast maakt die slecht contact daar moest ik hem wat naar beneden duwen (normale usb stekkers geven geen problemen) in een hubje doet die het wel en achter in het moederbord voorlopig ook.

De MCE knopjes doen het (nog) niet met mediaportal... (moet vinkje nog checken)
Ik kwam hem voor €35 tegen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:41

ChUcKiE

Dus........

Waar kwam je die tegen dan? 35 euro is net laag genoeg om te proberen....anders wordt het direct zo'n dure (speedlink)...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb hem ook maar gekocht
eerste indruk niks mis mee
maar inderdaad de usb reciever vind ik stom dat ie maar half af is en een beetje gammel in het slot valt, je kunt hem zelfs verkeerdom in je usb port krijgen.
verder vind ik de linker en rechtermuisknop niet superlogisch zitten.
daarnaast baal ik dat dat ding niet in windows xp ondersteund wordt
nu moet ik vista of mce op mijn oude msi mega pc 180 zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:28

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heb ik het nu goed begrepen dat het KB-2950 bordje alleen werkt onder een vista of mce variant ?

Ik heb namelijk ook wel zin om deze aan te schaffen, alleen moeten toetsenbord en muis-trackball wel volledig werken onder windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244533

Ik heb vorige week zon plankje gekocht en werkt perfect.

Dat gezeur over de kwaliteit vind ik overdreven,is voor €40 bij Dixons een prima apparaat.

Dongle in usb,klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Net het toetsenbord binnen gekregen. Usb dongle aangesloten vista installeerd drivers enz....
Nu komt het. Het enige dat ik zie dat het rode licht ronde de trackball steeds knippert en voor het overige is er niks dat werkt.

Nu is men vraag is dit normaal als je het keyboard niet aanraakt dat het rode licht steeds blijft knipperen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252897

Keyboard omgewisseld, werkt perfect. Waar voor z'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
In mijn zoektocht naar een goed (betaalbaar) multimedia keyboard kwam ik ook bij het trust plankje uit en dus bij dit draadje.
uiteindelijk ben ik nog iets verder gaan zoeken en kwam nog een paar alternatieven tegen die ik jullie niet wilde onthouden:
Speedlink mini media bordje

Logitech PS3 bordje
Logitech PS3 bordje, RF versie

Speedlink Media Centre Controlboard DE lay out, maar ERG goedkoop hier!

Fujitsu Siemens met touchpad

Zelf heb ik de Logitech S510 media remote besteld, een los toetsenbord, muis en afstandsbediening, uiteindelijk denk ik dat ik mijn bordje nl. toch niet zoveel ga gebruiken...

hmm ik krijg net de horen dat de s510 niet meer leverbaar is...dus nog maar eens naar mijn alternatieven kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door weertenaar op 29-05-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:35

Tjark

DON'T PANIC

Ik heb de trust besteld en binnen. vandaag/morgen ga ik 'm uitproberen.

Ik heb juist gekozen voor de trust omdat een collega deze 't fijnst vond. Hij heeft er ook gehad met een trackpad, maar vond dat niet lekker en nauwkeurig werken o pz'n mediacenter. Zo'n trackball werkte veel beter zei hij (ondanks dat hij net als ik niet dol is op Rust.. erm.. Trut.... ik bedoel Trust)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Zonet gekocht, ondanks de negatieve berichten.

Ik heb zelf een Media Center gebouwd, en twijfelde tussen dit keyboard of een normale wireless setup met keyboard en muis.

Eerste indrukken zijn goed; ik heb niks gemerkt van het goedkope plastic, of de connectie problemen. Ik zit 4 meter van mijn LCD tv vandaan, storingsvrij. Wat ik vervelend vond was dat er niet goed word aangegeven hoe de batterijen erin moeten; het is een klein euvel, maar daardoor dacht ik dat het toetsenbord het niet deed.

Dus even de batterijen omgedraaid. Verder vielen mij de 'shoulder' buttons op het toetsenbord mij ook niet op. Ik zoeken naar de knoppen die als linker en rechtermuis knop moeten functioneren .. voor het eerst sinds jaren een handleiding erbij gepakt om dat uit te zoeken :)

Het scroll wiel is wel enorm wennen; de muisaanwijzer vliegt supersnel over het scherm. Pas na 20 minuten begon ik het ding echt onder controle te krijgen in combinatie met de shoulder buttons op het toetsenbord. Daarna ging het wel aardig vloeiend.

Het typen zelf is niks mee; wat wel storend is, is het feit dat als je tijdens het tikken de SHIFT toets moet bereiken, je wellicht - tenminste, bij mij was dat het geval - de Media Center toetsen aanklikt, mede omdat het toetsenbord kleiner is, en aan de zijkanten oploopt.

Het toetsenbord klikt verder wel lekker; zachte plop-toetsen, zoals het hoort. Mooi is ook het feit dat het toetsenbord met 1 knop uit te klikken is (knop onder het scroll wiel)

Al met al ben ik er best tevreden over. Hij functioneert goed; misschien dat de klachten in het verleden bij eerdere versies zijn voorgekomen. Ik heb in elk geval geen van deze klachten opgemerkt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Pagina: 1