[Vista] Gebruik van CD/DVD emulatie software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik zat nu eens te denken, omdat emulatie software tot heden toe niet geinstalleert kon worden op vista, of het mischien nu wel mogenlijk is omdat RC1 gereleased is?
Want ik wil namelijk RC1 alvast gaan installeren om er wat ervaring mee op te doen als ik het straks ga installeren op de pc's van mijn klanten.
En hiervoor heb ik een hardeschijf met allerlei ISO bestanden met programma's die ik graag snel er op gooi en aan het testen sla.
Alleen dit kon ik dus niet doen op oudere vista builds en vraag nu jullie dus of het nu mogenlijk is om of Alcohol 120% of Daemon-tools, of enig ander emulatie programma te installeren zonder dat dit al te veel problemen geeft met vista.

Alvast hardstikke bedankt!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De nieuwst daemon doet het niet, de oude 3.33 meen ik wel.
Maar : virtual clonedrive van slysoft is net zo makkelijk en werkt prima, overigens net zo gratis als daemon.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

* Snake bevestigd: 3.33 werkt perfect, en de activatie gaat niet over kop gelijk bij Beta 2.

Wat ik overigens wel gek vindt, is dat bij de site van DT er staat dat 4.03 (laatste dus) WEL compatibel is met Windows Vista.

Gek dus.

@HaseMike: Virtual CloneDrive, is dat de moeite als ik Daemon Tools kan draaien?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[b]Snake schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:01@HaseMike: Virtual CloneDrive, is dat de moeite als ik Daemon Tools kan draaien?
Ik vind clonedrive wat beter dan daemon : je kan een img direct mounten door erop te klikken, de mount gaat sneller, geen driver geklooi in vista, geen herstart.
Voorlopig gebruik ik clonedrive.

• mattymat
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04-2025
Uhmm... ik heb Virtual Clonedrive geprobeerd in Vista RC1, maar ik krijg eerst de waarschuwing dat de driver niet 'signed' is en daarna een blauw scherm, gevolgd door een herstart. Hierna start de computer ook niet meer normaal op.

• Clox
  • Laatst online: 22-12-2025
kickje:

Ik heb hier nu Vista(x64) draaien en ook verschillende keren geprobeerd mount software aan de gang te krijgen maar het is me met o.a Daemontools (3.33, 3.47 en de nieuwste) en virtual clonedrive nog niet gelukt. Daemontools stopt er gewoon mee halverwege de installatie en virtual clonedrive geeft zegt dat het OS niet compatible is.

Zijn er nog andere alternatieven die werken? Het liefst wel onder de x64 versie, anders kan ik weer opnieuw installeren :9 .

Op de d-tools forums stond jammergenoeg dat de echte vista compatible versie pas uitkomt zodra Vista ook echt op de markt is. Dat kan dus nog wel even duren :/

Macbook Pro, 640 WD extern

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 22:13
Ik heb nu net MagicIso aan de praat gekregen. Ik heb het maar meteen in unsigned drivers opstartmogelijkheid gedaan en ik heb UAC nog uitstaan. Hij gaf wel wat foutmeldingen bij het installeren, aan het einde iig, maar het werkt toch echt :D

• Clox
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik had ook MagicIsco gevonden en geinstalleerd. Bij het installeren geeft hij ook een waarschuwing over een 'unsigned driver' maar maakt het wel gewoon af. Pas als ik magiciso probeer op te starten komt hij met de foutmelding dat ie de mcdbus driver niet kan vinden. Is dat dan wat jij bedoelde met unsigned drive mogelijkheid? En hoe zet ik dat dan aan als opstartmogelijkheid?

Heb hier trouwens ook UAC uitstaan...en we hebben het nou toch wel over de x64 versie? Want in de x86 zou het inderdaad gewoon moeten werken.

Macbook Pro, 640 WD extern

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:23

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

kick..

heb het zelfde probleem met die foutmelding.. is er iemand die weet hoe je dat goed krijgt en/of een andere programma gebruikt

ik draai nu zelf:

windows vista RC2 x64

Bedankt alvast

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:23

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

niemand?

Bedankt alvast

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
Zelf heb ik Daemon Tools (nieuwste, 4.06 dacht ik) zonder problemen draaien op RC1, zowel x64 als x86. Alleen bij de x64 krijg ik tijdens het opstarten een melding dat de driver unsigned is, dus ik moet iedere keer op F8 drukken, en dan gaat het wel goed.
Helaas hebben ze de mogelijkheid om dit automatisch te doen verwijderd.

Verwijderd

Download de LAATSTE NIEUWE van Deamon Tools, en die werkt op RC2. Heb ik zelf nu draaien

Verwijderd

Ik heb in vista een probleem, ik kan daemon en alcohol prima installeren maar ze maken beide geen drives aan. In XP heb ik hier geen enkel probleem mee.

Wie oh wie kan mij helpen

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:58:
Ik heb in vista een probleem, ik kan daemon en alcohol prima installeren maar ze maken beide geen drives aan. In XP heb ik hier geen enkel probleem mee.

Wie oh wie kan mij helpen
laatste versie van daemon-tools werkt hier gewoon hoor...

http://www.daemon-tools.cc

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Doe es number of drives op 1/4 zetten...en waarom verkracht je zon oud topic :O

Verwijderd

Naar mijn mening is dit geen verkrachten van een topic, en ik dacht dat ik hier geholpen zou worden als ik een probleem had.

Nou het probleem is er nog steeds, geen enkele emulatie software maakt virtuele schijven aan, en ik zou echt niet weten waar het aan kan liggen. Heb de nieuwe daemon geinstalleerd, maar nog steeds niets

Verwijderd

Blijkbaar is deze topic een beetje dood, maar ik heb toch een probleem met emulatie software.

Ik heb mijn laptop dus net, met Vista Home Premium. De setup van Daemon Tools is niet te openen, geen van alle uitgebrachte versies. Ook niet in een andere compabiliteit.

Alcohol 120% durf ik absoluut niet aan, aangezien daardoor blijkbaar je hele systeem wordt afgeranseld.

In andere fora, zodra er een reply met de tekst: "... draait bij mij prima" gepost was, was de post daarna bijna standaard: "Bij mij anders niet.". Zoals het er nu op lijkt, is elke emulatiesoftware behoorlijk risicovol.

Ik kan momenteel niet bedenken welke software überhaupt moet uitproberen. Heeft iemand enig idee wat nou de nummer 1 emulatie software is voor Vista, waar je niet voor hoeft te betalen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:54:
Blijkbaar is deze topic een beetje dood, maar ik heb toch een probleem met emulatie software.

Ik heb mijn laptop dus net, met Vista Home Premium. De setup van Daemon Tools is niet te openen, geen van alle uitgebrachte versies. Ook niet in een andere compabiliteit.

Alcohol 120% durf ik absoluut niet aan, aangezien daardoor blijkbaar je hele systeem wordt afgeranseld.

In andere fora, zodra er een reply met de tekst: "... draait bij mij prima" gepost was, was de post daarna bijna standaard: "Bij mij anders niet.". Zoals het er nu op lijkt, is elke emulatiesoftware behoorlijk risicovol.

Ik kan momenteel niet bedenken welke software überhaupt moet uitproberen. Heeft iemand enig idee wat nou de nummer 1 emulatie software is voor Vista, waar je niet voor hoeft te betalen?
Weet je zeker dat je de laatste versie van Daemon Tools hebt geprobeerd?

Probeer anders 'run as administrator' te doen.
En vergeet niet dat je de computer moet rebooten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• wulf-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-01 15:15
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:54:
...
...
Hoe bedoel je?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb D tools op x86 gewoon draaien, geen problemen met installeren tegengekomen, nog nooit vastgelopen oid.

Ook Alcohol draait hier goed, trouwens, ik ben ook wel benieuwd naar de afranseling die mijn systeem hierdoor blijkbaar zou hebben gehad :)

Ik moet er niet aan denken dat ik geen virtuele schijven zou kunnen gebruiken.....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ja, misschien is "afgeranseld" niet de juiste term :P
Ik heb gewoon bij een heleboel mensen gelezen dat na de installatie van Alcohol 120% het systeem niet meer opstartbaar bleek.

Maar Daemon Tools zou het perfect moeten doen? Ik geloof dat ik het wel heb geprobeerd als Admin uit te voeren, maar alsnog gaf het ding een melding

Lach me alsjeblieft niet uit... maar hoe kom ik erachter of ik nu een laptop heb met: "x64" , "x84" of "x86"? :P
Ik kan me wel herinneren dat ik ergens bij systeem informatie iets van 32-bit besturingssysteem heb gelezen. Heeft dat er iets mee te maken?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:21:
Lach me alsjeblieft niet uit... maar hoe kom ik erachter of ik nu een laptop heb met: "x64" , "x84" of "x86"? :P
Ik kan me wel herinneren dat ik ergens bij systeem informatie iets van 32-bit besturingssysteem heb gelezen. Heeft dat er iets mee te maken?
Dan heb je x86.
(x84 bestaat niet, en x64 is voor 64-bits :) )

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:20

TheVMaster

Moderator WOS
DaemonTools werkt hier perfect onder Visa x64...

Verwijderd

Dank je :)

Dus, even voor alle zekerheid:

Ik sta nu op t punt om Daemon Tools x86 uit te voeren als admin.
Moet ik nog ergens voor gewaarschuwd worden?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:29:
Dank je :)

Dus, even voor alle zekerheid:

Ik sta nu op t punt om Daemon Tools x86 uit te voeren als admin.
Moet ik nog ergens voor gewaarschuwd worden?
Nee? Waar ben je bang voor eigenlijk?

Verwijderd

Daemon tools werkt zelfs onder Vista X64.... succes

Verwijderd

@anandus: Crash, zwart beeld, gemuteerde bananen.
Dat ding heeft me mijn vermogen gekost :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 15:32 ]

Verwijderd

@ Duffman II:
Volgens mij niet... Zolang je de laatste versie van DT hebt. Is er niets aan de hand.
Bij mij draait het allemaal prima op Vista x64!
succes! (en veel geluk ;-) )

Verwijderd

Mensen, wat is SPTD?
Hij gaf daarnet iets van: "installing SPTD", daarna vroeg ie of ik de computer nu opnieuw wilde opstarten. Gaat dit goed? :S

Verwijderd

Nou, ik heb em geïnstalleerd. Hopelijk gaat er niets verkeerd.
Nou eens zien of t ook allemaal werkt :)

Bedankt voor alles :)

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Description:

SCSI Pass Through Direct (SPTD) layer: Basically SPTD is similar to other access layers used by other programs who provide access to storage devices but it has a lot more features that make this interface unique.

Systeem specs

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:25:
Nou, ik heb em geïnstalleerd. Hopelijk gaat er niets verkeerd.
Nou eens zien of t ook allemaal werkt :)

Bedankt voor alles :)
Nieuwe computer? ;)

Even een tip.. lees even de handleiding die er bij wordt geleverd in het programma.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Zal ik zeker doen, en ik heb idd een nieuwe pc, met Vista. Ik weet nog steeds niet of ik daar blij moet zijn of juist doodongelukkig 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:16:
Zal ik zeker doen, en ik heb idd een nieuwe pc, met Vista. Ik weet nog steeds niet of ik daar blij moet zijn of juist doodongelukkig 8)7
Met jouw vakkennis doodongelukkig en dit is NIET om je te beledigen want daar ben ik niet op uit. Waar ik op uit ben is jou duidelijk te maken dat Vista met haar UAC enzo toch niet zo geschikt is als je al bang bent om een SPTD te installeren. Mensen weten ook niet dat je onder Vista waar Alcohol 120% perfect werkt hier een andere virtuele device moet kiezen anders heb je die problemen inderdaad.
Hier wordt niets afgeranseld en mijn systeem start voor Vista begrippen vlug op.
De vorige Catalyst driver was pas een ramp.

mounten gaat onder Alcohol 120% ook in een paar seconden als het niet vlugger is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 21:39 ]

Verwijderd

Ja hou maar op met dat "afgeranseld" :P
Het was een foute woordkeuze, daar ben ik inmiddels over uit.

En ik denk, dat ik het langzaam begin door te krijgen :)
XP bevalt me nog altijd, qua systeem, een stuk beter, maar ik wen wel aan Vista. Dat zal wel moeten. Die UAC valt ook best mee, na even een artikel in Wikipedia te hebben gelezen :P. Ik vond t al raar dat dat ding mij bij elke stap vroeg om toestemming.

Ik heb overigens nog nooit Alcohol 120% gebruikt, puur omdat ik het nooit nodig heb gehad. Ik heb er geen ervaring mee, en er ontstonden wanhopige topic over blauwe schermen (mijn nachtmerrie): Ik gebruik dus absoluut geen Alcohol 120%. Wat ik me nu wel afvraag... Waarom moet je "een andere virtuele device" kiezen? En: als blijkbaar zoveel mensen dit niet wisten, waarom wordt hier dan niet voor gewaarschuwd?

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-02 22:42
en kunnen jullie ook netjes de drive letter onder vista wijzigen zodat hij ook blijft staan na een reboot??

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Alcohol 120% werkt op Vista Ultimate 32-bit.
Crasht echter wel de eerste keer, tweede keer opstarten gaat goed.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Je kunt ook Slysoft Virtual Clonedrive gebruiken. Werkt prima onder Vista en is een lekker klein programmaatje.
Pagina: 1