Toon posts:

Proffesionele sme 900 microfoon op de pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb een proffesionele mircrofoon thuis de sme 900 van Eagle international. Deze heeft zon dikke aansluiting en ik heb hier al een verloop pluggetje naar audio jack voor gekocht en heb deze in de microfoon uitgan van de pc gestopt (onboard).

Nu is het probleem dat de mic nog eens neit aan gaat....iemand een idee waar dat aan kan liggen? moet je er bijv nog iets bij kopen ofzo?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11
Moeten er geen batterijen in/ accu opgeladen worden?

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

je moet een microfoon niet in de output doen maar in de input van je geluidskaart.
wat is een dikke ingang? xlr? of jack/trs?
als ie phantoom nodig heeft (48v) dan kan je het wel vergeten zonder tussenkomst van een preampje.

Verwijderd

http://www.audiooutfitter.com/store/137325/SCM-900.html

Hiervoor heb je inderdaad fantoom voeding nodig. Als je dit niet hebt kan je waarschijnlijk het beste een goedkope mixer kopen met fantoom voeding. De voorversterker van je geluidskaart is waarschijnlijk niet zo best (tenzij je een professionele geluidskaart hebt), en met de mixer heb je gelijk een mic voorversterker. Die sluit je dan aan op de line in van je geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:27:
http://www.audiooutfitter.com/store/137325/SCM-900.html

Hiervoor heb je inderdaad fantoom voeding nodig. Als je dit niet hebt kan je waarschijnlijk het beste een goedkope mixer kopen met fantoom voeding. De voorversterker van je geluidskaart is waarschijnlijk niet zo best (tenzij je een professionele geluidskaart hebt), en met de mixer heb je gelijk een mic voorversterker. Die sluit je dan aan op de line in van je geluidskaart.
Heeft het dan nog wel zin om het te gebruiken? kan ik niet beter dan mijn huidige cheap ass mic gebruiken?

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Je moet nog een microfoonvoorversterker kopen met fantoomvoeding. Die zet 48V op de signaaldraden. Neem er een met een buizenversterker, die zijn beter.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:31:
[...]

Heeft het dan nog wel zin om het te gebruiken? kan ik niet beter dan mijn huidige cheap ass mic gebruiken?
Tuurlijk heeft dat zin, alleen ligt het eraan wat je ermee gaat doen...

Als je voicecomm over messenger gaat doen dan is het zware overkill en kan je gewoon je cheap-ass mic gebruiken ja :P
Maar als je (semi-)pro wil gaan opnemen dan is een goeie mic altijd beter dan een cheap micje...

edit: In dat linkje van HerrFlick zie ik trouwens dat het verre van een professionele mic is trouwens...hoe kom je daarbij :?

[ Voor 10% gewijzigd door Wokkels op 07-09-2006 20:03 ]

Permanent wintericon!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55
'T is iets beter dan'n simpel headset-micje, en dat wordt al snel 'professioneel' genoemd :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1