Goedemiddag, ik wil graag zonder gebruik te hoeven maken van 3rd party software via de commandline in WXP zip files kunnen uitpakken. Ik moet het doen met wat standaard in WXP zit omdat dit script bij veel verschillende klanten komt te draaien waarvan ik niet weet hoe het met hun software geregeld zit. Installen van Winzip/winrar etc is géén optie.
De ingebouwde tool van XP werkt geloof ik niet via de command-line.
De ingebouwde compressie van XP werkt niet vanaf de Command Line. Ik heb dat zelf ook al eens geprobeerd. Ik heb 't uiteindelijk opgelost door de command line versie van 7-zip te gebruiken. Gewoon een enkele (gratis) executable meeleveren en die gebruiken.
gewoon start --> uitvoeren --> cmd --> unzip
Die zit standaard niet in windows (in mijn windows xp pro tabletpc edition in ieder geval niet)andreict schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:49:
gewoon start --> uitvoeren --> cmd --> unzip
@hieronder:
En je hebt geen andere 3rd-party (un)zip software geinstalleerd?
[ Voor 13% gewijzigd door Shuisman op 07-09-2006 15:57 ]
Nou hier in windows xp pro wel..SHuisman schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:54:
[...]
Die zit standaard niet in windows (in mijn windows xp pro tabletpc edition in ieder geval niet)
Standaard is niet hetzelfde als zelf toevoegen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Standaard zit het er echt niet in.Nou hier in windows xp pro wel..
Als ik ff snel een conclusie mag trekken;
Er zit geen ingebouwde commandline-unzip tool standaard in windows.
De ingebouwde zip-tool van windows kan niet worden aangesproken.
Dan blijft er weinig over;
Of je moet zelf een unzip dingetje gaan coden (lijkt me bijna onmogelijk)
Of je moet een stukje software meeleveren die het voor je doet. (lijkt mij beste optie)
In cabs kan het wel, maar ik weet niet WAT je moet uitpakken
Of je moet een stukje software meeleveren die het voor je doet. (lijkt mij beste optie)
In cabs kan het wel, maar ik weet niet WAT je moet uitpakken
[ Voor 8% gewijzigd door Shuisman op 07-09-2006 16:38 ]
Vreemd omdat er wel een functie "makecab" in de command line verstopt zit. Logisch zou zijn dat er ook een extractor in zou zittenSHuisman schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:05:
Als ik ff snel een conclusie mag trekken;
Die is er wel, die heet expand.bvandepol schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:12:
[...]
Vreemd omdat er wel een functie "makecab" in de command line verstopt zit. Logisch zou zijn dat er ook een extractor in zou zitten
Alleen kun je daar geen zip-files mee uitpakken.
[ Voor 4% gewijzigd door marshal op 07-09-2006 16:18 ]
Pagina: 1