[Win32/C#] Printen naar (variabele) file

Pagina: 1
Acties:

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik ben bezig met een applicatie die BusinessObjects rapporten uitvoert, samenvoegd etc. Nu is het zo dat het resultaat moet worden opgeslagen als PDF en dit is op zich het probleem niet. Vanuit BO geef ik de opdracht om te printen naar een dummy PostScript printer die als lokale poort een bestandslocatie heeft.
Dit werkt prima en ik kan het PostScript bestand zo via GhostScript converteren naar PDF. Het probleem waar ik nu mee zit is dat alle printopdrachten in hetzelfde bestand komen en dat is niet erg handig. Onder linux heb ik vaker van dit soort dingen gemaakt en daar is het vrij eenvoudig om de naam van het document te achterhalen dmv wat environment variabelen en daar aan de afhandeling kant iets mee te doen.
Ik heb al rondgekeken of dit onder windows ook mogelijk is maar ik heb nog niet iets kunnen vinden wat mij hier antwoord op kan geven. Is er iemand die weet of windows ook variabelen meegeeft of hoe ik de uitvoer locatie van die printer aan kan passen?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
BusinessObjects werkt met batch printopdrachten gok ik dus? Maar is dit alleen zo als je in tegelijkertijd meerdere rapporten selecteerd om af te drukken? Dan is het vrij standaard dat dit in 1 printjob komt aangezien dat een stuk efficienter is met afdrukken.
Ik had in Exact ook een dergelijk probleem als een reeks met meerdere factureren werd afgedrukt dat deze in 1 job terecht komen.
Kun je niets instellen hiervoor in BusinessObjects? Anders zal je denk ik toch de PDF zelf moeten gaan proberen te splitten.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik gebruik de COM component van BusinessObjects om de rapporten te genereren en te printen.
Helaas is het ivm de niet-standaard fonts in BO/PDF niet mogelijk direct een ExportToPDF te doen zoals die in businessobjects aanwezig is.
Ik moet dus eerst het gegenereerde rapport printen en dan verder verwerken.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90