• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ha,

Ik vroeg me af of er onder tussen al meer mensen hier bij de Nationale Reserve zitten?

Ik wil namelijk binnenkort er ook beginnen daar en ben wle benieuwd naar wat verhalen en ervaringen van mensen die er al een tijdje bijzitte en in het bijzonder de 40e natresbat te gelderland (eibergen).

In de search vind ik wel wat oude topics maar daar zit bijna niemand bij de Natres :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

NoTimeRemains

I know

een vriend van van me zit bij de NatRes (Zuid). en trots dat ie is :) hij is nog al leger geil, maar heeft gekozen voor een burgerbaan en daarnaast de NatRes.
kort geleden heeft hij zijn AMO gehad, en hij had nogal een autoriteitsprobleem ;) maar al good fun. daarna had hij zijn bindingsdag met zijn compagnie (ik weet niet zeker hoe het allemaal heet). en op dit moment zit hij 2 weken in Duitsland als oefenvijand voor de KCTers; dit is schijnbaar je van het om te doen, hij is dan ook uitgeloot boven weet ik hoeveel mensen.
NatRes is eigk ideaal voor de mensen die het leger geweldig vinden, maar er niet full-time willen werken. het voordeel werken bij die club is dat je er flink betaald krijgt.

ik begin ook leger expert te worden. op het moment zitten er 6 vrienden van me in het leger. allemaal andere afdelingen...

[ Voor 15% gewijzigd door NoTimeRemains op 07-09-2006 15:19 ]

This is the Way.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
hehe :)

Maar betalen valt bij de Natres nog wel mee. 55e bruto/dag als soldaat 3e klasse als ik me goed herinner.

Maar zulke oefeningen zijn natuurlijk wel het mooiste ja :D

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Sorry dat ik het moet zeggen, maar die oefeningen stellen geen reet voor. Beetje in het bos zitten, kuiltjes graven en wachten tot het KCT (waar ik ook bij zit) je heeft gevonden, geboeid en afgevoerd. Geloof maar niet te veel van verhalen van vrienden, en geloof ook maar niet dat je als natresser veel krijgt betaald.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Wil het ook meer voor de lol doen ipv voor het geld :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik verduidelijk de titel even voor niet ingewijden. AFAIK is dit werk en daarom move ik het naar Werk en Inkomen :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik ken een vriend die het doet. Die heeft afgelopen zomervakantie 2 weken "kamp" gehad, iig ook op de Veluwe, en daar kreeg ie +/- 500 euro voor. Je kan dus beter een bijbaantje nemen ;) Verder: hij mag af en toe schieten, hij moet een beetje rondrennen enzo. Leger Light zegmaar, plus dat je inderdaad tussen de legernerds zit. Dus dikke zwetende mannen die veel Battlefield 1942 spelen enzo ;)

Het staat natuurlijk wel kek op je CV.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 07-09-2006 16:43 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Dat light licht er natuurlijk ook aan hoeveel tijd jij jezelf beschikbaar stelt en voor welke oefeningen enz je je aanmeld.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HIValicious schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:17:...NatRes is eigk ideaal voor de mensen die het leger geweldig vinden, maar er niet full-time willen werken. het voordeel werken bij die club is dat je er flink betaald krijgt...
Is het niet meer voor mensen die niet in het leger kunnen door de eisen die gesteld worden. Dat heb ik namelijk wel eens begrepen van iemand die in het 'echte' leger zat.

Is er geen club van reservisten die meer info hebben?

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Wat ik begrepen heb stellen ze dezelfde eisen als aan een normale landmacht soldaat behalve mischien de leeftijd. Daarnaast ben je ook gewoon volwaardig militair. Je krijgt eerst de AMO van 2 weken en daarna is het de bedoeling dat je de volgende 24 maanden nog wat meer leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

NoTimeRemains

I know

MadMan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:15:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar die oefeningen stellen geen reet voor. Beetje in het bos zitten, kuiltjes graven en wachten tot het KCT (waar ik ook bij zit) je heeft gevonden, geboeid en afgevoerd. Geloof maar niet te veel van verhalen van vrienden, en geloof ook maar niet dat je als natresser veel krijgt betaald.
mmm hij vond de oefening wel leuk, en alleen stil zitten en kuiltjes graven heeft hij niet gedaan. hij is iig niet iemand die wat mensen voorliegt zodat zijn ego / lul dan groeit dus...

maar goed hij heeft voor zijn amo, bindingdag en wat losse oefeningen al behoorlijk wat geld gekregen. afschriften enz gezien. maar je zal wel gelijk hebben ze krijgen idd niet veel...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 20:37
X
eppie schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:35:
Wat ik begrepen heb stellen ze dezelfde eisen als aan een normale landmacht soldaat behalve mischien de leeftijd. Daarnaast ben je ook gewoon volwaardig militair. Je krijgt eerst de AMO van 2 weken en daarna is het de bedoeling dat je de volgende 24 maanden nog wat meer leert.
X

[ Voor 44% gewijzigd door speedrock op 26-02-2015 08:48 ]

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Bijna een jaar pff :P wil het binnenkort met me werkgever overleggen of hij het er mee eens is en dan wou ik me opgeven. Ik hoopte ook nog wel aan het einde van het jaar mee te kunnen doen maar dat zal wel nie lukken als ik jouw zo lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 20:37
eppie schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:34:
Bijna een jaar pff :P wil het binnenkort met me werkgever overleggen of hij het er mee eens is en dan wou ik me opgeven. Ik hoopte ook nog wel aan het einde van het jaar mee te kunnen doen maar dat zal wel nie lukken als ik jouw zo lees :P
X

[ Voor 30% gewijzigd door speedrock op 26-02-2015 08:48 ]

it's a sign of the time

Pagina: 1