Toon posts:

[FLASH]Probleem met laden externe images.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goedemiddag. Nouja, goed, ik zit met een probleempje :P

Ik ben bezig met een website, welke flash bevat. Onderandere een flashapplet welke via actionscript plaatjes oproept. Nu is het probleem dat alle flashmeuk in een directory staat, a la website.com/flash.
Alle in te laden plaatjes staan ook in deze map. Maar de flash wordt geladen in de website te vinden op website.com/index.php. Hierdoor kan hij de in te lezen plaatjes niet meer vinden :'(. Nu kan ik natuurlijk gewoon de swf en alle plaatjes in de root zetten, maar ivm een cms wil ik het echt in een aparte map hebben :).

Waarschijnlijk ligt het aan mijn manier van paden opgeven in flash, maar ik om er echt niet uit. Niet met google, ook niet met de GoTsearch ;(

edit: Ik maak gebruik van het mcImage principe. 1 dynamic imagebox, met steeds deze scriptjes:
code:
1
2
mcImage2.loadMovie("1.jpg");
mcImage2.loadMovie("2.jpg");

Ook importeer ik een tekstbestandje met alle tekst, welke ik op deze manier doe:
code:
1
loadVariablesNum ("flash_content.txt", 0);

Nu zullen de meeste zeggen, maak van die url flash/flash_content.txt, maar bijkomend probleem is, is dat ik erg makkelijk de map moet kunnen kopieren voor op een andere pagina, dus als de mapnaam flash2 is, moet de flash.swf die erin staat nog steeds werken. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 14:58 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Begin dan eerst te vertellen hoe je naar je externe images verwijst. Zonder 1 regel code kunnen wij natuurlijk niet gaan proberen te verklaren waar het probleem vandaan komt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:55:
Begin dan eerst te vertellen hoe je naar je externe images verwijst. Zonder 1 regel code kunnen wij natuurlijk niet gaan proberen te verklaren waar het probleem vandaan komt ;)
Was net bezig met het erbij te zetten ;). Het is nogal lastig om uit te leggen,dus hopelijk is het een beetje duidelijk :$