Toon posts:

Gezocht Office&Games laptop tussen 700-1000E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb reeds al een krachtige desktop met aardig wat schijfruimte, maar ik heb voor mijn studie nu wel een laptop nodig. Ik reis nogal wel eens en ik vind het prettig om ook ergens anders te kunnen gamen. Minstens zou ik World of Warcraft op hoogsteniveau willen kunnen draaien. Verder beetje retro gamen.

De laptop moet verder:
-niet warm worden,
-accu van minstens 3 uur hebben.
-Niet (te) zwaar zijn.
-niet teveel geluid maken (beetje kan).
-Scherm liever niet reflecterend en kleiner 13/14
-tussen de 700 en 1000 euro liggen in prijs.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Verwijderd

Hey, zelf wat zoeken kan ook geen kwaad he ;)
ik dnek niet dat je wat geschikst(?) vind, budget is beetje erg krap ;)
kijk anders naar een paar van die toshiba dingen, zit mss wel wat tussen

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Welkom op GoT Botste. Ik kan nu al de reactie dromen van andere gotters.

-Heb je zelf laptops op het oog?
-Reviews gelezen?
-Eerst zelf aan het werk!

Groeten en succes!

www.maartenlangelo.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, sory, ja ik heb een beetje rond gekeken en tot nu geloof ik dat de Thoshiba's mij wel bevallen ^^.

Ieder geval hoe voldoet bijvoorbeeld in jullie ogen de Toshiba Satellite A100-635 (T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) aan mijn gestelde eisen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Minstens zou ik World of Warcraft op hoogsteniveau willen kunnen draaien
Als je dat spel op de max wilt draaien mag je het budget wel verdubbelen. Verder is het hier wel de bedoeling om zelf dingen uit te zoeken ipv het ons laten doen.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:52:

-niet warm worden,
geen idee van, misschien eens vragen aan anderen die de A100-635 hebben.

-accu van minstens 3 uur hebben.
twijfel ik aan, zie deze review

-Niet (te) zwaar zijn.
geen idee of 2,72 kilo voor jou te zwaar is of niet.

-niet teveel geluid maken (beetje kan).
geen idee

-Scherm liever niet reflecterend en kleiner 13/14
Scherm is wel reflecterend (Trubrite) en is 15,4 inch WXGA (1280x800)

-tussen de 700 en 1000 euro liggen in prijs.
Blijkbaar kost dit model in Nederland net geen 1000 euro, in België net geen 1200 euro.
Ik vraag mij dan ook af vanwaar dit verschil?
Qua grafische kaart zal je alleszins niets beter vinden voor 1000 euro. Indien je nog goedkoper wil, zal je dus dat gamen moeten laten vallen.

Dus samengevat: Je zal behoorlijk kunnen gamen, maar het scherm is niet helemaal zoals je wenst en ook de accuduur kan beter. (Gamen en lange accuduur gaan echter zelden samen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik moet misschien meer op onderzoek gaan, maar ik ben totaal niet aan hus bij laptops. Sorry dat ik weinig concreets voorstel, maar dat komt doordat ik er wel een uit kan pakken maar dat is bijna willekeurig. Ik weet van vrienden die een Toshiba hadden allen hadden gekocht en waren daar zeer tevreden mee. Maar misschien loop ik dan veel mis.

Ieder geval; ik kan wel een beetje rond gaan kijken, maar ik had gedacht dat jullie als deskundigen wel iets konden voorstellen. Kunnen jullie mij dan tenminste helpen met hoe ik kan beginnen met zoeken naar uits geschikts? Is er niet een of andere site waar je je wenscriteria kan afstemmen voor de laptop?

Verder wil ik zeggen dat die accuduur van 3 uur toch wel belangrijk is, maar ik wil niet dat die laptop dan
in een keer 8 kilo weegt. Ik vind 3-5kg prima maar veel meer dan dat is maakt het reizen voor mij niet prettig.

Wat spelletjes betreft en WoW, het hoeft niet op zn aller aller mooist te draaien, maar ik wil niet dat alles op medium setting moet staan of lager end at resolutie zeer laag is.

Als laatste die prijs is goed zolang het niet meer dan 1000 euro is, alles minder dan dat is welkom. Ik zal zelf wel kennis op gaan doen over een aantal mogelijke laptops, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik in het diepe wordt geworpen want zoals ik al zei; ik weet er weinig van. Alle hulp is dus welkom. Veel dank voor alle aandacht tot nu toe ieder geval.

Verwijderd

er zijn zoveel laptops met zoveel verschillende merken, dat het onmogelijk is om je volledig in te lezen eigenlijk. met hardware is dat veel makkelijker omdat de hoofdhardware(proc en GPU) van maar 3 verschillende bedrijven komen (nvidia AMD intel)

het beste wat je kan doen is beetje op sites van laptopfabrikanten lezen, als 1tje je bevalt richtprijs bekijken, meestal zitten ze daar ongeveer 100 euro onder ofzo.

acer is meestal de fabrikant met het meeste voor het minste, maar je levert wel in op kwaliteit.

een lijstje met eisen die wel moeten eigenlijk:
core (2) duo of turion X2
videokaart x1600 of go 7600

maar of je dat gaat redden met 1000 euro, denk het niet denk niet voor minder dan 1100 euro
keuzes die je dus hebt: pc samenstellen of boven je budget gaan

Verwijderd

Topicstarter
Asus A6T-AP008B: Dat gaat hem worden denk ik. Iets duurder dan wat ik wilde, maar het sluit goed aan op mijn wensen denk ik.
Nog op of aanmerkingen of kunnen jullie mij deze ook aanraden?

Verwijderd

ziet er goed uit en de prijs is redelijk lijkt me he;)

• rsmits
  • Laatst online: 02-02 15:54
de Asus ziet er redelijk uit, behalve de resolutie van het scherm. Persoonlijk lijkt mij 1280x800 helemaal niks; ik vind mijn 1440x900 al te weinig tekst laten zien. Heb je al bij dell gekeken? ik heb zojuist voor net iets meet dan 1000 euro het volgende samengesteld:

Dell Inspiron 6400
Onderdelen
Intel® Core™ Duo Processor T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
1 Jaar Collect & Return service
15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™
Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
60GB (5,400 rpm) Hard Drive
8x DVD/ 24 x CD-RW Combo Drive
128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
Accessoires
Geen Draagtas
Geen Floppy Drive geselecteerd
Geen QuickSnap™ Cover Option
Electronics
Services & Software
Microsoft® Works 8 (OEM)
Geen beveiligings/ anti-virus software
Duo Pak: Paint Shop® Pro and Photo Album® Demo versie
No Resource CD
Dell® Media Experience 3.0 Basic
Bevat ook
6400 Multimedia N09645
Inspiron Order - Netherlands
System Documentation
Adobe Reader 7.0.8 - Engels
65W AC Adapter
Integrated Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™ Audio- Trial Version
NL - Modem & Adapter
Ghost 10 - 90 Day Trial
1 Jaar Collect & Return service
Dell Internet Order.
Free 512 Mb to 1024 Mb (2*512 Mb)
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij
Network Assist - 90 Day Trial

Prijs: 1001,30 incl BTW, excl transport.

De videokaart is alleen lichter dan in de Asus.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er zeker ook mooi uit, maar die videokaart is wel belangrijk voor mij dus toch liever de Asus?

Verwijderd

@ Incubus666; Die videokaart is gewoon niet geschikt voor zijn spel; en zou dus al afvallen. Tevens vind ik zelf vaak; geef iets meer uit dan iets minder, want later krijg je er altijd spijt van. Neem nu dus wat goeds @ TS, en dan zul je er wat langer plezier van hebben.

De asus die je liet zien is een leuke laptop voor een schappelijke prijs!

• rsmits
  • Laatst online: 02-02 15:54
Ik gaf al aan dat de videokaart iinderdaad lichter was dan de Asus. Het hoogste wat er in de dell kan is een x1400, waarschijnlijk ook nog te licht. De Asus is een leuke laptop, voor mij zou alleen het scherm tegen vallen qua resolutie. Als de TS dit zelf prima vind werken, zou ik zeker de Asus aanraden.

Verwijderd

Incubus666 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:43:
Ik gaf al aan dat de videokaart iinderdaad lichter was dan de Asus. Het hoogste wat er in de dell kan is een x1400, waarschijnlijk ook nog te licht. De Asus is een leuke laptop, voor mij zou alleen het scherm tegen vallen qua resolutie. Als de TS dit zelf prima vind werken, zou ik zeker de Asus aanraden.
maar als je al weet dat de videokaart niet sterk genoeg is, waarom introduceer je hem dan terwijl je bij voorbaadt al weet dat hij niet voldoet 8)7

Verwijderd

Er zijn zoveel laptops die geschikt zijn voor gaming. Ga in ieder geval uit van 1024MB intern geheugen en een X1600 of 7600 in de laptop. Dan zit je qua gaming goed. Processor zou je kunnen kijken voor een C2D, of een CD. Het verschil is in gaming verwaarloosbaar op dit moment, over de toekomst kunnen we nog niet spreken.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat 1200x800 is echt wel genoeg voor een 15,4" scherm imo, tis niet zo'n groot scherm.

Bij mijn A6Ja is alles al beter te lezen dan op m'n 19" TFT met 1024x768, maar als je een hogere resolutie pakt worden de letters weer kleiner.

Verder is een X1300 echt niks voor games en een T2050 slechter dan een T2300.

Is de A6T er trouwens ook met een Core Duo? Die komen voor games beter uit de test.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Nee, er is dacht ik wel een Asus A6 serie laptop met zelfde specs en Core Duo. De Turion 64 X2 komt BTW beter uit de tests in games daneen Core Duo. Alleen de eerste test wezen anders aan van mathbe, maar daar klopte niet veel van in de test. Verder is de GFX toch bottleneck en niet de CPU dus maakt het eigenlijk niets uit.
Pagina: 1