Toon posts:

[mpeg 2] geluid toevoegen zonder hercodering *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een heel aantal uur aan zelfopgenomen beelden in mpeg2.
Nu zit er overal een ruis over die ik in sound forge eraf krijg, probleem is nu dat ik iets zoek waar je de audio van een mpeg2 kan mee vervangen door een wav file of zo ZONDER de mpg opnieuw te moeten coderen.

Een soort van direct stream copy dus zoals die in virtualdub zit maar dan voor mpeg bestanden.

Iemand enig idee?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 10:21
je zou ze kunnen demuxen en opnieuw muxen?

Verwijderd

Topicstarter
De audio eraf halen is geen probleem, dat lukt gemakkelijk met virtualdub.
Ik vind echter geen programma waarmee ik een wav file op een mpg2 kan plakken zonder deze opnieuw te encoden.

Ik weet trouwens niet of dit wel mogelijk is in mpeg 2.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-07 10:21
Dit is zeker mogelijk, zoek gewoon even naar "mpeg muxing" oid

edit: hoewel, weet niet zeker of je er zo een wav aan kan plakken ivm codecs..misschien omzetten naar mpegaudio(mpa)?

[ Voor 49% gewijzigd door Luqq op 07-09-2006 14:54 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Alleen 'mpeg2' is wat kort als topictitel dus ik vul het even aan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat VirtualDubMod dit erg makkelijk kon, en dat VdubMod idd mpeg2 ondersteunde. Let op trouwens: Er is een nwe versie -> zie ook hier

Video -> direct stream copy
en bij
Streams -> Stream list
Daar dan
-> oude audio disabelen/deleten
-> nieuwe .wav toevoegen
-> rechter muisklik op de nwe audio -> full processing mode
(evt.-> compressie uitkiezen (of niet, als mogelijk ?) )

En dan in het file-menu de nieuwe file "saven".

Althans zo zou het moeten werken, alleen ik heb het nog nooit alleen de audio in Mpeg2-streams moeten bewerken, zonder de video dus (behalve met DVD's).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:03:
Ik meen me te herinneren dat VirtualDubMod dit erg makkelijk kon, en dat VdubMod idd mpeg2 ondersteunde. Let op trouwens: Er is een nwe versie -> zie ook hier

Video -> direct stream copy
en bij
Streams -> Stream list
Daar dan
-> oude audio disabelen/deleten
-> nieuwe .wav toevoegen
-> rechter muisklik op de nwe audio -> full processing mode
(evt.-> compressie uitkiezen (of niet, als mogelijk ?) )

En dan in het file-menu de nieuwe file "saven".

Althans zo zou het moeten werken, alleen ik heb het nog nooit alleen de audio in Mpeg2-streams moeten bewerken, zonder de video dus (behalve met DVD's).
In Virtualdubmod kan ik alleen saven naar avi, ogm of mkv

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:11:
[...]

In Virtualdubmod kan ik alleen saven naar avi, ogm of mkv
Hmmm, mafjes. Je hebt de video tenslotte op "direct stream copy" staan, dan kan het saven als die vorm dus eigenlijk niet (het blijft een Mpeg2-stream).

Mgoed, ik ben nu @ work, maar zal vanaaf meteen ffies kijken op mijn video-cruncherT naar VDubMod.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand zo een mux proggy die dat kan, of kan iemand bevestigen dan het onmogelijk is?

Verwijderd

Ik heb gisteren e.a. geprobeerd, maar met alle vele tools die ik heb lukt het me niet.

Achteraf gezien verbaast me het niet dat ik geen tool ervoor heb, want ik heb het nog nooit hoeven doen.

Maar goed, als deze weg dan niet lukt, waarom probeer je het dan niet met hercoderen ? Kan je eventueel meteen een kleine bewerking doen (bv. beeldruis verwijderen of kleur/helderheid/verzadiging etc.).

Daarnaast kan je eventueel met een hele goede compressor zien of je een met een multi-pass hercodering zelfs een betere compressie-ratio kan krijgen. Als je dan je audio erin muxt in bv. Mpeg-formaat, scheelt het je qua audio ook nog eens ruimte ;)

Mgoed, ik kwam wel een tool tegen die ea misschien zou kunnen: Movie Audio Replacer

Wellicht dat er via google ook andere tools zijn te vinden. Je kan natuurlijk altijd nog een vraag stellen op het forum van doom9.org; DE site voor alle video-related zaken.

Sorry in ieder geval dat ik niet kon helpen, en succes !
Pagina: 1