Tijdens het instellen van een vpn verbinding van huis naar werk (server) ben ik tegen een probleem aangelopen. De verbinding maken gaat allemaal goed. maar wanneer ik dan \\servernaam intypt in de adresbalk van de internet explorer en bevestig met enter krijg je normaal gesproken de gedeelde mappen op die server te zien. Nu krijg ik wanneer ik \\servernaam intyp de volgende foutmelding: "Kan het item \\servernaam niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt gespeld en probeer het opnieuw. U kunt ook naar het item zoeken door op de knop Start en vervolgens op de optie zoeken te klikken" Wanneer ik ga zoeken met de zoekfunctie naar PC's op servernaam vind de zoekfunctie geen pc's.
Wanneer ik het ipadres van server in de adresbalk van de internet explorer invoer (\\192.168.1.1) en bevestig met enter krijg ik wel de gedeelde mappen op de server te zien. Hierdoor vermoed ik dat het probleem met DNS te maken heeft.
Het vreemde is dat ik de server wel kan pingen op zowel het ipadres als op de servernaam.
Met een andere laptop (windows xp home) werkt het wel goed met op het oog dezelfde instellingen. Dus het probleem zit hem niet in de server denk ik.
De server spec's:
De server draait op windows 2000 server en maakt gebruik van een isa server. Deze server is ook gelijk de gateway naar het internet.
De client spec's:
De client is een hp pavilion zd8000 laptop. Hierop draait windows xp home.
Ik ben aan het zoeken geweest naar een oplossing zowel via google als via GoT maar ik kan geen soortgelijke probleemgevallen vinden. Misschien zoek ik op de verkeerde woorden. Graag uw hulp.
Wanneer ik het ipadres van server in de adresbalk van de internet explorer invoer (\\192.168.1.1) en bevestig met enter krijg ik wel de gedeelde mappen op de server te zien. Hierdoor vermoed ik dat het probleem met DNS te maken heeft.
Het vreemde is dat ik de server wel kan pingen op zowel het ipadres als op de servernaam.
Met een andere laptop (windows xp home) werkt het wel goed met op het oog dezelfde instellingen. Dus het probleem zit hem niet in de server denk ik.
De server spec's:
De server draait op windows 2000 server en maakt gebruik van een isa server. Deze server is ook gelijk de gateway naar het internet.
De client spec's:
De client is een hp pavilion zd8000 laptop. Hierop draait windows xp home.
Ik ben aan het zoeken geweest naar een oplossing zowel via google als via GoT maar ik kan geen soortgelijke probleemgevallen vinden. Misschien zoek ik op de verkeerde woorden. Graag uw hulp.