[RDC] Kan niet installeren vanwege limitaties!

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik zit ff met een probleempje, ik zit hier op school en wilde eigenlijk via mijn thuis pc op de pc's hier werken (werkt net ff wat lekkerder) via RDC.

Nou probeerde ik hier 'Remote Desktop Client' te installeren op een windows2000 computer om te connecten naar me 'Remote Desktop Server' thuis. Maar bij de installatie krijg ik de error dat ik geen admin rechten heb en dus niet kan installeren.

Ik vroeg me af of dat niet te omzeilen is door gewoon een file die je kan runnen o.i.d. (en dus niet installeren) en zo toch via thuis kan werken. Andere oplossingen zijn ook welkom! (en admin rechten krijgen o.i.d. is geen optie!)

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
FLeSH schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:23:
Ik zit ff met een probleempje, ik zit hier op school en wilde eigenlijk via mijn thuis pc op de pc's hier werken (werkt net ff wat lekkerder) via RDC.
Werken? hahaha :9, volgens mij wil jij gewoon je school pesten vanuit huis O-) :Y en dat mag niet he! :N
In mijn schooltijd wilde ik dit ook (is wel leuk natuurlijk :P ) maar het lukte niet d.m.v. 'Remote Desktop Client'
Je zegt ook PC's dus je wil op meerdere computers werken _O- Ik moet zeggen dat je monivatie goed is :+ studdiebol B)
FLeSH schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:23:
Ik vroeg me af of dat niet te omzeilen is door gewoon een file die je kan runnen o.i.d. (en dus niet installeren) en zo toch via thuis kan werken. Andere oplossingen zijn ook welkom! (en admin rechten krijgen o.i.d. is geen optie!)
Foei!, daar zal het systeembeheer niet blij mee zijn, maar omzeilen is ook (niet/moeilijk) mogelijk aangezien een school (toen ik nog op school zat) werkt met een prog. Illusion 99 die het systeen na een bepaalde tijd of reboot weer terug zette in zn oude staat.

Als je wil "werken :Y) zoals jij dat noemt" op een pc kan je VNC vieuwer/server installeren, dit werkt meestal al gelijk zonder te moeten rebooten :P, dan kan je inloggen van buitenaf :$ MAAR dan moet de pc waarop je wil "werken :Y) zoals jij dat noemt" wel aan blijven staan 8)

Zal ik je maar suc6 wensen :Y)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
hehe, nee ik wilde echte werken hoor. Zit hier op uni en vind et gewoon fijner met me pc thuis te werken. Heb je lekker alles bij de hand.

Het maakt me niet uit dat na de reboot alles weer terug is (ik zit btw op een eigen account gewoon, met mijn bestanden en programma's e.d.) En ik kan idd wel VNC server installeren, maar ik zou et liever die RDC doen (werkt wat beter vind ik).

Ik snap zoiezo niet waarom je RDC niet vanaf hier kan doen op de pc (alsof dat gevaarlijk is?)

Dus ik vroeg me af of er niet gewoon een runbare .exe was daarvoor.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
/edit

[ Voor 94% gewijzigd door KingNothing op 07-09-2006 14:33 . Reden: Beter leren lezen dus ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Probeer anders gewoon www.logmein.com waarschijnlijk lukt het daarmee wel en is overal te openen. Één nadeel.. er moet een active x bestand worden geinstalleerd... try it

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

wat ik vreemd vind is dat er niemand een opmerking geeft over de zinloosheid van je actie.

Je wilt vanaf thuis kunnen werken op cd pc van je school.
En wat doe je; je gaat de Terminal Service Client proberen te installeren op de pc van school.

Wat heb je in godsnaam aan de client?

Als je de pc van school over wilt nemen dan moet je op die pc een terminal server hebben draaien en thuis de client draaien.

En dan heb ik het nog niet eens over de netwerkproblemen die je nog moet trotseren, want ik acht de kans erg klein dat jij vanaf je thuis pc een directe verbinding met de pc op school kan maken want daar zal vast wel een firewall en NAT tussen zitten. Dus een VNC server installeren zal ook niet zomaar zin hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door xzenor op 08-09-2006 10:14 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Dan moet je Remote Desktop Web Connection installeren, hiervoor is het wel nodig om IIS te installeren op je server (als je dat al niet gedaan hebt). Zie deze link voor hoe het werkt met windows xp. Dit gaat met Sever 2000 waarschijnlijk vrijwel hetzelfde. Om het werkend te krijgen moet je wel een aantal poorten forwarden, staat er ook uitgelegd. Vervolgens kun je met iedere pc met internet toegang op je server inloggen zonder dat je de RDC client hoeft te installeren, je hebt alleen een browser nodig.

@ Possamai
Volgens mij begijp je zn vraag niet helemaal. De TS wil dus op school op zn thuispc kunnen inloggen met RDC. Dus niet andersom, dat ie thuis op de pc op school gaat inloggen!

[ Voor 13% gewijzigd door Ben1985 op 08-09-2006 10:23 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• xzenor

xzenor

Ben1985 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:21:
@ Possamai
Volgens mij begijp je zn vraag niet helemaal. De TS wil dus op school op zn thuispc kunnen inloggen met RDC. Dus niet andersom, dat ie thuis op de pc op school gaat inloggen!
Nou dan moet hij zijn vraag beter stellen.
Want als ik dit lees dan is het toch echt andersom.
ik zit hier op school en wilde eigenlijk via mijn thuis pc op de pc's hier werken
Hij zit op school, en wil via zijn THUIS-PC op de pc's HIER (school dus) werken.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Ik geef toe, zijn eerste zin is wat vaag. Maar deze zin schept toch wel duidelijkheid lijkt me:
Nou probeerde ik hier 'Remote Desktop Client' te installeren op een windows2000 computer om te connecten naar me 'Remote Desktop Server' thuis.
Oftewel hij wil connectie maken met zn Terminal Server thuis, oftewel via RDC inloggen op zn eigen pc. Dit zou moeten lukken op de manier die ik beschreef in mijn vorige post.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• xzenor

xzenor

Ben1985 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:12:
Ik geef toe, zijn eerste zin is wat vaag. Maar deze zin schept toch wel duidelijkheid lijkt me:
[...]
Ligt er aan, misschien snapt ie er zelf wel geen reet van :)
't zou niet de eerste zijn die het hele server/client verhaal niet begrijpt..

Maar als je gelijk hebt dan zou het met die webclient wel moeten lukken..
Als zijn server niet achter een router zit, want dan moeten er eerst nog poorten geforward worden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je je PC van thuis benaderen, dan kan je in principe ook gewoon mstsc.exe + .dll meenemen en ergens neerzetten. In principe kan je vanaf die werkplek dan Remote Desktop gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:23:
Wil je je PC van thuis benaderen, dan kan je in principe ook gewoon mstsc.exe + .dll meenemen en ergens neerzetten. In principe kan je vanaf die werkplek dan Remote Desktop gebruiken.
Ahhh, dat wilde ik horen! Dat ga ik dan is proberen wanneer ik er weer ben! Tnx :)
Ben1985 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:21:
Dan moet je Remote Desktop Web Connection installeren, hiervoor is het wel nodig om IIS te installeren op je server (als je dat al niet gedaan hebt).
En dat is misschien nog wel handiger voor als ik op andere plekken ben! Ook dat even proberen, en ook bedankt :)!

En Possamai, die ene zin was misschien wat vaag, maar de rest van het verhaal en de reacties van mij erna leken me toch wel duidelijk.. (en ik mag toch wel hopen dat ik et client/server verhaal snap als ik servers in beheer heb :P)
Daarnaast gaat het hele portmap verhaal e.d. natuurlijk ook niet op, want me RDC server werkte wel (dat was et probleem niet) maar ik had gewoon een client nodig die ik op de uni kon runnen.

[ Voor 19% gewijzigd door bop op 08-09-2006 15:28 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

En je hebt dus geen client nodig als je die remote web connectie gebruikt. In principe moet dit werken, er wordt namelijk niets geinstalleerd op de client, afgezien van een activx onderdeel, maar dat kun je volgens mij altijd wel installeren. Ik heb het zelf ook regelmatig op de hogeschool gebruikt, totdat ik mijzelf een laptop aanschafte.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ben1985 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:00:
En je hebt dus geen client nodig als je die remote web connectie gebruikt. In principe moet dit werken, er wordt namelijk niets geinstalleerd op de client, afgezien van een activx onderdeel, maar dat kun je volgens mij altijd wel installeren. Ik heb het zelf ook regelmatig op de hogeschool gebruikt, totdat ik mijzelf een laptop aanschafte.
En voor dat activx-onderdeel heb je weer admin rechten nodig. Toevallig tegen aangelopen op het werk, omdat ik op het werk niet bij mij mijn werkplek komen en probeerde vanaf een andere werkplek waar ik geen admin-rechten heb, te connecten met mijn werk-pc via webremotedesktop.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Pagina: 1