Ubuntu crasht bij instellen wireless kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server staan (Ubuntu 6.06.1 server 386) waar ik een Linksys WMP54G kaartje in heb geduwt. Als eerste wou ik hem laten verbinden met een accesspoint zonder enige vorm van beveileging.
code:
1
iwconfig ra0 essid default

hierna crasht ubuntu met een soft lock
code:
1
[42949478.760000] BUG: soft lockup detected on CPU#0!

hierna heb ik mijn kaart (welke gebruik maakt van de RA61 chip) geinstalleerd dmv deze howto

en in mijn /etc/network/interfaces het volgende toegevoegd
code:
1
2
3
4
5
6
iface ra0 inet dhcp
pre-up iwconfig ra0 essid default
pre-up iwconfig ra0 mode managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel=11

auto ra0

hierna is het me eenmalig gelukt om een verbinding te krijgen en een aantal successvolle pings uit te voeren om de verbinding te testen. echter na de verbinding down te brengen en daarna weer up krijg ik weer dezelfde problemen (soft lock).

hoe komen deze soft lock's, en hoe kom ik er van af! :?

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 11:10
Heel kort en simpel gezegt: "Ralink is rommel, dus niet gebruiken"
Ik ken meer mensen die hier vastlopers mee gehad hebben, zowel onder windows als onder linux.
Je kunt nog proberen via ndiswrapper de windowsdrivers te gebruiken, die lijken het soms beter te doen.
Het beste advies wat ik kan geven is weer over een draadje (utp) te gaan of een wireless kaart te zoeken die een andere chipset heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed ondertussen heb ik een schone installatie gedaan en de windows driver geinstalleerd dmv ndiswrapper. PRECIES hetzelfde probleem. weer soft locks :'(

iemand een beter idee dan een nieuwe kaart halen (met draadje is geen optie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De Intels werken erg goed (drivers zijn ook gedeeltelijk opensourced), maar ik denk niet dat daar PCI-kaartjes voor zijn...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope intel heeft geen pci kaartjes, kan er iig geen 1 vinden bij pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed net even geprobeert met een belkin kaartje met dezelfde chip (ra61). weer het zelfde probleem. het zal dus wel liggen aan die chip.

echt niemand enig idee? of oplossing? en anders een type pci kaart die wel gewoon werkt

-edit-

ondertussen geprobeert met officiele ralink drivers, ndiswrapper en rtx50 oid (project voor ralink chips). alleemaal het zelfde probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

ik lees hier dat het probleem misschien wel te maken kan hebben met SMP ondersteuning in je kernel, kan dat?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1