Toon posts:

UPS kabel (Compaq T2400h)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week heb ik een compaq UPS T2400h, welke ik via de seriële poort aan wil sluiten op mijn computer. Ik weet dat dit niet kan via de standaard "seriële, DB-9, RS232" kabel.

De kabel die er orgineel bij hoort, zit er natuurlijk niet meer bij, dus wil ik deze zelf maken.

Na veel geGoogle kwam ik op onderstaand schema uit:
Afbeeldingslocatie: http://meuk.kuilman.eu/pinout.gif
Maar, op de ene site word vermeld dat pin 4 & 6 aan de computer/female kant doorgelust moeten worden, terwijl daar in bovenstaand schema niks mee gedaan word net zoals op enkele andere site's.
Heeft iemand een idee of het echt nodig is om het doorlussen van pin 4 & 6 aan de computer kant te doen? :?

En dan de vraag wat te doen met de rest van de pinnen die niet in bovenstaand schema staan, worden die gewoon niet gebruikt?

En is er een handige manier die online staat om de pinout van de seriële kabel te wijzigen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Op dit (HP) forum wordt de pin-layout van de kabel gegeven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Part# 295245-003 (PowerRite Pro)
Software: FailSafe-III

UPS      DB-9M                       DB-9F  RS-232

Receive  1 <---------------------------< 3  TxD
Transmit 2 <---------------------------< 2  RxD
Common   4 <---------------------------< 5  SG
PnP_En   6 <---------------------------< 7  RTS
                                  +----< 4  DTR
                                  +----< 6  DSR

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, en daar worden 4 en 6 wel weer doorgelust, het ene forum geeft aan van wel en het andere weer niet...... Maar wat is het nut van het doorlussen van 4 en 6 van je computer, dat was meer mijn vraag.

Iemand die daar wat meer van weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 13:09 ]

Verwijderd

Common is de Common Ground, je aarde draad.
Het zou voor stabiliteit kunnen worden gebruikt.
Waarschijnlijk merk je het niet als je 'm niet aansluit, maar kost niks om het wel te doen.

edit:
hmm, zat naar de UPS kant te kijken. Laat mijn antwoord dus maar zitten

Ik vond dit nog op een site:
DTR/DSR
The Data Terminal Ready and Data Set Ready signals of the serial port can be used for handshaking purposes, too. Their names express what they do: the computer signals with DTR that it's ready to send and receive data, while the data set sets DSR. With most modems, the meaning of these signals is slightly different: DTR is ignored or causes the modem to hang up if it is dropped, while DSR signals that a connection has been established.
Volgens mij wordt handschake alleen gebruikt bij MODEM apparaten, dus de doorlus zou best wel eens kunnen worden gebruikt om de zaak te foppen bij communicatie.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er verder iemand ervaring hiermee, en dan met name over de vraag:
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:57:

....

En dan de vraag wat te doen met de rest van de pinnen die niet in bovenstaand schema staan, worden die gewoon niet gebruikt?
Ik heb niet zo'n zin om te gokken en dan een mobo op te blazen...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Gewoon loshangen, hoeft niks aan.

Die pinnetjes doorverbinden is om eventule problemen met handshaking op te lossen (zal vast werken zonder die verbinding, maar er zijn meer opties die werken als je ze wel doorverbind)
Pagina: 1