Netgear AP achter Linksys wireless router

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een wireless Linksys router (WAG200G). Deze heeft opzich goed bereik, behalve op de 2e verdieping bij ons thuis. Nu heb ik ook nog een Netgear access point liggen. Deze wil ik op mijn hub boven aansluiten.

Kan ik d.m.v. deze AP mijn bereik van het draadloze netwerk op deze manier uitbreiden?

Heb voor de duidelijkheid even een plaatje hieronder toegevoegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kuyp/ap.bmp

iStockphoto

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

Ja dat kan. Ik heb ook de WAG200g beneden staan. En ik heb wel verbinding boven, maar niet optimaal. Boven heb ik een Netgear 802 AP staan. Werkt perfect.
Heb op mijn laptop 2 wifi profielen aangemaakt. Wifi boven en Wifi onder zeg maar.
En als ik beneden ben heeft de laptop al vaak moeite met het vinden van het draadloze netwerk boven en switch automatisch om naar de linksys. En anders doe ik het handmatig.
Werkt prima zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja ik snap idd dat hij dan moet switchen, maar dat is geen probleem aangezien het in priciepe alleen voor mijn telefoon is.

Moet ik hiervoor ook nog bepaalde dingen instellen op de Netgear AP?

iStockphoto

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

niets speciaals. Gewoon een SSID instellen en evt. beveiliging. Het is gewoon een AP.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.