[Excel 2003] Hyperlinks automatisch laten aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-04 12:18
Hey,

Ik heb een Excelsheet waarin ik veel gebruik maak van hyperlinks naar andere locaties in hetzelfde bestand (verschillende tabbladen, verschillende cellen,...).

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb bvb. een hyperlink staan in Tabblad 1 naar Tabblad 2, cel A20.
Stel dat ik een rij invoeg tussen A5 en A6, dan schuift de oorspronkelijke rij 20 één naar beneden en wordt A21. De hyperlink op Tabblad 1 wordt hier echter niet mee aangepast!!

Is er een methode om dit toch automatisch te laten aanpassen of moet ik bij elke aanpassing al mijn hyperlinks gaan bewerken?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Punt is dat je hardcoded verwijst naar een cel en die dus niet veranderd. Een mogelijke oplossing is niet verwijzen naar een cel-adres, maar naar een named cell. Dus je source (waar je naar wilt linken) geef je een naam en vervolgens maak je een snelkoppeling naar een van je defined names. Als je nu op je source blad rijen / kolommen gaat toevoegen, dan past Excel automatisch de adressen van je defined names aan.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FirecrackerBE
En hoe kan ik die cel een naam geven? :s

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kon je het niet vinden in de Help van Excel :? ;)

Makkelijkste is: als je een cel selecteert, staat linksboven het adres (wat eigenlijk de naam is). Die naam kan je dus vervangen door een eigen gekozen naam. Als je nu een hyperlink invoegt, dan zie je nu ook die namen weer terugkomen in je hyperlink lijstje.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FirecrackerBE
Bedankt, dat was precies wat ik nodig had. :)