Toon posts:

Compaq Armade M700 Onboard Netwerk word niet herkent.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen terug Windows XP pro geinstalleerd op mijn Compaq Armade M700 laptop maar ik kom er gistere achter dat de onboard netwerk kaart niet is gevonden.

Ik kan hem nergens vinden. Niet bij apparaatbeher, niet bij eigenschappen van mijn netwerk locatie. Ook in het BIOS vind ik nergens een optie om hem in of uit te schakelen.

De drivers heb ik niet, die kan ik nergens vinden. Ik heb wel het een en ander gedownload van compaq. maar de netwerk driver kon ik nergens vinden...

Je zou toch zeggen als ie kapot is hij toch een iets aangeeft niet?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind hier wel drivers van je computer: Klik! :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het probleem is dus dit:

Ik download Mobile Intel PRO/100 NIC Drivers. Die pak ik uit met WinRAR. Volgens de readme moet ik eerst de Intel PROSet drivers installeren. In de installatie map staat een submapje PROSet2. Die installeer ik. Maar als ik dan de echte drivers uit de hoofdmap wil installeren krijg ik deze melding:

Warning:

The Intel(R) Network Adapter driver is not installed.
Please install the driver first, then run this setup program again.
See the online user's guide for more information on installing the adapter driver.

Zoeken met google naar deze fout geeft geen bruikbare hits.

edit:

Ik heb trouwens ook nog de Diagnostics for windows gedraait. Die geeft geen fouten. Ook vind ik nergens in de hardware lijsten iets over een intel netwerk kaart ofzo..

edit2:

Laatste BIOS er in flashen helpte ook niet.. Ben nu Ubuntu Linux aan het installeren. Mischien ziet linux de nic wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 14:50 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Als er in systeembeheer van XP geen apparaat te vinden is met een waarschuwing dan heb je aan de drivers helemaal nada. Je kan echter twee dingen proberen:

- check in de bios of je de IRQ instellingen van je on-board netwerkkaart kan aanpassen. Zo niet, dan helpt het misschien om de default waarden van de bios te gebruiken. Bios update wil ook wel eens helpen.
- Het is ook mogelijk dan XP je netwerkkaart wel geinstalleerd heeft, maar als een verkeerde device. Gewoon effe zoeken of er zaken zijn geinstalleerd die je niet thuis kan brengen. Al is de kans erg klein, maar het komt wel voor.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:00:
Als er in systeembeheer van XP geen apparaat te vinden is met een waarschuwing dan heb je aan de drivers helemaal nada. Je kan echter twee dingen proberen:

- check in de bios of je de IRQ instellingen van je on-board netwerkkaart kan aanpassen. Zo niet, dan helpt het misschien om de default waarden van de bios te gebruiken. Bios update wil ook wel eens helpen.

Die zijn er niet, of niet in te stellen.. Compaq he.. BIOS update had ik al gedaan ^

- Het is ook mogelijk dan XP je netwerkkaart wel geinstalleerd heeft, maar als een verkeerde device. Gewoon effe zoeken of er zaken zijn geinstalleerd die je niet thuis kan brengen. Al is de kans erg klein, maar het komt wel voor.

Ik las de de modem en netwerk kaart 1 controler zijn. Maar hij installeerd alleen de modem.. ? Ik weet alleen dat het een Lucent Modem is... Ik zal Dr Hardware eens draaien.. Maybe kan ik een type nr aflijden en de losse drivers downloaden somewhere..
Het vreemde is ook dat linux (Ubuntu 6.06) hem ook niet vind. Alleen de modem..

edit:

De nic die er in zou moeten zitten zou deze zijn: Adapter: Intel(R) PRO/100+ MiniPCI
Dit heb ik gevonden door met google te zoeken naar het moederbord wat er in zit. "Compaq 0538"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 10:29 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb je de drivers van de HP-site geprobeerd?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoals ik al eerder zei ;) En:
vries335 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:00:
Als er in systeembeheer van XP geen apparaat te vinden is met een waarschuwing dan heb je aan de drivers helemaal nada.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem ff schoppen omdat ik het probleem gevonden heb:

http://www.bastard.net/~kos/compaq-m700.html

Hier staat dat er een mini pci slot in zit met de modem controller er in. de aansluiting zit ergens anders op de notebook zelf. Ik moet dus een kaartje halen wat als het ware de NIC activeert,

code:
1
The built in modem comes in a small modular package calling itself MiniPCI. Maybe this is a significant new standard for laptop peripherals that will mean that we can have a greater amount of choice when it comes to expanding the laptop's capabilities. What it means for me now is that the laptop comes with an ethernet jack in the casing which I can't use because nobody sells MiniPCI modules.

Ik ga dus gewoon met me wlan werken, en als ik ooit bedraad nodig ga hebben dan haal ik wel een pcmcia kaartje.. En ik ga dat modem kaartje er uit halen, want ik gebruik hem toch niet.. is toch weer 300mA..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 13:10 ]

Pagina: 1