[XP] Domain niet meer benaderbaar na instellen Werkgroep*

Pagina: 1
Acties:

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik zit hier met een gast-colega uit Amerika te puzzelen op het volgende.
Hun werken in een Domain en wij niet, we hebben gewoon een Werkgroep.

Nu hebben we zijn laptop in onze Werkgroep gezet, en nu kan hij niet meer inloggen op de laptop...
Uiteraard wel nog als administrator, maar dan zonder al zijn instellingen die behoren onder het Domain.

Nu kunnen we niet uitgevonden krijgen hoe we zijn laptop weer terug in hun Domain krijgen.

De site van Microsoft heeft ons nog niet veel verder geholpen tot nu toe, en het probleem is dat we na de middag op reis gaan en nog enkele belangrijke documenten moeten hebben die we nu niet meer kunnen benaderen.

Het betreft een laptop met XP Pro en twee semi-PC-nerds. We kunnen allebei het een-en-ander, maar zitten echt met de handen in het haar. (Ja, ik weet het, prutsers kunnen beter van dit soort instellingen afblijven... 8) )

Update: ondertussen zijn we er al achter dat we waarschijnlijk het DNS van hun Server nodig hebben, maar ja, in the US of A slaapt nog iedereen tot rond 15:00 onze tijd... :O

...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het klinkt heel logisch: als je niet in het domein zit, kan je ook niet op het domein inloggen.

Hiervoor moet je je laptop weer in het domein 'hangen'. Binnen XP doe je dat door de properties van 'My Computer' op te vragen, vervolgens tabje Computer Name en daar heb je de mogelijkheid te joinen met het domein. Moet je overigens wel een domein administrator account hebben :)

Overigens had je voor je werkgroep toegang, de laptop echt niet uit het domein hoeven halen hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 07-09-2006 10:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• baexem
Mmm, klink logisch ja!
Dus zonder "domein administrator account" kunnen we dus niks meer opnieuw instellen, right?
Wel hebben we een locale Administrator account beschikbaar op de laptop, maar dat is dus niet voldoende?

Mischien een titelchange? ik zie een dikke spelvout in "installen", dat kan beter "instellen" worden...

...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een titelchange aanvragen kan het beste via de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenin het topic, zodat de betreffende moderators dat kunnen aanpassen ;)

De kans is zeeer groot dat je lokale admin account geen domein join rechten heeft. Je kan het proberen, maar ik schat die kans vrij klein in.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je PC in het domein hangen kan op zich wel alleen heb je daar een netwerk connectie voor nodig met de domain controller en ik gok dat je die niet hebt :)

Mocht je per se aan die documenten moeten - het profiel van die domain user bestaat natuurlijk gewoon nog onder "C:\Documents and Settings" - als je als administrator inlogged en je volgt de procedure die in de Windows Clients FAQ beschreven staat over "Access denied" dan kan je toegang krijgen tot dat profiel.

Als je dat laatste doet - houd er dan rekening mee dat die gebruiker z'n daadwerkelijke profiel misschien onbruikbaar wordt omdat Windows het niet meer wil laden standaard :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

elevator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:40:

Mocht je per se aan die documenten moeten - het profiel van die domain user bestaat natuurlijk gewoon nog onder "C:\Documents and Settings" - als je als administrator inlogged en je volgt de procedure die in de Windows Clients FAQ beschreven staat over "Access denied" dan kan je toegang krijgen tot dat profiel.
Geldt uiteraard alleen in het geval dat de documenten lokaal worden opgeslagen. Als dat op een netwerk-schijf oid staat, werkt het natuurlijk sowieso niet :)

• baexem
Ja inderdaad, alle netwerk drives zijn ook verdwenen, en daar stond alle data op.
Locaal is nada te vinden...

we puzzellen nog steeds verder met onze vriend Google...

...

• elevator
  • Niet online

elevator

Er valt weinig te puzzelen hoor? :P

Je krijgt jouw PC enkel terug in het domein door contact te maken met een domain controller - als dat onmogelijk is (dus jullie vestiging heeft geen connectie, er is geen VPN op die PC, etc) dan kan je het helemaal vergeten.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

netwerk drives
Denk je nou echt dat je lokaal die netwerk drives (lees remote) gaat kunnen benaderen... Daar gaat Google je echt niet verder mee kunnen helpen. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Nouja, wat zou kunnen is dat die netwerk drives lokaal gecached zijn dmv. "Offline files" - je zou dan in de CSC map kunnen gaan kijken in de hoop wat bestanden te recoveren maar al met al denk ik dat het tijd wordt dat je contact op neemt met systeembeheer.

Iets met een wijze les enzo :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, is niet op te lossen. Hoe wil je in godsnam bij je domain komen als die er niet is ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

elevator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:04:
Nouja, wat zou kunnen is dat die netwerk drives lokaal gecached zijn dmv. "Offline files" - je zou dan in de CSC map kunnen gaan kijken in de hoop wat bestanden te recoveren maar al met al denk ik dat het tijd wordt dat je contact op neemt met systeembeheer.

Iets met een wijze les enzo :)
Dat klopt, maar daar ging ik al vanuit als ik dit lees:
Ja inderdaad, alle netwerk drives zijn ook verdwenen, en daar stond alle data op.
Locaal is nada te vinden...

• baexem
Helaas, we hebben de zooi nog niet werkend gekregen tot nu toe :'( . We vertrekken, en zullen morgen een oplossing zoeken met de systeembeheerders in the US of A. Als er nog iets interessants uit komt post ik het nog wel!

Update:
Het is al gerepareed (op afstand) door een vriendelijke US of A systeembeheerder... _/-\o_
Helaas ben ik er niet bij geweest, dus kan ik ook géén nuttige tips achterlaten voor anderen.
Sorry for that :X En toch bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door baexem op 07-09-2006 16:18 ]

...

Pagina: 1