Toon posts:

[XP/98] Dual boot: alle bestanden toegankelijk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriendin van me (china) heeft een dual boot systeem maar kan op de ene niet meer terecht vanwege een of andere fout. nou heeft ze van tevoren wel bestanden naar de comp gekopieerd vanuit die OS (XP) maar nu wil ze vanuit de andere boot (98) die bestanden openen. is dit mogelijk? zo ja, hoe is dit te doen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als XP erop is gezet dan heb je grote kans dat ze met NTFS werkt. W98 kan geen NTFS lezen.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Klinkt idd zoals ^^ zegt.

Windows 98 werkt met FAT32 en Windows XP met NTFS.

Wat ze kan doen is natuurlijk vanuit XP de bestanden naar de 98 disk copieren. Dan gaat het wel.
l-e-z-e-n...

[ Voor 5% gewijzigd door nowell op 07-09-2006 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:29:
Klinkt idd zoals ^^ zegt.

Windows 98 werkt met FAT32 en Windows XP met NTFS.

Wat ze kan doen is natuurlijk vanuit XP de bestanden naar de 98 disk copieren. Dan gaat het wel.
marja, dat gaat nogal moeilijk als ze niet meer op XP terecht kan ;)

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Andere vraag....

Waarom gebruikt ze uberhaupt nog 98?

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:33:
Andere vraag....

Waarom gebruikt ze uberhaupt nog 98?
weet ik niet, maar het is de computer van dr oom en die woont in china (waar zij dus ook zit). en aangezien die oom dus een dual boot op de pc had met XP en 98 en XP het niet doet (internet iig niet) moet ze nu met 98 werken.

of ze moet nu op zoek gaan naar een driver voor haar Sony Cybershot T33, maar die zijn op internet ook niet te vinden voor 98

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:39:
[...]

weet ik niet, maar het is de computer van dr oom en die woont in china (waar zij dus ook zit). en aangezien die oom dus een dual boot op de pc had met XP en 98 en XP het niet doet (internet iig niet) moet ze nu met 98 werken.

of ze moet nu op zoek gaan naar een driver voor haar Sony Cybershot T33, maar die zijn op internet ook niet te vinden voor 98
Het gaat er dus om dat de fotos (onder 98) niet van de camera af kan halen?
Maar er zit -waarschijnlijk- wel een cd bij die camera met usb drivers voor 98.

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk wel, maar die ligt bij haar thuis ... enkele duizenden km's van waar ze nu zit vandaan ... :O

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:39:
(internet iig niet) moet ze nu met 98 werken.
Met XP eerst de foto's eraf halen en op de w98 partitie zetten. Of gewoon je internet prrobleem fixen ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - aub zelf op letten :)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:42:
[...]

Met XP eerst de foto's eraf halen en op de w98 partitie zetten. Of gewoon je internet prrobleem fixen ;)
dus XP kan dan wel FAT32 lezen? en hoe kan ik dat haar het beste uitleggen zo via de mail/chat?

let wel: ze is een absolute n00b in het gebied van comp.problemen fixen ... niet dat ik er zo'n ster in ben, maar ik wil dan wel alles weten. zij raakt dan heel gauw over de rooie als er iets niet lukt :P

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Ze moet gewoon via de explorer (niet internet explorer ;) ) browsen naar de W98 partitie, daar een map opzoeken waar de foto's in mogen en de foto's erin slepen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ze kan natuurlijk ook even NTFS for W98 downloaden en installeren op die W98 machine (mits ze daar uiteraard internet op heeft). Dit zorgt voor Read Only access op NTFS. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1