De HTPC moet er nu echt komen, dus moeten er knopen worden doorgehakt. Ik wil eigenlijk een Videokaart met HDMI en HDCP ondersteuning, maar omdat deze in het low-budget segment er nog niet zijn moet er een tijdelijke oplossing komen.
de uitgangssituatie is:
de CPU wordt een AMD X2 3800+
en ik ben niet geïnteresseerd in overklokken..
De Keuze waarvoor ik sta is:
-een Asus M2N-E met daarbij een Asus EN7300GS/HTD/256M
of
-een Asus M2N PV-VM
Het voordeel van de M2N-E is dat ik een langere tijd kan wachten met de upgrade van de video kaart omdat tie ook hardware MPEG 4 ondersteuning heeft, het nadeel van de optie is dat tie € 80,- duurder is
Mijn vraag is nu of er veel prestatie verschil zit tussen de NVidia 430 chipset die in de M2N-VM zit en de NVidia 570 ultra chipset die in de M2N-E zit ??
Ik heb zitten googelen en op tomshardware gekeken, maar kan nergens een artikel vinden die de eventuele verschillen behandelt.
de uitgangssituatie is:
de CPU wordt een AMD X2 3800+
en ik ben niet geïnteresseerd in overklokken..
De Keuze waarvoor ik sta is:
-een Asus M2N-E met daarbij een Asus EN7300GS/HTD/256M
of
-een Asus M2N PV-VM
Het voordeel van de M2N-E is dat ik een langere tijd kan wachten met de upgrade van de video kaart omdat tie ook hardware MPEG 4 ondersteuning heeft, het nadeel van de optie is dat tie € 80,- duurder is
Mijn vraag is nu of er veel prestatie verschil zit tussen de NVidia 430 chipset die in de M2N-VM zit en de NVidia 570 ultra chipset die in de M2N-E zit ??
Ik heb zitten googelen en op tomshardware gekeken, maar kan nergens een artikel vinden die de eventuele verschillen behandelt.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.