Toon posts:

Radeloos over pc

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc nu bijna 2 jaar en hij is al meer onderweg naar de helpdesk en op de helpdesk geweest dan op mijn bureau.

Het begon met dat de cd schrijver geen cd's, alleen dvd's meer kon schrijven. Teruggestuurd onder garantie. (wat nu volgt is een korte versie) Dan was de harde schijf kapot, dan scheelde er weer iets met die schijf (omdat die niet vervangen was) dus weer terugsturen, dan had ik weer serieuze problemen en hebben ze het moederbord vervangen en nu nog steeds scheelt er iets serieus aan.

Zelf denk ik aan de videokaart omdat dat zowwat het enige is dat ze nog niet hebben vervangen.

Als de pc gewoon opstaat gebeurd er niks, in sommige gevallen loop hij gewoon knalvast (bevriest gewoon) zo snel als ik iets doe al is dat maar een groot bestand kopieren, een spel spelen, cinema4D, ... begint hij te razen en loopt ie garantie vast.

Ik heb al alle soorten tools en programma's geprobeerd om te achterhalen waar het probleem kan zitten maar vind niks eigenaardig.

Nu belde een medewerker van Medion mij op en vertelde mij dat ik de aarding op mijn electriciteitslijn moest nakijken. Ik vroeg waarom (omdat daar altijd al pc's gestaan hebben en werkten!) maar hij werd zelfs onvriendelijk en dreigde met een technieker te sturen die ik dan duur zou moeten betalen.

Nu kan dit aan die electriciteit liggen (of wat dan ook!!) want ik ben deze rompslomp al lang heel veel meer dan beu!

PS: het is een Medion pc van de Aldi en ze willen die steeds nog één keer laten maken alvorens mij een nieuwe te geven. (ik ben niet uit op een nieuwe, maar gewoon een werkende pc)

Alvast bedankt.

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je niet meer informatie geeft, zal het erg moeilijk worden om je te helpen. Je moet aangeven welke hardware er allemaal in je PC zit, en ook specefiek wat jij allemaal hebt geprobeerd om het te fixen/ het probleem op te sporen.

Ik kan je in ieder geval het advies geven om stuk voor stuk ale harware langs te gaan om problemen te zoeken. Draai bv. een programma als memtest om je RAM te testen, zo zijn er nog veel meer tools/ utilities die je kan gebruiken.

Lees ook even de FAQ van GoT zodat je weet wat van je verwacht wordt als je hier post.

EDIT: Wat wil je eigenlijk dat wij voor je doen, is nl. niet echt duidelijk terug te vinden in je post.

[ Voor 8% gewijzigd door Joe Presto op 07-09-2006 09:59 ]

Verwijderd

fijn ding wel zo'n medion,

maar waar je in principe nog naar zou kunnen kijken, is je voeding.
dus niet letterlijk de electriciteitslijn, maar het PC gedeelte daarvan.

als die niet goed werkt krijg je dit soort gedrag,
tenminste, dat heb ik een keer gehad met een kapotte voeding.

met name bij piekjes in de spanning, maar soms ook 'stationair'

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk aan een slechte bevestiging van de koeler op je CPU of aan een probleem met de voeding.

Probeer eerst eens dit: zet de computer uit en trek de stekker uit. Druk dan een aantal keer op de powerknop om alle restspanning uit het systeem te verwijderen.

Dit wil bij sommige Medioncomputers wel eens vage problemen oplossen.

Lees ook eens de temperatuur van je processor uit met een programma zoals Speedfan. (als er ergens 128°C staat, dit is een foute waarde of een sensor die niet is aangesloten).

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:50:
Als de pc gewoon opstaat gebeurd er niks, in sommige gevallen loop hij gewoon knalvast (bevriest gewoon) zo snel als ik iets doe al is dat maar een groot bestand kopieren, een spel spelen, cinema4D, ... begint hij te razen en loopt ie garantie vast.
Vast als in het ding doet niks meer of vast als in dat je een blauw scherm krijgt?
maar hij werd zelfs onvriendelijk en dreigde met een technieker te sturen die ik dan duur zou moeten betalen.
Technische ondersteuning is gratis; het punt is alleen dat als er gevonden wordt dat het niet de PC maar de gebruiker is je deze man moet betalen. Die mensen kunnen gewoon niet voor elk akkefietje worden langsgestuurd :).
Nu kan dit aan die electriciteit liggen (of wat dan ook!!) want ik ben deze rompslomp al lang heel veel meer dan beu!
Voeding sowieso vervangen (dat zijn maar bescheiden 250 watt noname-dingetjes). Kijken wat de temperatuur wordt van 't ding; er waren bij een bepaalde serie problemen met een niet juist bevestigde koeling en daar werd na het ontdekken gewoon een monteur langsgestuurd. Als je zelf handig bent kun je die zelf ook vervangen en een fatsoenlijk blok erop zetten.

Het zou helpen als je het typenummer (MD8080, MD8008, of wat dan ook - NIET het serienummer!) erbij kunt geven, want "een Medion PC van 2 jaar oud" betekent an sich niks - daar zijn er heel veel van.

teveel zooi, te weinig tijd

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 08:09
en wat is jouw defintie van razen? begint de koeler dan heel snel te draaien/veel lawaai te maken, of spint de hdd door, oid?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het is een
Pentium 4 3.2 Ghz
512 RAM
250 HD
Nvidai 6600XL 128mb

Ik heb al alle temperaturen nagekeken van elk onderdeel en die waren allemaal ok.
Ook de voeding.

Blauw scherm krijg ik niet. Vast is VAST! En als ik dan opnieuw opstart blijft hij nog dikwijls hangen bij het Pentium 4 logo ook. Na een tijdje wachten (of zachtjes kloppen tegen de zijkant van de pc) doet ie het weer.

Sorry, maar die nummer (MD8080 ofzo) moet ik je schuldig blijven, aangezien ik nu niet thuis ben.

En met razen bedoel ik dat de fan op volle toeren draait.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:44:
En als ik dan opnieuw opstart blijft hij nog dikwijls hangen bij het Pentium 4 logo ook. Na een tijdje wachten (of zachtjes kloppen tegen de zijkant van de pc) doet ie het weer.
Dit trucje zal de support je al verteld hebben, maar plug de stekker eruit, flip de aan/uit knop een aantal keren aan en uit, en doe de stekker er weer in. Dan hangt 'ie niet meer (maar hoe lang dat duurt is de vraag; de schuld daarvan wordt inderdaad op aarding gelegd).
En met razen bedoel ik dat de fan op volle toeren draait.
Dan is het hoogstwaarschijnlijk toch een van de modellen dat de fan niet juist geinstalleerd heeft, ook al blijven de temperaturen goed. Kijk eens of er uberhaupt koelpasta tussen de koeler en de CPU zit. Ben je niet ervaren met het bouwen of nakijken van een PC, vraag dan iemand die het zeker wel kan (en niet het broertje van het neefje van de buurman die "veel van computers weet" omdat 'ie MSN gebruikt en CS2 speelt).

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n mensen ken ik wel, maar gelukkig ben ik zelf handig genoeg om dat te doen.
Ik weet nu vrij veel van pc's dacht ik maar dat van die aarding was me toch nog onbekend.

Nog één ding: met aan uitknop bedoel je dan de knop om hem op te zetten aan de voorkant, of het kleine zwarte aan de achterkant?

Bedankt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 15:17 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Geweldig toch he die Medion PC's.

K heb er 2 gehad, de eerste had bootproblemen en uitval door warmte. Nouja teruggestuurd he, duurde langer dan 4 weken, dus mocht ik bij Mediamarkt met bijbetaling een duurdere nemen :D

Die had dus na een jaar 1 vd 2 Seagate schijven kapot. Medion stond erop dat de hele pc werd opgestuurd ipv alleen de HDD. Nouja mij goed he, na 4 weken een tegoedbon gekregen :D

Owja en mn laptop van Medion had na 2 jaar een kapotte voeding (viel net buiten de Aldi garantie :( ) (toen was er nog geen MM :P)

Maar volgens supermarktpc.net schijnen die medions in de 80** serie nogal vaak hitteproblemen te hebben.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:16:
Zo'n mensen ken ik wel, maar gelukkig ben ik zelf handig genoeg om dat te doen.
Ik weet nu vrij veel van pc's dacht ik maar dat van die aarding was me toch nog onbekend.
Als je het zelf kan; prima. Scheelt je een aantal dagen wachten op de monteur :).

De stekkerdoos waar je PC in zit mag dan wel geaard zijn, het stopcontact hoeft dat niet te zijn :). Ooit schokken gekregen door de achterkant van de PC aan te raken?
Nog één ding: met aan uitknop bedoel je dan de knop om hem op te zetten aan de voorkant, of het kleine zwarte aan de achterkant?
Zwarte tuimelschakelaar aan de achterkant. Beetje vreemd overigens dat ze je dit op de helpdesk nog niet hebben vertelt; het is het eerste wat ik klanten liet proberen toen ik daar nog zat (hele tijd geleden al).
Dutch_Razor schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:02:
Maar volgens supermarktpc.net schijnen die medions in de 80** serie nogal vaak hitteproblemen te hebben.
De eerste paar van de serie waren prima - geen problemen. De kast is natuurlijk kleiner dan een normale miditower en er wordt evengoed een dikke grafische kaart ingepropt; dus het is niet gek dat 'ie wat warmer wordt. Waar het om gaat is dat bij een bepaald model in de 8K serie de ventilator er niet goed op zat. Dit is door Aldi en Medion beiden erkend, en daar is een standaardoplossing voor; de monteur komt langs en vervangt de CPU-fan door een nieuw type dat -wel- goed bevestigd wordt.

Pagina: 1