Progressbar bij filecopy in CMD

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Hoi allemaal.
Ik ben met het volgende script bezig:

Ik wil d.m.v. een batch aan de hand van de datums van een aantal bestanden controleren of deze nieuwer zijn aan de huidige bestanden.
Wanneer dit zo is moeten de oude bestanden overschreven worden met de nieuwe bestanden.
Er zitten echter wat bestanden bij die >100MB zijn. Daarom wil ik in het CMD venster een progressbalk laten zien hoever het kopiëren is.
Heeft iemand een tip of voorbeeld?

Bedankt alvast!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KiXtart heeft iets wat PBar() heet. Wellicht kan je dat gebruiken?

Ik zie trouwens een hoop usefull links als ik ga [google=progressbar in dos] :)

[ Voor 41% gewijzigd door BtM909 op 07-09-2006 09:38 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Misschien kan je het kopieren middels robocopy doen? Hier zit standaard een teler die van 0 to 100% telt.

Verwijderd

[ash] schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:38:
Misschien kan je het kopieren middels robocopy doen? Hier zit standaard een teler die van 0 to 100% telt.
en kan adv van datums de files vervangen of niet maw robocopy doet exact wat ts wil

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 09:40 ]

• BP_LOZ
Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik niet afhankelijk wil zijn van KiX of iets dergelijks.

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Je zou iets in QBASIC kunnen beunen? Eerst zoeken naar de benodigde bestanden, en daarna één voor één met SHELL "Copy a b" de handel verplaatsen. Als je QuickBasic 4.5 ergens vandaan kan ritselen, dan kan je er een mooie EXE van maken, en mbv een externe quicklibrary kan je geavanceerde file copy routines gebruiken. Kan je een mooie per-byte progressbar maken, ipv een per-file progress bar en je kan dan natuurlijk ook nog een leuke user interface maken en.....
oeps ik dwaal af... :*)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• BP_LOZ
Appie_NL schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:42:
Je zou iets in QBASIC kunnen beunen? Eerst zoeken naar de benodigde bestanden, en daarna één voor één met SHELL "Copy a b" de handel verplaatsen. Als je QuickBasic 4.5 ergens vandaan kan ritselen, dan kan je er een mooie EXE van maken, en mbv een externe quicklibrary kan je geavanceerde file copy routines gebruiken. Kan je een mooie per-byte progressbar maken, ipv een per-file progress bar en je kan dan natuurlijk ook nog een leuke user interface maken en.....
oeps ik dwaal af... :*)
Ik ben op de eerste plaats geen programmeur. Ik ken wat van scripting, maar dan houd het op. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik wil dit echt in een batch afkunnen handelen en dan ook nog eens zonder gebruik te maken van KiX o.i.d.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Robocopy is gewoon een simpeltooltje die het dus al standaard voor je kan doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• BP_LOZ
BtM909 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:56:
Robocopy is gewoon een simpeltooltje die het dus al standaard voor je kan doen :)
Hoe onduidelijk kan ik zijn? Ik kan geen 3rd party tooltjes gebruiken. }:O

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

bvandepol schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:00:
[...]

Hoe onduidelijk kan ik zijn? Ik kan geen 3rd party tooltjes gebruiken. }:O
Heel erg...
Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik niet afhankelijk wil zijn van KiX of iets dergelijks.
Wil of kunnen ;)

Dan is het antwoord simpel: standaard kan het niet }:O

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
zonder 3party kan het niet

edit: oew, te laat.

[ Voor 30% gewijzigd door sjongenelen op 07-09-2006 10:07 ]

you had me at EHLO

• BP_LOZ
TheNymf schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:06:
zonder 3party kan het niet

edit: oew, te laat.
Ok, dat maakt alles duidelijk. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Welk OS gebruik je ? Anders zou je vanuit je batchfile een vbscriptje aan kunnen roepen, bijvoorbeeld zoiets :
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
'<script language="VBScript">

dim objShell
dim objFolder
dim Src
dim Dst

Src = "c:\dir1\file.dat"
Dst = "c:\dir2" 

Set objShell  = CreateObject("Shell.Application")
Set objFolder = objShell.NameSpace(Dst) 

objFolder.CopyHere Src, 16

set objShell  = nothing
set objFolder = nothing

Hiermee krijg je een standaard Windows kopieerschermpje. Helaas wel met een cancel button.
Pagina: 1