Hoi allemaal,
Ik heb een klein probleempje met mijn Toshiba Satellite Pro 4600 laptopje.
Het 2de RAM bankje lijkt namelijk stuk te zijn.
Pas toen ik vanwege school Windows XP installeerde en even in de BIOS keek om de bootpriority aan te passen zag ik daar nl maar 256MB RAM staan, ipv 512MB (heb er 2x 256 TwinMOS PC133 CL3 RAM in zitten).
Dus ik heb het klepje maar eens los getrokken.
Als ik met 1 reepje in het zwarte slot probeer te booten start het ding gewoon, maar geeft eveneens 256MB aan.
1 reepje in het witte slot en de laptop boot niet meer. Gewoon zwart scherm, geen POST, geen piepjes, niks, nada.
2 reepjes er in, en ik zie weer 256MB. Alsof het witte slot niet meer gezien wordt.
Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:
-Reepjes RAM van plek wisselen.
-Booten met 1 van de 2 reepjes (ongeacht welke van de 2, ze werken allebij in het zwarte slot)
-Zoeken naar instellingen in de BIOS.
-BIOS Update van 2.5 naar 2.6
Waar het niet aan kan liggen:
-Shared memory video. Er zit namelijk 16MB Dedicated video in.
-De reepjes. Ze werken allebij, maar niet in het witte slot.
-Het witte slot is MiniPCI. Waarom zag ik eerder altijd wel 512MB dan? En waarom zit het MiniPCI slot al ergens anders, voorzien van een wifi kaart?
)
-Instellingen van de BIOS. Heb niks veranderd (ook voor het veranderen van de Boot Prio zag ik al 256MB staan)
Geen idee of het nuttig is, maar dit zijn de hardware specs:
Intel Pentium 3 Mobile 800Mhz
2x 256MB TwinMOS PC133 CL3
Trident CyberbladeXP 16MB video
40GB Hitachi Travelstar HDD
TEAC CDRW/DVD Combodrive
Intel PRO/Wireless 2200bg MiniPCI Wifi
Yamaha AC-XG Audio
edit:
Wich reminds me, m'n oom heeft een soortgelijke laptop (zelfde merk/type, andere CPU, RAM, HDD) met hetzelfde probleem.
Iemand sugesties?
Ik heb een klein probleempje met mijn Toshiba Satellite Pro 4600 laptopje.
Het 2de RAM bankje lijkt namelijk stuk te zijn.
Pas toen ik vanwege school Windows XP installeerde en even in de BIOS keek om de bootpriority aan te passen zag ik daar nl maar 256MB RAM staan, ipv 512MB (heb er 2x 256 TwinMOS PC133 CL3 RAM in zitten).
Dus ik heb het klepje maar eens los getrokken.
Als ik met 1 reepje in het zwarte slot probeer te booten start het ding gewoon, maar geeft eveneens 256MB aan.
1 reepje in het witte slot en de laptop boot niet meer. Gewoon zwart scherm, geen POST, geen piepjes, niks, nada.
2 reepjes er in, en ik zie weer 256MB. Alsof het witte slot niet meer gezien wordt.
Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:
-Reepjes RAM van plek wisselen.
-Booten met 1 van de 2 reepjes (ongeacht welke van de 2, ze werken allebij in het zwarte slot)
-Zoeken naar instellingen in de BIOS.
-BIOS Update van 2.5 naar 2.6
Waar het niet aan kan liggen:
-Shared memory video. Er zit namelijk 16MB Dedicated video in.
-De reepjes. Ze werken allebij, maar niet in het witte slot.
-Het witte slot is MiniPCI. Waarom zag ik eerder altijd wel 512MB dan? En waarom zit het MiniPCI slot al ergens anders, voorzien van een wifi kaart?
-Instellingen van de BIOS. Heb niks veranderd (ook voor het veranderen van de Boot Prio zag ik al 256MB staan)
Geen idee of het nuttig is, maar dit zijn de hardware specs:
Intel Pentium 3 Mobile 800Mhz
2x 256MB TwinMOS PC133 CL3
Trident CyberbladeXP 16MB video
40GB Hitachi Travelstar HDD
TEAC CDRW/DVD Combodrive
Intel PRO/Wireless 2200bg MiniPCI Wifi
Yamaha AC-XG Audio
edit:
Wich reminds me, m'n oom heeft een soortgelijke laptop (zelfde merk/type, andere CPU, RAM, HDD) met hetzelfde probleem.
Iemand sugesties?
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 07-09-2006 06:46 ]