Waarom handel je zoals je doet vlak voor het eind der tijden

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste Tweakers,

Misschien klinkt het wat extreem om dit te zeggen. Deze topic is uiteraard niet een voorspelling op de toekomst of iets wat daarop lijkt.

Wat ik me met dit topic afvraag is...Stel je voor:

Je komt net thuis van je werk/school of waar je ook bent op dat moment. Je zet de tv aan en op elk kanaal is hetzelfde. Er word een bericht weergegeven waarin verteld word dat er een gigantische komeet op weg is naar de aarde (jaja Deep Impact/Armageddon style). Hoewel word er al aangegeven (als het word aangegeven) dat hier nix tegen is te doen. Helemaal niets.

Ze gaan ervanuit dat de komeet binnin 24 uur de aarde zal raken. Ze geven door dat iedereen ze geliefdes moet gaan opzoeken en deze tijd moet besteden hieraan en moet genieten van de laatste 24 uur die ze nog te leven hebben.

Stel je voor dat dit gebeurd. De aarde zal vergaan over 24 uur. Er is niets wat we er tegen kunnen doen. We zijn hulpeloos en hopeloos.

Wat zou jij dan doen in de laatste 24 uur die de aarde nog te bieden heeft voor ons om ervan te genieten?
Zou je plunderen? Je tijd besteden met de mensen waarvan je houd? Erom huilen? Slapen?

Dit vraag ik me af in de meest realistische beeld dat je dit kan bevatten voor jezelf?

Had namelijk gedroomt over het einde (en nogmaals dit is geen voorspelling gewoon een droom) Maar op het moment dat hij viel zei ik gewoon tegen iedereen van ik hou van jullie allemaal en liet het gewoon komen.

Hoe ziet dit beeld eruit voor jou? Wat voel je alleen al bij de gedachte? Mij maag draait een rondje.

Deel je mening, ik hoor het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.baddteddy.com/stories/1/end/end-of-the-world.jpg

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

In deze vorm wordt het een opsomtopic. De reden waarom je dit gedrag vertoond en waarom men een ander gedrag gaat vertonen is relevanter en past meer bij W&L. Gelieve deze onderbouwing dan ook te geven. :)

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Het eerste wat in me opkwam was om de laatste paar uren te besteden met mijn geliefde. Wat kut als dat gebeurt zeg :o :+

Zo'n opmerking maak ik niet zonder reden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Opi op 07-09-2006 09:09 ]

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wanneer het echt 100% zeker is dat de wereld vergaat zal een groot deel van de infrastructuur al instorten. Al het werk wordt verlaten want mensen willen fysiek naar hun geliefden of familie.
Dit zal zorgen voor te grootte stroom verkeer wat snel vast zal lopen.
Ook zal dit gelden voor het telefoonverkeer en voor het internet door oa emailstroom.
Plunderen heeft totaal geen zin want je zal het nooit kunnen gebruiken.

Zelf zou ik nog wel naar mijn moeder kunnen fietsen wat ik dan misschien nog wel zou doen.
Dan samen voorbereiden op de overgang naar het geestelijk verder gaan.
Verder hopen dat we het natuurverschijnsel zelf goed kunnen waarnemen.
Heb zelf het liefst dat die komeet recht op ons neer valt want dan heb je er het minste last van.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

ik geloof eigenlijk niet eens dat het bij mij zou doordringen. Klinkt een beetje onwerkelijk "ja, je heb nu nog 24 uur te leven, ga naar huis en doe dat wat je wil". Ik zou naar mijn familie/geliefde gaan, nogmaals zeggen hoeveel ik van ze hou, en ik denk dat alles daarna weer redelijk zijn gangetje zou gaan. Ik zou wel horen en begrijpen dat ik nog maar 24 uur over heb, ik kan me niet voorstellen dat dat geestelijk te bevatten valt.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Wat zou je doen...

Ik denk dat ik zou proberen een auto o.i.d. te gappen en te gaan joyriden. Lekker met 180 je einde tegemoet. Nb. als dit niet kan op de snelwegen, dan maar door het platteland. Waarschijnlijk ook in het laatste uur zelfmoord plegen, kan ik lekker in de hemel of hel zeggen dat ik niet doodging door die meteoor >:)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iets zegt me dat het niet uitmaakt wat je zelf wil gaan doen.... de rest van de bevolking zal dermate in paniek zijn dat binnen die 24 uur de gehele beschaving toch wel verdwenen zal zijn. Ga er dus maar vanuit dat je als beschaafd persoon je jezelf de hele dag zit te verdedigen tegen de sociale ondergang.

En dan.. als je een mooie blonde vrouw bent, ben je dus die 24 uur bezig om verkrachters van het lijf te houden........ Laat die meteoriet maar onaangekondigd inslaan, dan zien de overlevenden wel dat ze iig overleven.

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-01 15:24

Zyppora

155/50 Warlock

Ecteinascidin schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:13:
Iets zegt me dat het niet uitmaakt wat je zelf wil gaan doen.... de rest van de bevolking zal dermate in paniek zijn dat binnen die 24 uur de gehele beschaving toch wel verdwenen zal zijn. Ga er dus maar vanuit dat je als beschaafd persoon je jezelf de hele dag zit te verdedigen tegen de sociale ondergang.

En dan.. als je een mooie blonde vrouw bent, ben je dus die 24 uur bezig om verkrachters van het lijf te houden........ Laat die meteoriet maar onaangekondigd inslaan, dan zien de overlevenden wel dat ze iig overleven.
Da's denk ik het enige juiste antwoord (en de reden dat ze het einde van de wereld niet gaan verkondigen). Totale anarchie zal uitbreken, elke vrouw zal verkracht worden, etc, en geloof het of niet, maar de kans dat je die inslag meemaakt hangt af van hoe schandalig je je gedraagt. Als keurige burger zul je de gangs en plunderaars waarschijnlijk niet overleven, zelfs geen 24 uur.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je weet dat je binnen 24 uur zult sterven ga je plunderen? Dan ben je toch zwaar verkeerd opgevoed. Zelfs voor een crimineel.
Als je andermans spullen toeeignent, dan is het de bedoeling dat je ze later weer gaat verpatsen.

Zou zelf een lekkere maaltijd gaan eten, misschien een barbeque als het lekker weer is. Daarna een filmpje pakken of zo, waarschijnlijk weer niks op televisie,
en andere media vol met paniek,
en als het tijd is, is het tijd en hopen dat het snel voorbij is.

Heeft geen zin om een voet buitenshuis te gaan zetten.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm

Leuk verhaal maaruh

Ik denk niet dat er openlijk aangegeven wordt dat er een meteoor aan komt en dat de wereld binnen 24 uur vernietigd wordt.

Verder tja, eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je doet. Er blijft niets of niemand meer leven, dus of je nou 14 jarige gaat aanranden of gaat joyriden, nobody really cares.
Voor veel mensen een drempel om iets te doen wat ze nog lang wilde doen maar niet durfde, of geen tijd voor vrij wilde maken.
Ga er wel vanuit dat al het normale leven stopt, als iedereen z'n werk laat liggen wordt het een totale ramp voor de wereld.
Ik zou misschien de natuur in trekken, genieten van de vogels en konijntjes, nog even rust voordat je naar je eeuwige rustplaats gaat.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het zal lang verzwegen kunnen worden dat er zo'n gigantische komeet op ons afkomt maar op een gegeven moment wordt hij zichtbaar. Het eerst door hobby astronomen en dan gewoon visueel.

Waarom zou ik mij de hele dag moeten verdedingen tegen de sociale ondergang Ecteinascidin als ik zeker weet dat ik er straks niet meer ben. Verder kan het ook nog zo zijn dat mannen elkaar eerst vermoorden om die laatste 24 uur met jou blonde vrouw door te kunnen brengen.

De natuur ik trekken zoals Viper_74 heeft ook mijn voorkeur.

Vraag me wel af of een langere waarschuwingstijd de zin tot oa plunderen zou kunnen verminderen omdat de zinloosheid daarvan dan duidelijker is.

Stem blanco!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-01 15:24

Zyppora

155/50 Warlock

Je kunt natuurlijk de goede burger uit gaan hangen, maar over het algemeen gaan bij zo'n doomsday prediction alle remmen los. Waarom? Omdat je er toch niet meer voor gestraft wordt. Jij hebt altijd al eens een mooie rode Ferrari willen rijden.

Ferrari + doomsday prediction = je gooit een ruit in en stapt in de Ferrari.
Vrouw + doomsday prediction = groepsverkrachting
Boom + doomsday prediction = lichterlaaie
Kat + doomsday prediction = lichterlaaie

Het maakt niet meer uit wat je doet, hoe erg je misdaad ook is. De kansen zullen klein zijn dat je daadwerkelijk levenslang moet zitten. Niet alleen omdat je die tijd niet meer hebt, maar ook omdat een agent/militair zijn korte tijd niet wil verspillen met het dweilen met de kraan open (want dat is wat het feitelijk is als je de orde probeert te handhaven in zo'n situatie).

Edit: typo.

[ Voor 3% gewijzigd door Zyppora op 07-09-2006 11:18 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 08:54

TwoR

Gekleurde stippen

Zyppora schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:17:

Het maakt niet meer uit wat je doet, hoe erg je misdaad ook is. De kansen zullen klein zijn dat je daadwerkelijk levenslang moet zitten. Niet alleen omdat je die tijd niet meer hebt, maar ook omdat een agent/militair zijn korte tijd niet wil verspillen met het dweilen met de kraan open (want dat is wat het feitelijk is als je de orde probeert te handhaven in zo'n situatie).
En er zullen geen agenten meer zijn om de orde te handhaven want die willen ook bij hun vrienden en kennissen zijn en dus niet op straat te vinden zijn.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zou best will reageren op dat 'niet straffen' maar dan gaan we zeker weer erg of toppic dus doe ik dat maar niet. Hetzelfde gaat op voor het begrip 'doomsday'.

Zelf zie ik het nut er niet van in om al die dingen te doen die ik misschien ooit had willen doen omdat je er nooit van kan 'na genieten'.

Stem blanco!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-01 13:48
BIj een inslag van zo'n reuzekommet zit je in Nederland behoorlijk klote. Als hij inslaat in het water (grote kans) verzuipen we hier met z'n allen... Ook niet in het water hebben we met onze ligging waarschijnlijk niet zoveel kans.

Daarom zou ik zsm m'n biezen pakken. Wat vrienden verzamelen en dan zo snel mogelijk naar een 'veilige' plek. Onderweg stoppend om wat spullen 'in te slaan' (lees: supermarkt 'leegladen', liefst in een 'geleende' 4x4 met eveneens 'geleende' wapens erbij).

In 24 uur kun je best wat kilometers maken. Afhankelijk van de inslaglocatie zou ik bijvoorbeeld naar Afrika gaan of Azie (Rusland) intrekken. Zolang je de initiele effecten van de inslag weet te ontwijken (vloedgolf/aardebving) heb je best nog wel ff om een relatief veilige plek te vinden. Weken iig. Belangrijkste is genoeg spullen verzamelen om te overleven. Zowel de honger als de rest van de samenleving.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• TheVMaster
  • Laatst online: 19:25

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zou net als Shadowlord m'n biezen willen pakken en richting een veilig gebeid (lees: niet zo dicht bij zee) willen trekken, maar ik ben bang dat door de massahisterie die waarschijnlijk ontstaat alle wegen in no-time zijn dichtgeslibt en dat we allemaal verzuipen terwijl we in de file staan...

'k zou in ieder geval zo snel mogelijk mijn geliefden opzoeken en gezamelijk proberen weg te komen richting Rusland ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 07-09-2006 12:09 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

ShadowLord schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:57:
In 24 uur kun je best wat kilometers maken. Afhankelijk van de inslaglocatie zou ik bijvoorbeeld naar Afrika gaan of Azie (Rusland) intrekken. Zolang je de initiele effecten van de inslag weet te ontwijken (vloedgolf/aardebving) heb je best nog wel ff om een relatief veilige plek te vinden. Weken iig. Belangrijkste is genoeg spullen verzamelen om te overleven. Zowel de honger als de rest van de samenleving.
Dan kan je het gelukkig overleven maar helaas zul je jaren na de inslag de zon niet meer zien. De temperatuur op aarde gaat richting heel erg laag en uiteindelijk zal je doodvriezen.

Ik zou verder weinig doen. Spontaal alles kapot maken omdat het kan vind ik nutteloos dus waarschijnlijk volg ik gewoon de topics hier over hoe alles gaat en hoe we het niet gaan overleven :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• KroontjesPen

KroontjesPen

De TS stelt dat de hele aarde zal vergaan.
Stel je voor dat dit gebeurd. De aarde zal vergaan over 24 uur. Er is niets wat we er tegen kunnen doen. We zijn hulpeloos en hopeloos.
Er zijn dus geen veilig plaatsen om naar toe te gaan.
Het idee opzich is heel moeilijk te bevatten dat blijkt wel.

Stem blanco!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-01 11:22
Zelfs al zou je genoeg tijd hebben om naar een plek ver weg van de inslag te komen, zou je het alsnog niet overleven.
De komeet veroorzaakt zo'n grote schokgolf dat precies de andere kant van de aarde ook zeer veel schade oploopt. (de golf klapt daar weer in elkaar)
Dus als je die plekken vermijd, en je overleeft de eerste gevolgen van de inslag, dan zou er waarschijnlijk het volgende gebeuren:

De aarde komt onder een dikke wolk van as en heet gesteente te liggen. Dat blijft gedrende lange tijd naar beneden regenen. Ondertussen verbrand het al het leven (dus ook planten e.d.) op het oppervlak van de aarde wat daar niet tegen kan schuilen. Zou je met je ingeslagen voorraad eten dit spektakel overleven, dan zou je langzaam doodvriezen. De dikke wolk blijft jaren lang al het zonlicht tegenhouden, zodat alle warmte zo ongeveer verdwenen is aan de oppervlakte. Tegen deze kou beschermt geen enkele voorraad voedsel, wapens of een 4x4 je.
Waarschijnlijk zou je al zo depressief worden door de gedachte dat jullie de enige overlevende mensen zijn, dat je alle zin om te overleven verliest en gewoon de kou instapt (als je er al voor kan schuilen)

Persoonlijk weet ik niet wat ik zou doen. Ik zou in de eerste instantie ontzettend gaan schelden, omdat ik nog zoveel dingen had willen doen. Als die eerste woede een beetje weg is, zou ik na gaan denken. Ik zou auto willen rijden. Ik zou nog zoveel plekken willen zien. Maar uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat ik rustig op mijn kamer op de ondergang wacht. Met mijn favoriete muziek op.

Verwijderd

Ik denk dat het gros van de mensen in gedachten zal verlammen als ze dit te horen krijgen en gaan nadenken over het wel of niet bestaan van iets na dit leven. het komt dan opeens wel heel erg snel dichtbij. uiteraard ook bij geliefden ed. langs. massa-bekering? :P

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 09:27
Toch zou ik proberen te vluchten, bijvoorbeeld richting de bergen ofzo. Geen idee waarom, denk dat het de meest natuurlijke reactie is. Niemand weet precies wat de gevolgen zijn, al doe je er nog zoveel onderzoek naar, dus toch zou ik het proberen. Waarom niet? Ik hoef dan morgen toch niet te werken dus kan net zolang als ik wil wegblijven ;)

[ Voor 43% gewijzigd door djluc op 07-09-2006 13:18 ]

• Duesenberg J
ik bedenk me net:
Ik zou willen dat ik het nooit te horen had gekregen.

Beter je laatste 24 uur zorgeloos rondbrengen dan jezelf (letterlijk) doodstressen.

Mijn eerste post in dit topic was gebaseerd op mijn huidige leeftijd. Als dit over zo'n 10 jaar zou gebeuren zou ik denk ik anders reageren. Maar de muziek blijft. Als ik doodga, dan het liefste met wat goede muziek op de achtergrond. Misschien zou ik wel gaan tekenen of iets dergelijks. Of in een vlaag van idioterie mijn laatste woorden in steen hakken en hopen dat over 2 miljoen jaar een buitenaardse beschaving ze leest en ontcijfert.
Of ik helemaal rustig ga zitten wachten of opzettelijk naar de voorspelde inslagplek zou gaan weet ik niet. Ik denk ook dat dat van mijn humeur afhangt. Bij het laatste geval hoort dan muziek van Korn ofzo. Op vol volume.

Maar ik zou eigenlijk ook naar mijn familie en vrienden willen.

Kortom: er zijn zoveel dingen die ik op zo'n moment zou willen doen, ik zou helemaal gek worden omdat ik niet kan kiezen. Als ik het ene kies dan heb ik spijt dat ik het andere niet kan doen. Hoe dan ook.
Maar 2 dingen zijn zeker: Ik luister naar muziek en behoud mijn eergevoel tot het moment van de inslag

[ Voor 76% gewijzigd door Duesenberg J op 07-09-2006 16:50 ]

• djluc
Duesenberg J schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:41:
ik bedenk me net:
Ik zou willen dat ik het nooit te horen had gekregen.

Beter je laatste 24 uur zorgeloos rondbrengen dan jezelf (letterlijk) doodstressen.
Tsja, dan ga je ook maar gewoon naar je werk, normaal eten koken, eten, slapen enzovoorts. Niet echt spannend dus. Je kunt beter een chique laatste avondmaal koken enzo, lekkere fles wijn opentrekken weet-ik-veel. Bewaren heeft ook geen zin :P

• Duesenberg J
djluc schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:47:
[...]

Tsja, dan ga je ook maar gewoon naar je werk, normaal eten koken, eten, slapen enzovoorts. Niet echt spannend dus. Je kunt beter een chique laatste avondmaal koken enzo, lekkere fles wijn opentrekken weet-ik-veel. Bewaren heeft ook geen zin :P
Waar ik dan bang voor ben is dat ik daar dan niet van kan genieten. (heb BTW flink wat toegevoegd aan mijn vorige post)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

KroontjesPen schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:06:
Waarom zou ik mij de hele dag moeten verdedingen tegen de sociale ondergang Ecteinascidin als ik zeker weet dat ik er straks niet meer ben. Verder kan het ook nog zo zijn dat mannen elkaar eerst vermoorden om die laatste 24 uur met jou blonde vrouw door te kunnen brengen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de meeste mensen laten de remmingen gaan en zullen de altijd vervelende buurman gewoon totaal in elkaar beuken. Of de mooie blonde vrouw neuken. Ga er maar uit dat alle beschavingsnormen omvallen en dat wraak/hebzucht en lust hoogtij vieren. Dan kan je wel doen alsof de mensen om je heen dat gaan doen, maar daar ga je zelf last van krijgen, want je kan je toch echt niet onttrekken.

En dan nog, je opmerking dat 'als het toch de laatste 24 uur zijn, wat boeit dat dan allemaal?' is welhaast ultiem naief. Als de blondine in kwestie ook na 24 uur doodgaat zit ze er niet op te wachten om dan 23 uur lang dermate platgeneukt te worden dat zelfs de inslag te laat komt. Dood=dood is niet altijd arbitrair draagbaar........

Indien ik voor mijzelf spreek..... ik heb wel een lijstje mensen die ik nog voor de inslag wil verzekeren dat ze niet per ongeluk 'overleven'.

• MrCaleb
Okay dat verkrachting zal plaatsvinden is onvermeidelijk.
De sociale structuur zakt in als een baksteen. Geen mens zal werken uiteraard op deze dag.

Zouden er echt zo ongelovelijk veel mensen losbarsten en gewoon dingen gaan vernielen en rellen/plunderen?

Vraag me zo af hoe dat beeld er werkelijk uit zou zien.
Dat het niet bekend gemaakt zal worden begrijp ik. Bekijk het meer zo van wat nou als ze dat wel doen.

Denk toch dat ik zelf al me vrienden en familie indien hun behoefte hebben hieraan en bij elkaar te zijn. Gewoon met elkaar zijn ons leed delen.

Volgens mij loop je ook echt de hele dag door met dat ongelovelijke onwerkelijke gevoel dat de aarde zal stoppen met leven over een bepaald aantal uren.

Zou televisie nog werken? Radio? zou Internet wel werken?
Als er geen onderhoud meer gepleegd word aan nix. Hoelang houden we dat dan vol...

En dan de vraag is er een mogelijkheid om te overleven in een bunker / speciaal aangemaakte ondergrondse schuilkelder?

En de natuur is idd iets wat op zo een moment een geweldige vreugde en vrijheid kan bieden.

• Duesenberg J
Over dat wel of niet bekend maken: Volgens mij wordt het gewoon bekend gemaakt.
Als je naar het verleden kijkt, zie je dat wanneer er een groot bedreigend object heel vlak langs de aarde zal komen en de aarde misschien wel raken, er ontzettend veel nieuws over is (vooral in amerika)

Maar bij de laatste 24 uur op op straat stel ik mij echt het volgende voor:
(let op: dit is slechts hoe ik het mij voorstel. no offence dus)

Zodra het bekend is zijn er ineens in de steden overal mensen te vinden met flyers over bekering e.d. (zoiets als: Het is nog niet te laat! Erken God en Hij zal je leiden)
Deze zijn dan snel geprint in zwart-wit op geel papier.
De wegen zullen vol staan, en midden in de stad, waar geen auto's rijden is geen ziel meer te vinden. Ook de mensen met de flyers zijn vertrokken. Een hoop flyers liggen op straat. Er komt er nog eentje voorbij waaien. Daar zou ik dan willen zijn. In die stilte.
Naarmate de tijd vordert, gaat de zon onder. Er staat een heldere ster aan de hemel. Dit is de komeet.
De volgende ochtend is de komeet in het daglicht gewoon duidelijk zichtbaar. Het is nu meer een bol, in plaats van een lichtpuntje. De straten die eens zo stil waren lopen nu langzaam vol. De mensen met flyers zijn ook weer terug. Iedereen kijkt nieuwschierig naar de komeet. Een enkeling wijst ernaar. De komeet is nu zo dichtbij dat ernaar kijken met het blote oog niet meer gaat. De komeet werpt ook schaduwen, net als de zon. Zo moet het zijn om dus twee zonnen te hebben. Apart. Wanneer de komeet de atmosfeer raakt begint hij nog feller te gloeien. Geen enkel geluid bereikt de mensen. Er stijgt gegil op.

zwart
of nou, zwart. Het is ook niet licht, maar zwart is het niet. Het is... niets. Geen zorgen, geen stilte maar ook geen geluid. rust.

• djluc
Duesenberg J schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:52:
[...]
Waar ik dan bang voor ben is dat ik daar dan niet van kan genieten. (heb BTW flink wat toegevoegd aan mijn vorige post)
Uiteraard met familie/dierbaren enzovoorts, maar er geheel onbewust van zijn lijkt me nou echt helemaal niets.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:48

defiant

Moderator General Chat
Dit is een van de redenen waarom investeren in ruimtevaart nooit weggegooid geld is, want je kunt er in de toekomst voor zorgen dat de mens niet meer afhankelijk is van de aarde voor z'n bestaan. Sowieso niet alleen omdat een er een dreiging bestaat van de inslag van een hemellichaam, maar meer ook omdat de mens zelf hard bezig het risico te vergroten dat de aarde vroegtijdig aan z'n eind komt.

Als je afstand neemt van wat jezelf zou doen als het einde naderd, kan je natuurlijk je de vraag stellen, wat hebben we als mensheid bereikt, en wat hadden we nog kunnen bereiken. Ik denk dat veel mensen in westerse landen vooral naar hun eigen leven zullen kijken, carriere, kinderen, die mooie vakantie, etc. Maar hoeveel mensen zullen zich afvragen wat het lot van de mensheid zelf zou zijn geweest over 100 of 1000 jaar? En dat mis ook een beetje in de huidige samenleving, met onze intelligentie en kennis zouden we mischien toch wat meer aandacht moeten schenken aan wat meer op de toekomst gerichte projecten. Het zou zonde zijn als het opeens over was.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 22:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij de meteorietinslag 75 miljoen jaar geleden die de dinosarussen liet uitsterven waren er ook genoeg diersoorten die wisten te overleven, met name zoogdieren die warmbloedig zijn en een vacht hebben en in holen leefden. Mensen zijn zo wijdverspreid en inventief dat er altijd nog miljoenen zullen zijn die het overleven.

In Nederland zijn er nog genoeg schuilkelders uit de koude oorlog waarin je de eerste periode kan overleven, afhankelijk van de grootte en de plaats van de inslag, voor ons zou een inslag op het vaste land aan de andere kant van de aarde de beste overlevingskansen bieden omdat er dan geen vloedgolven het land zouden overspoelen, en omdat ook het grootste deel van de menselijk wereldbevolking daar woont ook dood zal zijn zal de postie van Europa sterker zijn in de tijd van chaos met hongersnood, epidimieen, volksverhuizingen en oorlog die daarna volgt.

Ik zou dus in de laatste dag een groep van jonge en slimme mensen verzamelen (of me daarbij aansluiten) en met hun een schuilkelder naar een zo gunstig mogelijke geografische lokatie zien te komen als de plaats van de inslag ongeveer bekend is, of een schuilkelder proberen te bemachtigen, ook wapens en proviand, afhankelijk van hoeveel tijd er nog is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Duesenberg J
let wel: het gaat hier om een komeet. niet een meteoriet. een komeet is hoofdzakelijk van ijs in plaats van ijzer en meestal ook een stukje groter. En daar zit het hem in. De grootte. Volgens mij heeft een komeet wel iets meer effect dan een middelgrote meteoriet.

Bovendien gaat dit topic over het scenario waarbij de gehele aarde vernietigd wordt. De TS noemt als mogelijke reden een komeetinslag, maar het zou natuurlijk net zo goed door een vijandige alien-aanval kunnen komen ofzo, die met hun ultieme wapen de aarde even verdampen. (hetgeen weer reacties in de zin van: "ja hoor, ik zou ze smacken!" zou opleveren)
Mogelijkheid om te overleven is er dus niet. Je gaat dood, en de gehele bevolking van de aarde met jou. Dat betekent niet dat proberen te schuilen, volgens mij een basisinstinct, hier niet als mogelijke reactie genoemd mag worden. Maar verhalen van: "ik schuil en maak een superbevolking met mijn vrienden" zijn gewoon onzinnig.
(zolang je een goede ondebouwing hebt en het hebt over de tijd vóór de inslag kun je alinea 2 als ongeschreven beschouwen :) )

• Johnny

Johnny

Duesenberg J schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:14:
let wel: het gaat hier om een komeet. niet een meteoriet. een komeet is hoofdzakelijk van ijs in plaats van ijzer en meestal ook een stukje groter. En daar zit het hem in. De grootte. Volgens mij heeft een komeet wel iets meer effect dan een middelgrote meteoriet.
Zodra een object inslaat in de aarde is het een meteoriet, of het nou uit steen, metaal of ijs bestond.

Een komeet heeft meestal meer snelheid, maar ijs heeft een lagere dichtheid dan ijzer en zal dus voor een groter deel opbranden en minder hard aankomen dan een meteoor van gelijke grootte met voornamelijk metaal of steen.

Daarnaast maakt het niet uit wat het is, want zelfs gaat iederen dood, er zijn altijd mensen die dat toch weigeren te geloven en alsnog proberen te overleven.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik ga gauw naar het dichtsbijzijnde vliegveld.
Stap in op de eerste de beste transcontinentale vlucht.
Of een helicopter.
Hoog in de lucht kijken we wat er gebeurt
En dan maar weer verder kijken. :?

• MrCaleb
Duesenberg J schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:00:
Over dat wel of niet bekend maken: Volgens mij wordt het gewoon bekend gemaakt.
Als je naar het verleden kijkt, zie je dat wanneer er een groot bedreigend object heel vlak langs de aarde zal komen en de aarde misschien wel raken, er ontzettend veel nieuws over is (vooral in amerika)

Maar bij de laatste 24 uur op op straat stel ik mij echt het volgende voor:
(let op: dit is slechts hoe ik het mij voorstel. no offence dus)

Zodra het bekend is zijn er ineens in de steden overal mensen te vinden met flyers over bekering e.d. (zoiets als: Het is nog niet te laat! Erken God en Hij zal je leiden)
Deze zijn dan snel geprint in zwart-wit op geel papier.
De wegen zullen vol staan, en midden in de stad, waar geen auto's rijden is geen ziel meer te vinden. Ook de mensen met de flyers zijn vertrokken. Een hoop flyers liggen op straat. Er komt er nog eentje voorbij waaien. Daar zou ik dan willen zijn. In die stilte.
Naarmate de tijd vordert, gaat de zon onder. Er staat een heldere ster aan de hemel. Dit is de komeet.
De volgende ochtend is de komeet in het daglicht gewoon duidelijk zichtbaar. Het is nu meer een bol, in plaats van een lichtpuntje. De straten die eens zo stil waren lopen nu langzaam vol. De mensen met flyers zijn ook weer terug. Iedereen kijkt nieuwschierig naar de komeet. Een enkeling wijst ernaar. De komeet is nu zo dichtbij dat ernaar kijken met het blote oog niet meer gaat. De komeet werpt ook schaduwen, net als de zon. Zo moet het zijn om dus twee zonnen te hebben. Apart. Wanneer de komeet de atmosfeer raakt begint hij nog feller te gloeien. Geen enkel geluid bereikt de mensen. Er stijgt gegil op.

zwart
of nou, zwart. Het is ook niet licht, maar zwart is het niet. Het is... niets. Geen zorgen, geen stilte maar ook geen geluid. rust.
Geweldige omschrijving, hou ervan om zoiets te lezen.
Dit is idd een scenario waar ik me iets bij kan bedenken.

Hoe de aarde zou vergaan is idd niet bekend. Mens weet alleen dat het binnen 24 uur zou gebeuren.

Het is moeilijk om te bedenken wat de mens echt zou doen.
Wat ik me ook afvraag is..want als zoiets op ons afkomt. Dan zouden toch abrupt de oorlogen staken? Zouden ze in Iran/Irak enzo ook tot hun zinnen komen?

Misschien word de mens op zo een momemt wel zo kalm en mak als lammetjes. Begint iedereen massaal te bidden en in god te geloven.

Wat ik wel denk is dat de bevolking ook massaal verbonden zal zijn met elkaar.
Zie maar als er ergens een ongeluk is gebeurd ofzo. Mensen zijn dan altijd heel vriendelijk met elkaar als ze erna staan te kijken. Heel relax. En meestal word er dan ook gepraat tegen elkaar.
In het heden dagelijkse leven maak je nog wel is een praatje in de bus/trein of onderweg.
Maar als er iets gebeurd word er ineens meer gesproken. Voel je je wat meer betrokken bij elkaar.

Vraag me af hoe dat zou zijn.

• djluc
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 02:02:
Ik ga gauw naar het dichtsbijzijnde vliegveld.
Stap in op de eerste de beste transcontinentale vlucht.
Of een helicopter.
Hoog in de lucht kijken we wat er gebeurt
En dan maar weer verder kijken. :?
Interessant, zeker omdat er ook tankmogelijkheden zijn in de lucht met legervliegtuigen. Vraag me alleen af of je er echt wat mee opschiet en of de luchtstromingen niet te erg zullen zijn...

Verwijderd

Ervan uitgaande dat het daadwerkelijk het einde is (onafwendbaar dus).

Ik zou eerst nog een hoofdstuk lezen uit "Nooit meer slapen" van W.F. Hermans. Mooi boek, waarschijnlijk kan ik me dan nog beter verplaatsen in Alfred Issendorf. Zeker ook toepasselijk, aangezien hij voor zijn onderzoek op zoek gaat naar meteorietkraters. Daarna zet ik Pink Floyd - Dark side of te moon (LP uiteraard) op, geniale muzikale begeleiding voor een gebeurtenis als dit.

Vervolgens pik ik m'n vriendin op en kuieren we langzaam naar het huis van m'n ouders. Daar aangekomen kook ik met m'n moeder nog eenmaal een waar feestmaal. Uit de kelder duiken we nog een paar goede flessen wijn op die ongetwijfeld voorbestemd waren om op een dergelijke dag opgedronken te worden. Aan de dis besluit ik als vanouds nog een keer flink te discussieren met mijn vader en broertje. Uiteraard worden we het niet eens, maar het voelt zo vertrouwd. Het discussieren gaat langzaam over in het ophalen van mooie herinneringen. Gezamelijk worden we het erover eens dat het erg is dat onze tijd nu al op is, maar dat we het goed hebben gehad. Geen ziekte, geen zorgen over geld of goederen en een leven vol vriendschappen en geluk.

Terwijl de zon achter de horizon verschijnt wordt de tuin waarin we zitten flauw verlicht door het schijnsel van de komeet. Je merkt aan de dieren dat er iets gaat gebeuren. De spreeuwen, die normaal een kabaal van jewelste maken, zitten muisstil in de boom. De haan snapt er niets van, en besluit een aantal maal te kraaien.

Ik kijk op m'n horloge en zie dat het nog 15 minuten tot de impact is. Mijn vader lijkt zich opeens iets te herinneren en rent naar binnen. Enkele momenten later komt hij naar buiten met een fles champagne en glazen. Ietwat onhandig toosten we. Waarop? Geen idee, maar het lijkt toepasselijk.

Wetende dat er nog maar 5 minuten zijn, en dat we op ground zero zitten begint iedereen afscheid te nemen. Ik geef m'n vader m'n moeder en m'n broertje een kus en zoen nog eenmaal uitgebreid met m'n vriendin. Snel kruipen tegen elkaar aan op de grond. Op een af andere manier weten we allemaal elkaars handen vast te houden. Achter me hoor ik het angstig ademen van m'n moeder. Ikzelf ben ook bang, bang voor wat komen gaat. Ik hoop dat het snel voorbij zal gaan, dat het geen pijn doet. Ik ben echt bang, zeker nu de hitte die van de bal afkomt begint te branden, alles is fel verlicht. Ik wil niet dood, ik wil nog zoveel doen. Snel kijk ik nog een keer om me heen, ondanks mijn angst en onwil om te sterven bedenk ik me dat dit wel de mensen zijn met wie ik wil gaan. Ik druk mijn gezicht in het haar van m'n vriendin en wacht...

Overigens: dit is een goed boek over dat onderwerp: http://en.wikipedia.org/wiki/On_The_Beach

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 08:16
Je zou natuurlijk ook gewoon je best kunnen doen om niet dood te gaan.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ik zou langs gaan bij mijn opa en oma, als daar nog te komen is dan. En ik zou iemand uit een grijs verleden even opzoeken, om het e.e.a. te vertellen... Daarna zou ik wachten op het fatale moment. Gewoon die vuurbal op me af laten komen... Je kunt toch niets doen. Slapen gaat ook vast niet.

Waarom? Omdat ik dan het gevoel heb dat ik alles goed afgesloten heb, mijn leven tot een goed einde is gekomen, zonder verdere vragen of onduidelijkheden. Ik heb dan een clean verleden, een schone lei om te beginnen in het hiernamaals, indien dat bestaat.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Voor alle mensen die het denken te kunnen overleven. Ga er voor het gemak even vanuit dat de meteoriet waar de topic starter het over heeft vergelijkbaar is met de 'meteoriet' in het onderstaande filmpje en met het effect van deze meteoriet op onze planeet.

http://www.youtube.com/wa...ilUc&mode=related&search=

Ik zou er btw gewoon een gezellige fijne avond van maken met dierbaren. Eigelijk hoop ik dan in staat te zijn dat te kunnen..

[ Voor 6% gewijzigd door tec op 11-09-2006 12:53 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Het valt me op dat veel reacties gaan over hoe rustig ze zouden blijven, en nog eens een keer gezellig gaan eten, maar als dit bericht (einde van de wereld) uitkomt overheerst volgens mij vooral angst en chaos, en is er volgens mij weinig ruimte om rustig naar een hoger gedeelte van het land te rijden of in een vliegtuig te stappen, want waarom zouden er nog vliegtuigen vliegen, en wil niet iedereen naar een hoger gedeelte van het land rijden? Waarom zou elk element waarbij menselijk handelen voor nodig is nog worden uitgevoerd, zoals dat in normale tijden zou worden gedaan? Denk aan politie, brandweer, winkels etc.

Ik denk niet dat het karakter van een mens in zo'n situatie veel rust en kalmte toelaat, maar dat je overlevingsinstincten vooral aangeroepen worden. Edit: Ook al wordt bekend gemaakt dat er niets tegen te doen is.

Maar ik kan het totaal mishebben natuurlijk :P. Ik ben een leek op het gebied van hoe het bewustzijn en het handelen van een mens in elkaar zit, maar het lijkt me dat rust en kalmte het verliest van angst en chaos

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2006 12:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Wat ik dan zou doen:
Eerst HELEMAAL uitflippen,Dan zelfmedelijden hebben, daarna naar mn vriendin gaan, dan tot 66,6 minuut voor dat de wereld vergaat evanescence en SOAD luisteren,en meer zelfmedelijden hebben, daarna een keukenmes pakken en samen met haar onze polsen doorsnijden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen idee, het hangt helemaal van mijn omgeving af waar ik zit:
Als het een chaos is probeer ik mijzelf zo lang in leven te houden,
als het rustig is (alles verlaten) ga ik dingen proberen die ik nooit gedaan heb (vreemde dingen eten),
altijd een angst dat opeens oerinstincten boven komen (vluchten, dingen pakken die je altijd al hebt gewild),
Geen idee eigenlijk :X

Tot ik de inslag gezien heb, en dan een dak op klimmen om in 1x dood te zijn, en niet langzaam te verbranden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

djluc schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:22:
[...]

Interessant, zeker omdat er ook tankmogelijkheden zijn in de lucht met legervliegtuigen. Vraag me alleen af of je er echt wat mee opschiet en of de luchtstromingen niet te erg zullen zijn...
Ik denk het wel ja, ik denk dat de lucht ook de enige veilige plaats zal zijn, temeer dat je vrij snel naar grote hoogten kunt klimmen.

ik ga denk ik alvast een reisbureau beginnen voor als het zover komt, kun je je van tevoren inschrijven en vluchten reserveren.

Ik een zwartkijker?
Nee hoor, realist

Verwijderd

Hehe, wat zou ik doen als de wereld vergaat..

Waarschijnlijk mijn laatste uren doorbrengen met mijn geliefden en familie, maar dat is natuurlijk een beetje cliché :P

Ik zou in ieder geval iets leuks gaan doen met een paar vriendinnen. Ja.

• stefanbstefan
  • Laatst online: 18-07-2025
hmm tjsa, het lijkt me niet dat die journalisten en nieuwslezers de laatste 24 uur van hun leven even de mensen op de hoogte brengen dat de wereld vergaat, die zoeken zelf natuurlijk ook hun geliefden op...

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:06
Zucht, niemand zal het toch geloven binnen 24 uur.
We willen het onbewust toch eerst zien.

En beelden van komeet die recht op ons af komt, dan denkt iedereen toch: maar ze gaan er vast wel wat aan doen en met raketjes schieten.

Verwijderd

Wat er gebeurd:

Als het een komeet betreft..zal ie erg groot zijn, de aarde gaat binnen 3 dagen volledig ten onder en word helemaal gekookt als ie meer dan 500 km doorsnee heeft.

De krater heeft de grootte van de Indische oceaan, zodra de komeet inslaat komt er nogal heel HEEL veel gesteente los (lees "het verdampt gewoon) alle energie komt vrij in de vorm van warmte, een komeet die met een rotgang inslaat is nogal wat Jouletjes aan energie.

Die wolk van verdampt steen, gasvormig magma hoe je het wilt noemen. gaat met een rotgang de hele aarde over, je zult meteen compleet verbranden mocht je niet toevallig een aantal kilometers onder de aarde zitten.

Deze wolk van gasvormig steen zal een aanzienlijk lange tijd (aantal generaties ofzo) rond de aarde blijven zweven, in deze tijd worden alle zeëen gekookt en het aardoppervlak gebakken.

Resultaat: Aarde en Venus zullen niet meer van elkaar te onderscheiden zijn gedurende een aantal eeuwen..

Je zult enkel kunnen overleven mocht je een manier hebben om eeuwen lang diep onder de grond te kunnen leven. daar zit namelijk nog een 'koude' zone (tussen het hete oppervlak en de snoeihete mantel). in die koude zone bevinden zich tevens ook micro organismen/eencelligen..die zich nadat de zee terug geregend zijn, een nieuwe evolutie cyclus beginnen...

Je kent de film wel... : http://www.youtube.com/watch?v=M3hrT9r1-fI

Er was nog een doc over die dit volledig beschreef.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 22:15 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Het ging erom wat jij(of de samenleving) zou gaan doen, niet de komeet. Er staat ook in ts dat de aarde in 24 uur zou gaan vergaan. Misschien moet je eerst maar eens een ts-post lezen, voordat je lukraak gaat posten :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• djluc
drooger schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:45:
[...]
Het ging erom wat jij(of de samenleving) zou gaan doen, niet de komeet. Er staat ook in ts dat de aarde in 24 uur zou gaan vergaan. Misschien moet je eerst maar eens een ts-post lezen, voordat je lukraak gaat posten :+
Hij meldt toch duidelijk dat hij een schepje gaat pakken en gaat graven naar de koudere lagen der aarde ;)

Mm, ik ben bang dat een paar eeuwen een beetje kort geschat is dat die wolk over de aarde zweeft, anders zou het nog niet eens zo'n gek plan zijn om in de aarde te gaan schuilen.

• feej
  • Laatst online: 23-01 17:52

feej

giraffemeisje

Als ik het goed begrijp uit dit draadje zou ik dus ergens in een hoekje moeten zitten hopen dat ik niet vermoord en verkracht word :+.

Ik vermoed dat ik nog heel lang heel nuchter blijf en zoiets heb van " jaja, sure, de wereld vergaat, alweer." Verder zou ik het niet weten, dat ligt zo aan je omgeving. Ik zou niet eens zo 1 2 3 iets weten wat ik nog graag zou willen doen of zien in die laatste 24 uur, en ik vermoed ook dat je een hele hoop kan gillen maar dat dat dan toch niet gaat lukken in die chaos. Tzal eerder een strijd worden om niet onder de voet gelopen te worden dan dat je nou nog leuke dingen kan gaan doen.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Tja wat doet een mens als de wereld vergaat...
Ik denk onbewust terug naar je oerinstinct en dingen gaan doen die je altijd al hebt willen doen (voor zover dit mogelijk is in de chaos die aloverheersend zal zijn), verder denk ik dat iedereen probeert bij zijn of haar geliefde te komen en daarmee het einde afwachten.
Wat ik het liefst zou doen is samen met mijn geliefde het einde feestend tegemoet gaan, met de (desnoods gejatte) kratjes bier en andere likeuren om zo weinig mogelijk van het echte einde mee te maken :)

Verwijderd

Wat ik zou doen? niet echt een idee, heel waarschijnlijk het gewoon niet geloven en blijven gamen/film zien weet ik veel. Dit tot het onding in kwestie goed zichtbaar is, en dan gaan kijken waarschijnlijk, gewoon om het gezien te hebben, overleven lukt toch niet...
[beetje off topic]
Wat ik vindt dat de NASA enz zouden moeten doen? simpel: met alle mogelijke middelen zoveel mogelijk mensen en apparatuur de ruimte in schieten en hopen dat je genoeg naar boven hebt gekregen om die nog altijd kleine groep mensen een nieuwe "thuisplaneet" te kunnen geven, gewoon proberen de mensheid te redden door te vluchten dus..
Probleem met dit cenario? 24 uur is kort voor lanceringen... zelfs al moet het niet al te veilig gebeuren, dan nog, Als je een 2 tal weken of zo heb dan gaat het waarschijnlijk wat beter gaan: gewoon met de shuttle naar boven met een lichting, docken aan ISS, naar beneden en opnieuw (zonder tussentijds onderhoud, gewoon tanken laden en weer weg) omdat 2 keer landen zonder onderhoud niet gaat lukken, gewoon lanceren, landen, lanceren en dan de volgende shuttle. Evengoed alle sojoez dingen enzo gebruiken. Misschien proberen om materiaal voor een maanbasis naar de ruimte te krijgen om die dan (na de impact) op te bouwen (ware het niet dat de overlevenden niet veel overlevingsdrang meer gaan hebben, stel u voor: jezelf, in de ruimte met een stuk of 40 andere mensen (slimste van de planeet, helft man, helft jonge vruchtbare vrouw), wetende dat jullie de enigste overlevenden zijn, en dat dit niet snel een grotere groep zal worden, wat je ook doet, gewoon het probleem van de levensmidelen)
[/off topic]

Verwijderd

in dat geval mag het nog 50 jaar wachten, als men op het punt zou staan zoiets te doen..en dan nog..

Binnen 24 uur gaat dat niet lukken. ammenooitneverniet. tenzij Space craft Atlantis II toevallig op het lanceerplatform staat.

Je zult waarschijnlijk minstens duizend jaar, 15 generaties, daar in dat hok moeten blijven (mocht dat mogelijk zijn), enkel om je soort te redden. stel je voor dat je in 1 van die generaties zit. dan leef je enkel om jezelf voort te planten. je ben Letterlijk een kasplant, de helft zou paranoia worden.

Voordat een millenium in space blijven echt mogelijk is zul je waarschijnlijk iets zoals een Halo moeten bouwen (like the game) , told rond voor zwaartekracht, met alle voordelen van de virtuele Halo...maar dan een factor 50 kleiner.

Oh en voor de mensen die mij het kwalijk namen niet VOLLEDIG ontopic te zijn gegaan (waar ik naar mijn idee toch wel in de buurt kwam), ik zou in principe krankzinnig worden en deel uitmaken van de chaos...

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MrCaleb schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:14:
[...]Geweldige omschrijving, hou ervan om zoiets te lezen.
Dit is idd een scenario waar ik me iets bij kan bedenken.
Ik krijg in ieder geval sterk de indruk dat de TS geinspireerd is door De Laatste Dag (1953) van Richard Matheson. Een kort (16p) en mooi verhaal, kan ik iedereen aanbevelen.

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Als ik zeker weet dat de aarde echt compleet zou vergaan, en overleven toch geen optie is...

Als iedereen naar elkaar toe gaat reizen betekent het dat ik beter thuis kan blijven, omdat de kans dan groot is dat er mensen onderweg zijn naar mij. Wat er overigens wel op neerkomt dat ik te weinig in huis heb, dus toch maar even naar de supermarkt om de hoek. Vooral om veel bier en andere dranken in te slaan en een berg bitterballen.

Thuis gekomen gaat de drank koud, de muziek aan en iedereen die langs komt krijgt wat te drinken te roken etc... Als je toch weet dat het 'Het Einde der Tijden' is, kan je best nog wel een goed feest geven.

En de verkrachtingen waarover ik lees, zie ik eerder voor me als orgies, want tja de mens ;)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Opi
  • Niet online

Opi

Modbreak:Ik heb de titel aangepast omdat het topic te veel een opsomtopic wordt. Onderbouw waarom je handelt zoals je denkt te doen. Het waarom van aanpassing in je gedrag, is het hierbij uiteraard het meest relevant.

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
Mijn God wat zou ik dronken worden, waarschijnlijk zou ik al voor de 24 uur voorbij zijn liggen te snurken.

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• mark10123
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Voordat ik deze post hier neer ging zetten, heb ik deze kwestie met heel mijn omgeving besproken. Ik heb al mijn vrienden erop aangesproken en zo ook mijn ouders en familie.

Wat zou ik doen? Natuurlijk 1 van de belangrijkste dingen die iedereen zou doen. Afscheid van mijn Familie nemen zover mogelijk. Ik zou ze vertellen hoeveel ik van ze houd, en dat we elkaar weer zullen zien in de hemel ( Mogelijk Hel, tenzij je je goed gedragen hebt ( Dit omdat ik in god geloof :P )).

Ik zou echter gelijk na het bericht afscheid nemen van mijn ouders. Ik zou dingen willen doen die ik nog nooit gedaan heb, of dingen herleven. Ik denk dan ook dat ik zou proberen mijn vrienden club bij elkaar te krijgen. Samen dingen die we gedaan hebben bespreken en erover lachen, en samen zoveel mogelijk drank nuttigen als dat we tot onze beschikking hebben. Mogelijk mischien dan wel met zijn allen zelfmoord plegen, omdat het wachten je helemaal gek maakt.

Maar ik zou eigenlijk ook andere dingen willen doen. Ik zou de Ducati van mijn Vader willen pakken, en hiermee zo hard mogelijk overal voorbij racen, en een verhoogd risico lopen mezelf dood te rijden. Wat dan toch niet erg is.

Onder andere een ander belangrijk iets wat ik zou willen doen. Ik zou langs mijn ex-vriendin gaan, omdat ik die altijd nog wou spreken omdat ik haar zo erg mis. Mischien dan nog wel een keer Sex met haar hebben. Zoniet langs iemand anders gaan, dat meisje die jou altijd al bewonderde maar te lelijk was om iets mee te doen :P .

Nog 1 van de dingen die ik zou willen doen. Ik zou mijn Pc een zoen geven, en haar gigantisch hard uit het raam gooien. Weer aansluiten en gewoon voor de grap kijken of ie het nog doet.

Zoals je ziet heel veel scennario's. Ik zou dan ook niet kunnen zeggen welke ik zou kiezen, of ik me er wel aan zou houden? Hoeveel ik ervan zou doen.
1 ding is iig zeker, ik zou het jammer vinden dat mijn leven op zo'n manier zou eindigen. Ik zou dan mischien ook wel compleet kunnen doorslaan en me in de slopende gekke menigte kunnen voegen.

Hier is dan ook uit te halen, dat veel dingen niet te voorspellen zijn wat de mens zou doen.

offtopic:
Heerlijk dit Topic :D

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja ik denk gewoon dat er wat stoppen doorslaan en je teruggrijpt naar je oerinstinct. Waarschijnlijk zul je jezelf dan toch willen redden, want stel dat die bollebozen bij nasa het verkeerd hebben.

Hamsteren en huizen versterken zul je genoeg zien. De gemiddelde apocolyps film dus. Waarom ik dit vermoed ? Niet omdat ik zoveel tijd spendeer met het kijken van slechte Hollywood films ,maar omdat zelfbehoud in de soort zit. Dat samen met een portie eigenwijsheid en arrogantie (niet willen geloven dat je dood gaat).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik heb het topic een beetje doorgelezen, en het klinkt allemaal best interessant. :)
Heeft iemand al een datum? Ik ben wel nieuwschierig geworden naar de praktijk. :+

Theorie moet nu eenmaal een keer getoetst worden 8)7.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• P-Storm
  • Laatst online: 23-01 21:47
Nadat ik dit topic heb doorgelezen dacht ik aan veel dingen wat ik zou doen en wat andere mensen zouden doen. Ik denk dat er veel mensen toch voor een of andere manier zich eigen voor de gek houden dat de grote bal (oftewel komeet) niet op ons zou storten, hetzij door een wonder, het zij door wetenschappelijke blunders.

Persoonlijk zou ik zoiets hebben, als het moet, dan mijn mp3 speler aanzetten, mijn muziek erop, rustig in een hoekje zitten dat lekker donker is maar toch ook de komeet op mij af zie komen. Ik zou hopen dat ik in 1 keer dood zou gaan door de impact, en als dat niet mogelijk is, tja, jammer dan. Maar ik zou denk ik wel alleen willen zijn omdat andere mensen toch behoefte hebben om bij iemand te zijn. Niet iedereen kan bij iedereen zijn.

Ik zou als er ook massaal paniek uitbreekt zou ik wel iets voor verdediging bij me hebben, al is het een keukenmesje. Misschien doordat ik er nu over na denk dat je al soort plannen aan het maken bent. Maar uiteindelijk zul je net zoals andere mensen hopen dat de wereld niet vergaat.

<zit net iets te bedenken> Ik zou niet eens weten wat voor muziek ik op zou zetten. Misschien dat ik wel voor muziek ga die ik normaal ook luister (evanescence, nightwish, metallica en andere bands).
Denk niet dat ik iets zou luisteren wat ik zelf nooit geluisterd heb.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hangt ervan af hoe je het stelt. Een volledige uitwissing van alle leven zal waarschijnlijk wel niet gebeuren, dus als je een kans hebt om te overleven zou ik er het beste van maken om te overleven.

Een komeet die zoiets kan gaat wel weken op voorhand kunnen voorspeld worden, dus heb je eigenlijk wel tijd om vanalle dingen op te slaan.

Heb je totaal geen kans op overleving en je weet het op voorhand (vb. nucleaire oorlog) dan zou ik vooral aanraden om als er zoiets bestaat als een achterleven, ervoor te zorgen dat je er op een of andere manier geraakt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:24:
Wat ik dan zou doen:
Eerst HELEMAAL uitflippen,Dan zelfmedelijden hebben, daarna naar mn vriendin gaan, dan tot 66,6 minuut voor dat de wereld vergaat evanescence en SOAD luisteren,en meer zelfmedelijden hebben, daarna een keukenmes pakken en samen met haar onze polsen doorsnijden
emn dan de inslagmissen 8)7

Dood ga je toch, dan zou ik dat nog wel effe wille zien

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Vrijheid claimen of je eigen vrijheid beschermen. De mens probeert op de eerste plaats te overleven en op de tweede plaats vrij te zijn. Doordat totale vrijheid niet overeen te stemmen is met overleven is er wetgeving, wederzijds respect, verzoringsstaat, etc.
Niemand/weinig claimen de vrijheid 300 km/uur te crossen, te moorden, te verkrachten, etc. omdat wanneer jij dat doet, een ander dat ook kan doen. Gevolg, jouw drang naar vrijheid beperkt op dat moment je drang tot overleven.

In het scenario uit de TS kun je niet meer overleven. Ik denk dat de eerste groep mensen vrijheid gaan claimen. Persoonlijke vrijheid, zonder respect of rekeninghouden met. Verkrachten, moorden, in geld zwemmen (plunderen), ferrari's op hun staart trappen (moet je ook voor plunderen), etc.

De tweede groep zal zijn vrijheid moeten beschremen, eventueel sterker in familieverband. Deur barricaderen, famillie/vrienden laten weten dat je er voor hen bent. Angstig en paranoia zijn. Angst wegzingen. Bordspel spelen.

Een kleine derde groep zal optimaal van vrijheid genieten waarmee de boze buitenwereld "buiten de deur" gehouden wordt. Genieten van de vrijheid een leuke DVD te kunnen kijken, leuke muziek opzetten, gamen, etc.

Ik denk dat ik persoonlijk bij groep 2 zou zitten.

en je hebt natuurlijk nog meer groepen: religieuzen, zelfvernietigeraars (die het niet kunnen bevatten en zelfmoord plegen), complotdenkers (zij die het niet geloven), hopers (zij die veel bier en pinda's nuttigen en gaan liften in de hoop meegenomen te worden door de Vortigaunts of één of ander ander ruimteschip), etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 09:45 ]

• Johnny

Johnny

Ik bedenk me net, het zou best wel lullig zijn als zoiets nu zou gebeuren, na miljoenen jaren van evolutie zijn we zo ver dat we het wel kunnen zien aankomen en onszelf bijna zouden kunnen redden door het object te ontwijken of de ruimte in te ontsnappen, en dan gebeurt het net nu. :(

Verwijderd

Johnny schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 02:25:
Ik bedenk me net, het zou best wel lullig zijn als zoiets nu zou gebeuren, na miljoenen jaren van evolutie zijn we zo ver dat we het wel kunnen zien aankomen en onszelf bijna zouden kunnen redden door het object te ontwijken of de ruimte in te ontsnappen, en dan gebeurt het net nu. :(
Nee, we zouden het al kunnen, alleen omdat het zo duur is, hebben we nog niet een dergelijk schild in de ruimte.

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
(jarig!)
Ik zou t laatse 24 uur , wacraft 3 , footmen frenzy spelen :P aangezien je niet kan reizen,, anders zou ik een gebergte of een oceaan opzoeken met ene leuke chick :P

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het lijkt mij erg vreemd als ze op de TV zeggen dat je je geliefde moet zoeken.. :+

Verwijderd

Wel leuk dat iedereen met activiteiten op de proppen komt die stroom vereisen, is dat er nog wel?(aangenomen dat er chaos uitbreekt)

Verwijderd

ik zou echt niet weten wat ik dan ga doen
ik denk als ik eerst er niet veel over na ga denk en dan gewoon verder ga emt mijn leven en als ik de meteoriet zie dan denk ik als ik dan wel ff bang ga worden, en dan weet ike cht neit wat ik dan ga doen

• P-Storm
  • Laatst online: 23-01 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:11:
Wel leuk dat iedereen met activiteiten op de proppen komt die stroom vereisen, is dat er nog wel?(aangenomen dat er chaos uitbreekt)
Ik denk dat daardoor mijn mp3 speler niet uit zou gaan met een AAA batterij ;) Maar je hebt wel een punt met grootschalig stroom

Verwijderd

Ik zal een iemand of mijn vriendengroep meenemen en mezelf zo ver mogelijk verwijderen van mensjes en de beschaving. 24 uur is niet veel natuurlijk dus een vliegtuig zal heel lastig worden tenzij jijzelf, of een van je groepsleden kan vliegen. Ik wil nog eens gaan ultralightvliegen dus mischien is dat nog een optie. Moet dan wel dat ding snel startklaar kunnen maken en een paar 100m hebben om op te stijgen. Maar, mocht ik geen tijd hebben moet ik helaas met de auto naar de haven en met de boot naar een waddeneiland. Een voordeel is dat ik zelf kan varen dus dat is geen probleem.

Daarna een lekker plekje in de natuur opzoeken en samen van het schouwspel genieten. :)
Hmm zou dan wel oordoppen meenemen want de sonic boom van de komeet zal je trommelvlies aan stukken schuren. En moet nog maar bezien of je niet eerst verbrand door de luchtbel die de komeet voor zich uit jaagd, of verpletterd worden door de luchtdruk...

Alleen de route naar de haven zal een groot probleem worden...de weg zal bezaaid zijn met vluchtende mensen en idioten/misdadigers.. weet nog niet hoe dat op te lossen..
Toch maar snel die ultralightlessen nemen dan. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 20:08 ]

Verwijderd

Ik denk...

Dat we het helemaal niet van tevoren zouden weten, de media zullen meteen tegengehouden worden door bv. het ministerie van defensie. Juist uit angst dat de beschaving meteen weg zal vallen. Maar als het gebeurde, zou ik mijn vrienden en bekenden vaarwel zeggen en ws voor die blonde vrouw gaan.

Verwijderd

Eigenlijk is het veel interessanter om te vragen wat je doet als de maatsschappij wegvalt. Zoals in Joegoslavië. De oorlog breekt uit en honderden brave burgers met vrouw en kinderen veranderen in rovende, moordende en verkrachtende klootzakken om na de oorlog weer de brave man van te gaan spelen. niet alleen in Joegoslavië trouwens, in elke oorlog.

Denk eens na hoe jij zou zijn als de beschaving weg zou vallen? En zou dat anders zijn nu je er over nagedacht hebt?

Verwijderd

[b][message=26602399,noline]

Denk eens na hoe jij zou zijn als de beschaving weg zou vallen? En zou dat anders zijn nu je er over nagedacht hebt?
Alleen anders dat ik de mensen waar ik om geef met hand en tand zal verdedigen en dat waarschijnlijk al mijn huidige remmingen tov mensen die mij, of anderen kwaad willen doen weg zullen vallen. Zal niet meedoen met hetzes of achterlijk groepsgedrag, ben ik te individualistisch voor.

Verwijderd

Als er echt geen kans is tot overleven, zou ik denk ik afscheid nemen van familie en zo dicht mogelijk proberen te komen bij de inslagpunt om zeker te zijn dat ik vlot dood ga. Met natuurlijk flink wat sterke drank om de lollige kant ervan in te zien :P

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:07:
Ik denk...

Dat we het helemaal niet van tevoren zouden weten, de media zullen meteen tegengehouden worden door bv. het ministerie van defensie. Juist uit angst dat de beschaving meteen weg zal vallen. Maar als het gebeurde, zou ik mijn vrienden en bekenden vaarwel zeggen en ws voor die blonde vrouw gaan.
Er zijn genoeg amateurs op verschillende vlakken (astronomie, geologie) die zulke rampen zeker zullen zien aankomen en bekendmaken. Het is niet alsof NASA en ESA enkel maar in de ruimte kunnen kijken omdat ze veel geld hebben. Je Macbook Pro kun je ook gebruiken als seismograaf en er zijn verschillende mensen, universiteiten en scholen die wel ergens een ouder modelletje bij geologie staan hebben. Daarnaast zal de natuur dit ook wel voelen of horen aankomen en dus afwijken van normaal gedrag.

Ik vraag me af waarom iedereen gewoon naar het vleselijke, dierlijke binnen zichzelf zou gaan als er opeens geen wetten of normen meer zijn. Ik zou me in ieder geval bewapenen en samen met een paar vrienden het gaan uitzitten op een rustig plekje. De rijkeren (a-la Bill Gates) zullen het zich wel kunnen veroorloven een ruimtereisje te maken om dan terug te komen als alles gedaan is. Ik denk dat het volledig uitwissen van alle mensen nooit mogelijk zal zijn en dat we eerder een maatschappij zullen krijgen zoals in films als "The Postman" of "Waterworld" vertoond worden (en ik wist tot nu toe niet dat die beide door Kevin Costner waren geregiseerd)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 13:46
Zoiets zou altijd doorlekken. Alleen al door de gigantische tactische verschuivingen van regeringen (national guard gealarmeerd enzo). Vergeet niet dat een goede journalist bijna riekt dat er iets mis is ;)

Ivm die plunderingen. bij een futiliteit als New Orleans begonnen de mensen al te moorden/plunderen/verkrachten, stel je voor wat het gaat worden als iedereen weet dat het einde komt. Het eerste wat ik dan zou doen is zorgen dat ik iets dicht bij mij heb om me te verdedigen als ik op straat ga.

nu ff ontopic nog :p : Zelf zou ik gewoon nog iets gaan drinken met vrienden, ff wat praten over het verleden. Dan op het gemak naar huis samen met de familie, en dan hopen dat we een mooi schouwspel krijgen bij het einde.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mark10123 schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:29:

Nog 1 van de dingen die ik zou willen doen. Ik zou mijn Pc een zoen geven, en haar gigantisch hard uit het raam gooien. Weer aansluiten en gewoon voor de grap kijken of ie het nog doet.
Ik vind dit een heerlijke gedachte, Hoeveel kolere geld heb je wel niet versmeten aan dit stukje technologie, en er elke dag maar achter zitten te "socializen" "werken" enzovoort,

En dan gesproken over de ergernissen van dit hachelijk stukje techniek. De onlogica van de errors, restarts, BSOD's, hick-ups, uitvallers, ontploffinkjes, enzovoort.

Ik doe mee, zo hoog en zo hard mogelijk
:+

Wat zou je met al die tijd doen, die je tot nu toe achter je pc hebt gezeten? Anders verwoord, wat kan je allemaal doen in de zelfde tijd dat je hebt verspild achter je pc?

[ Voor 1% gewijzigd door HyperTrophy op 05-10-2006 22:19 . Reden: zelfinvoegende quote veroorzaakt :) ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Dat verkrachten en plunderen zoals vermeld in begin van dit topic zal van plek tot plek wel verschillend zijn. In een drukke (wereld-)stad gaat het er heel anders aan toe dan bv in een rustig dorp.
Daarom zou ik zsm m'n biezen pakken. Wat vrienden verzamelen en dan zo snel mogelijk naar een 'veilige' plek. Onderweg stoppend om wat spullen 'in te slaan' (lees: supermarkt 'leegladen', liefst in een 'geleende' 4x4 met eveneens 'geleende' wapens erbij).
Doet me erg denken aan war of the worlds. :)
Die paniek in die film kwam trouwens goed over bij me.

[ Voor 49% gewijzigd door KneppaH op 06-10-2006 00:38 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1