Ik heb een netwerkje tussen 2 comps met 10/100 mbit kaartjes. de snelheid staat standaard op auto kiezen. de snelheid die dan gekozen wordt is 10mbit (haal immers 0,9MB per seconde). zet ik hem op 100mbit (bij beide pc natuurlijk)dan ligt het netwerkje eruit. ik denk zelf dat het aan de kabel ligt is een crosslink kabel, kan het zijn dat die kabels ook aan een doorvoersnelheid gebonden zijn. ik wil dus op 100mbit draaien hoe krijg ik dit voor elkaar?
Verwijderd
In heb ook een netwerkje, maar met COAX/BNC, nu had ik wel eens hier gelezen dat je met die (gelijkende telefoonsnoer) speciale UTP-kabel je op een bepaalde wijze het moest aansluiten met een speciale tang.
En ik meen onthouden te hebben dat je toch niet boven de 10mbit uit zou komen met 100mbitkaartjes.
Want ik heb ook 10-100mbitkaartjes, omdat ze naast elkaar staan, heb ik voor het gemak BNC genomen, en het gaat mij snel genoeg, ik geloof dat het niet sneller kon ivm de gebruikte interne huidige apparatuur, HD/SDRAM/CDROM etc...correct me if I'm wrong. http://back.to/hardware
En ik meen onthouden te hebben dat je toch niet boven de 10mbit uit zou komen met 100mbitkaartjes.
Want ik heb ook 10-100mbitkaartjes, omdat ze naast elkaar staan, heb ik voor het gemak BNC genomen, en het gaat mij snel genoeg, ik geloof dat het niet sneller kon ivm de gebruikte interne huidige apparatuur, HD/SDRAM/CDROM etc...correct me if I'm wrong. http://back.to/hardware
Harry: Lees HaTeWaY
Neelsjan: Als ik het goed begrijp heb je dus twee computers direct gelinkt met een crosscable. Wat voor netwerkkaarten heb je? gebruik je Cat. 5 kabels?
Neelsjan: Als ik het goed begrijp heb je dus twee computers direct gelinkt met een crosscable. Wat voor netwerkkaarten heb je? gebruik je Cat. 5 kabels?
Money for nothin' and your chicks for free
100 MBit via een cross-cable kun je doorgaans vergeten. Door zeer hoge frequenties die dan nodig zijn krijg je allerlei storingen in de kabel, en dat geeft gezeik.
100 MBit is alleen fatsoenlijk haalbaar met gewone UTP-kabels en een 100 MBit hub of switch.
Een 8 poorts 100 Mbit hub kost circa 300 gulden, een switch wil je niet weten
Helaas.
100 MBit is alleen fatsoenlijk haalbaar met gewone UTP-kabels en een 100 MBit hub of switch.
Een 8 poorts 100 Mbit hub kost circa 300 gulden, een switch wil je niet weten
Helaas.
daniel: ???????
ik haal hier makkelijk 100mbit met een normale cross-cable hoor, waarom zou er eik meer storing in een crosscable zitten als dan in een normale utpkabel. Beide zijn precies het zelfde nl. alleen bij een cross zijn de pinnetjes anders aangesloten.
of ben ik nu dom bezig?
ik haal hier makkelijk 100mbit met een normale cross-cable hoor, waarom zou er eik meer storing in een crosscable zitten als dan in een normale utpkabel. Beide zijn precies het zelfde nl. alleen bij een cross zijn de pinnetjes anders aangesloten.
of ben ik nu dom bezig?
Daniel: als je een goeie crosscable hebt heb je geen problemen met 100Mbit hoor.. wij hebben hier gewoon crosscable om 100Mbit cisco switches met elkaar te verbinden.. gaat dus 100Mbit full-duplex overheen he... (200Mbit eigenlijk)
maar zoals gezegd.. je mot wel een goeie crosscable hebben
maar zoals gezegd.. je mot wel een goeie crosscable hebben
Have a wheelie good weekend!
Heb je je Netwerkkaartjes op 100 MBit of AUTO staan !?
Daniel Kegel, waar jij dat verhaal vandaan hebt is mij een groot raadsel, maar het is bullshit.
Ik haal zonder problemen de 100 Mbit, met crosscable.
Zie verder het commentaar van dennism
Ik haal zonder problemen de 100 Mbit, met crosscable.
Zie verder het commentaar van dennism
If it ain't broken, play with it till it breaks.
/terug naar topic
Misschien maar 4-gekruisde aders, dat is namelijk voor 10MBit,
Voor 100MBit moet je een aparte crossed-cable hebben, waar d8 ik alle 8 de kabeltjes veranderd zijn t.o.v. een standaard 8-aderig UTP kabel!
/end terug naar topic
Daniel, ook ik kan beamen, dat het dus wel werkt, zelfs met een zelf gekruisde kabel!
Misschien maar 4-gekruisde aders, dat is namelijk voor 10MBit,
Voor 100MBit moet je een aparte crossed-cable hebben, waar d8 ik alle 8 de kabeltjes veranderd zijn t.o.v. een standaard 8-aderig UTP kabel!
/end terug naar topic
Daniel, ook ik kan beamen, dat het dus wel werkt, zelfs met een zelf gekruisde kabel!
100 Megabit of 10 Megabit, gaat allemaal over precies en exact dezelfde aders, 4 in totaal. Er worden dus inderdaad 4 aders NIET gebruikt in die kabel.
Penbezetting van crosscable:
1 -> 3
2 -> 6
3 -> 1
6 -> 2
Er bestaan geen verschillende kabels in de zin van 100 Mb of 10 Mb (behalve dan dat je voor 10 Mb een Cat. 3 of Cat. 5 kabel nodig hebt maar voor 100 Mb Cat. 3 niet werkt omdat deze aders te dun zijn). Werkt een kabel op 100 Mb dan doet ie het gegarandeerd op 10 Mb.
Penbezetting van crosscable:
1 -> 3
2 -> 6
3 -> 1
6 -> 2
Er bestaan geen verschillende kabels in de zin van 100 Mb of 10 Mb (behalve dan dat je voor 10 Mb een Cat. 3 of Cat. 5 kabel nodig hebt maar voor 100 Mb Cat. 3 niet werkt omdat deze aders te dun zijn). Werkt een kabel op 100 Mb dan doet ie het gegarandeerd op 10 Mb.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
alleen een t4 verbinding gebruikt geloof ik alle aders.
Ik heb hem op auto staan zet ik hem op 100mbit dan knalt ie er uit. Waar kun je dan die "100mbit" crosslink kabels halen?
Toevallig Realtek 8039 kaartjes ???
Eh.. Crooscable (4 aders gecrossed) werkt prima hiero, ca 7.700 MB/s.
Je hebt wel meerdere 100 Mbit standaarden,
100Bast-TX, 100Base-T4, 100VG etc.etc.
De eerste is het meest gangbare en werkt met 4 aders. De tweede en derde werken met 8 aders (en dus moeten ook 8 gecrossed worden voor deze)
Eh.. Crooscable (4 aders gecrossed) werkt prima hiero, ca 7.700 MB/s.
Je hebt wel meerdere 100 Mbit standaarden,
100Bast-TX, 100Base-T4, 100VG etc.etc.
De eerste is het meest gangbare en werkt met 4 aders. De tweede en derde werken met 8 aders (en dus moeten ook 8 gecrossed worden voor deze)
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Ik heb mijn beide computers verbonden met 2 10/100mbit kaartjes met een cat5 crosslink kabel en snelheid ingesteld op auto
maar om een volledige cd-inhoud over te brengen kost mij +/- 8 minuten
Hoe kan dat dan?
maar om een volledige cd-inhoud over te brengen kost mij +/- 8 minuten
Hoe kan dat dan?
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
mijn computer gaan via 3com pci 10Mbps via een 12 port 3com hub (10bmps) en ik haals slechts 600k, damm, terwijl ik voor dat zelfde geld gewoon 100mbps had kunnen hebbn (wel van een ander merk)
gewoon bij een goeie kabelboer
(lees: computerspeciaalzaak, of electronicaboer)
als je echt goeie kabel wilt hebben moet je STP ipv UTP nemen. Shielded Twisted Pair dus.
Dit is als het goed is altijd Cat5.
En het beste lijkt mij een fabrieks-crosscable en niet een kabel die gemodificeerd is door de handige harry uit de winkel.
sko
als je echt goeie kabel wilt hebben moet je STP ipv UTP nemen. Shielded Twisted Pair dus.
Dit is als het goed is altijd Cat5.
En het beste lijkt mij een fabrieks-crosscable en niet een kabel die gemodificeerd is door de handige harry uit de winkel.
sko
Pagina: 1