TIP: WRT54GC router en slechte draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Beste got-ets,

Ik deel graag met jullie mijn ervaringen m.b.t. de Linksys 54GC router. Dit is een 4 poorts router met 54G draadloze netwerk ondersteuning.

Ik heb het apparaat gekocht en zoals zoveel draadloze apparatuur geconfigt. In mijn geval gebruikte ik de router functie niet, het ging bij mij alleen om de AP functie.

Wat ik ondekte was dat de draadloze verbinding ten alle tijden "Exellent" was, maar naar verloop van tijd had ik last van pakketten die gedropt werden. Na wat meten en analyse kwam ik erachter dat wanneer de router gereboot was alles prima werkte, daarna begon het. Van 54Mb naar 22Mb, 11Mb, 5Mb, tot 1 Mb. Daarna kon de router niet meer lager en begonnen de problemen pas echt merkbaar te worden. Na een paar uur kwam er zelfs geen icmp pakketje meer aan op het IP adres van de router zelf!

Omdat de winkel nogal moeilijk deed, besloot ik zelf een support case bij Linksys aan het maken. Gewoon online vanaf mijn vaste PC. :-) Na wat testjes kon ik het apparaat terugsturen. (kostenloos) Binnen een week had ik een nieuwe en waren alle problemen opgelost.

Wat blijkt nu: In de WRT54GC router hardware versie 1 zit een fout volgens Linksys. Heb je versie 2 hardware, dan hoef je je geen zorgen te maken. (Die heb ik nu ook, en alles werkt nu prima) Je kunt de versie 1 hardware herkennen aan het feit dat er geen versienummer op het stickertje met het serienummer staat. Kijk dus even op jou exemplaar of daar ook geen versienummer staat, dan kun je hetzelfde doen als ik en krijg je een nieuwe van Linksys.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groeten,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

Hmm. Heb jij enig idee of dezelfde chips in de AG041 zijn gebruikt?

Die hangt namelijk als je in een game bijvoorbeeld de serverlijst opvraagd...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- ervaringen met producten horen in de Product Survey
- netwerkhardware hoort in de hoofdgroep Netwerken, niet in OH gedumpt
- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus dat hoeft niet onder iedere post.

Kortom, nuttige mededeling, maar op verkeerde manier op verkeerde plek...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.