Toon posts:

[Corsair]Single-sided of double-sided?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een reepje geheugen gekocht van Corsair. Volgens de verkoper single-sided. Dit toch na thuiskomst voor de zekerheid nagerekend. En ik kom er niet uit. Gaat om de: VS256MB400 van Corsair dus.

Op de website van Corsair staat dit: 32Mx64 (http://www.corsair.com/corsair/valueselect.html)
8 chips x64= 512. Dus 512 datalijnen??? Het zijn er iig geen 64 of 128 volgens de berekening. Na het afstruinen van verschillende topics. Las ik dat Corsair de chipopbouw niet vrijgeeft. Als dat zo is wat betekenen de bovenstaande getallen dan? Zoals ik het lees zou dit wel degelijk de chipopbouw zijn. Na onderzoek van mij kant kom ik er niet meer uit. Wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Als je het geheugen reepje bekijkt, zie je dan chip aan 1 (single) of aan beide kanten (double)?

Die andere getallen geven de dichtheid (density aan van de chips).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
32Mx64 staat voor de gehele DIMM, dus niet voor een enkele chip (kan verwarrend zijn); 32Mbit maal 64 is 2048Mbit, dus 256MB. Datalijnen kun je hier niet uit herleiden. Kijk eens wat er op de chips zelf staat en post dat eens, sterker, met de PMG FAQ zou je er dan zelfs uit moeten komen: RAM FAQ :)

Maar je kunt er voetstoots vanuit gaan dat het een singlesided DIMM is, i.v.m. de kosten van de chips en DIMM's tegenwoordig :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:50:
32Mx64 staat voor de gehele DIMM, dus niet voor een enkele chip (kan verwarrend zijn); 32Mbit maal 64 is 2048Mbit, dus 256MB. Datalijnen kun je hier niet uit herleiden. Kijk eens wat er op de chips zelf staat en post dat eens, sterker, met de PMG FAQ zou je er dan zelfs uit moeten komen: RAM FAQ :)

Maar je kunt er voetstoots vanuit gaan dat het een singlesided DIMM is, i.v.m. de kosten van de chips en DIMM's tegenwoordig :)
FAQ had ik al doorgelezen voordat ik ging posten. En daar was geen antwoord te vinden op mijn vraag. Met search vele topics doorgelezen. Het zou niet fysiek te zien zijn was te lezen. Maar het ziet er naar uit dat bij Corsair modules het wel aan de chips te zien is. Dankzij Abbadon heb ik dus waarschijnlijk een antwoord op mijn vraag. Op de chips staat namelijk: 32M8BDBG PS1100626

Ik neem aan dat hier o.a. mee bedoeld wordt 32Mx8. Als dat zo is, is het dus 8x8 chips= 64 datalijnen. En dus single-sided geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat staat natuurlijk ook gewoon in de PMG FAQ:
Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem?
Dat is simpel te achterhalen: trek de reepjes eruit, lees de stickertjes en opschriften op de chipjes uit en jaag deze door Google heen
:z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:10:
Dat staat natuurlijk ook gewoon in de PMG FAQ:

[...]
:z
Er staat niet in de FAQ dat ik op deze wijze kan opzoeken of de module single- of doublesided is. En daar doelde ik op. Maar goed probleem lijkt nu opgelost te zijn. Dus topic kan dicht. Of iemand moet hier nog anders over denken.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:33:
Als je het geheugen reepje bekijkt, zie je dan chip aan 1 (single) of aan beide kanten (double)?

Die andere getallen geven de dichtheid (density aan van de chips).
Nee, zo simpel is het niet. Een reepje met aan de een kant chipjes kan gerust double sided zijn. ;) En anders om ook.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:41:
[...]

Er staat niet in de FAQ dat ik op deze wijze kan opzoeken of de module single- of doublesided is. En daar doelde ik op. Maar goed probleem lijkt nu opgelost te zijn.
1+1=2 :o

Er staat in de FAQ dat je door opzoeken van opschrift chips kunt achterhalen wat de specs van je RAM zijn en er staat in de FAQ dat je dmv specs van je RAM kunt acherhalen of het enkelzijdig of dubbelzijdig is (en hoe). Het kunnen koppelen van die twee gegevens behoort toch echt tot de inzet die we van je verwachten voor je post, een FAQ is een naslagwerk, niet een giet-het-met-de-paplepel-binnen pagina...
Dus topic kan dicht. Of iemand moet hier nog anders over denken.
:?

Topics gaan alleen dicht als ze niet aan beleid voldoen, niet als zo "opgelost" zijn oid. Het is hier geen helpdesk...

Weliswaar is dit topic kantje boord qua eigen inzet, maar hoe dan ook is om slotje roepen in een topic altijd fout :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1