Toon posts:

Live bewerken van beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik werk zelf veel met vegas voor het bewerken van filmpjes, reclame filmpjes. Nu moet ik ook steeds meer dingen live bewerken dus bij live uitzending (op het internet) dingen aan het filmpje toevoegen, zoals balken met een tekst erin of ruis erdoorheen, het zijn maar wat voorbeeldjes.

Weer iemand een programma die dit kan bij een live streaming. Het gaan om beelden die vanuit camera naar computer worden gestuurd. En de computer streamt het dan naar 1 of meerdere servers.

Het mag best geld kosten het pakket, omdat het toch zakelijk is.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee:( ik zit al zo ongeveer 2 dagen te googlen. maar kan niks vinden :(.

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Bekijk Resolume eens, is misschien een aardige software oplossing voor je probleem.
www.resolume.com
Het wordt vooral door VJs gebruikt, maar zelf misbruik ik het ook met heel simpele graphic overlays en live stream uit een DV camera.
http://www.resolume.com/features/cameras.php

Verwijderd

Live bewerking tools ken ik niet.
Maar mag ik vragen wat jij van vegas vind? Ik gebruik nu pinnacle 10 maar er is niet zo veel meer aan. Is vegas leuk en uitgebreid?

Verwijderd

Topicstarter
Vegas,

zitten zeer veel functies in, is lekker overzichtelijk en werkt goed snel. Ik vind het persoonlijk 1 van de betere en uitgebreidere programma's

Verwijderd

Topicstarter
Bombonella schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:45:
Bekijk Resolume eens, is misschien een aardige software oplossing voor je probleem.
www.resolume.com
Het wordt vooral door VJs gebruikt, maar zelf misbruik ik het ook met heel simpele graphic overlays en live stream uit een DV camera.
http://www.resolume.com/features/cameras.php
Het is zeker een mooi programma, maar ik kan er niet live mee streaming naar een windows media streamserver, en live dan evt effecten toevoegen die de bekijkers meteen zien.

Maar iig bedankt dat je helpt.

Iemand nog een idee?

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 14:57
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou zoiets niet wat voor jou zijn?

http://www.canopuscorp.com/products/EDIUSNX/index.php

het is een edius NX van canopuscorp maar dat zie je vanzelf en kan volgens mij wat je wilt.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:27
Moet het perse op de PC zijn? Want het kan ook met mengtafels etc. voor beeld. Dat deed een vriend van me altijd.

Verwijderd

Vroeger(in de amiga tijd) hebben we vaak logo's etc over live video mbv een genlock. Een genlock is in principe een simpele videomixer waarmee je computerbeeld in en uit kunt faden over inkomend video signaal.

Voor PC zijn er ook genlocks(geweest? al lang niet meer gezien eigenlijk) bijvoorbeeld de vinegen serie. Ik zag er hier toevallig eentje te koop staan. Kwaliteit is niet altijd super, er kan niet altijd gebruik worden gemaakt van alpha channels waardoor je nogal eens harde randen kunt krijgen. Op zich wel een snelle oplossing om logo's etc over video te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal alh eel erg bedankt voor de reacties.

Ik wil het graag software matig houden met computer. Ik kan niet geloven dat een overlay live niet mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met nog een idee?

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:44:
[...]

Het is zeker een mooi programma, maar ik kan er niet live mee streaming naar een windows media streamserver, en live dan evt effecten toevoegen die de bekijkers meteen zien.

Maar iig bedankt dat je helpt.

Iemand nog een idee?
Als het toch wat mag kosten zou ik voor een gedeeltelijke hardware oplossing gaan, stukken betrouwbaarder dan softwarematig overlay, encoding en vervolgens streamen naar je media server, zeker voor een live uitzending. Dan zit je niet op stotterende software te wachten.
Ik zal morgen mijn ogen eens open houden op de IBC2006 ( www.ibc.org ) in de RAI, misschien dat er iemand een low-cost broadcast oplossing voor je heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, dat je er op wilt letten. Ik wil uiteindelijk zeker hardwarematig gaan doen. Maar wil er ook zeker een software matige pakket bij hebben als dat kan :).
Pagina: 1