Livebox portforwarding

Pagina: 1
Acties:

• aperfecttool
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
Hee allemaal,

Heb een vraag... Heb al enkele maanden mijn livebox gebridged en nu enkele weken zonder router erachter, dus gebridgede livebox direct naar mijn pc..

op 1 of andere manier ben ik nog steeds niet verbindbaar... Dat wil zeggen krijg bij downloads en torrents e.d. nog steeds een melding dat ik me achter een firewall bevindt en poorten moet openen.

Hoe kan dat?

Moet je zelfs bij een bridge nog poorten openen via telnet? Ik snap het echt niet meer. Heb de livebox juist gebridged om van dat gedoe van die Nat en poorten af te zijn.

Draai geen firewall en ook niet de XP-firewall.. Het enige wat ik heb draaien is de NOD32 antivirussoftware, maar zover ik weet is dit geen firewall.

Kan iemand mij wat op weg helpen?

Alvast bedankt

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hebt hem gebridged omdat je van het 'gedoe' met poorten af wilde zijn :? Er is niets gemakkelijker dan de benodigde poorten toe te voegen onder Firewall in de Livebox Configuratie...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Je porten worden automatisch toe gesloten door ISP bij sommige kan je toch verbinding instellen boven 1024.

• aperfecttool
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
Hoezo makkelijk in te stellen... ja het ingeven ervan is niet moeilijk, maar het werkende krijgen...
Bij probetest nog nooit gelukt om reachable te zijn..
Trouwens bridgen is net zo makkelijk als die port ingeven in dat brakke livebox menu...

Jaanzwantje: Wat bedoel je precies, kan je niet helemaal volgen.

Bedankt in ieder geval voor de reacties...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
aperfecttool schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:44:
Hoezo makkelijk in te stellen... ja het ingeven ervan is niet moeilijk, maar het werkende krijgen...
Trouwens bridgen is net zo makkelijk als die port ingeven in dat brakke livebox menu...
Het Liveboxmenu is tegenwoordig helemaal niet meer zo brak als het voorheen was.
Het enige wat je nu hoeft te doen is het LAN-IP van de te bereiken pc invoeren, de juiste poort en het protocol. Als het daarna nog niet werkt ligt het ergens anders aan. Simpel.
Hij bedoelt dat sommige ISP's standaard een bepaalde portrange blokkeren voor hun klanten.
Je zou eens wat poorten boven de gebruikelijke 1023 kunnen proberen (niet hoger dan 65535).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
aperfecttool schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:44:

Bedankt in ieder geval voor de reacties...
Ik begrijp je frustratie. Bij mij werkt het ook nog steeds niet. Ik ga nu eens aan andere computer proberen. Ik hou je op de hoogte.
Pagina: 1